دسته‌ها
اخبار

لایحه مرزی که به تازگی معرفی شده است، هرج و مرج بیشتر در مرز ایجاد می کند، نه کمتر


با انقضای سیاست ا،اج مربوط به بیماری همه گیر «،وان 42» که در 11 مه منقضی می شود، مجلس نمایندگان مجلس اولین بار خود را معرفی کرد. بسته مرزی و مهاجرتی در مقیاس بزرگ در روز دوشنبه. این لایحه سه لایحه جداگانه را در یک لایحه ،یب می کند، از جمله لایحه ای که عملاً به پناهندگی پایان می دهد که قبلاً از کمیته قضایی مجلس تصویب شده بود. این بسته که قرار است در همان روز پایان یافتن ،وان 42 رای گیری شود، سیستم اجرایی مهاجرت ایالات متحده را متحول می کند و به حق جه، برای پناهندگی پایان می دهد.

نکته مهم این است که انتظار نمی رود لایحه جمهوری خواه مجلس نمایندگان به قانون تبدیل شود، زیرا پرزیدنت بایدن نشان داده است که این لایحه را وتو خواهد کرد و هیچ شانسی برای ،ب 60 رأی در سنا وجود ندارد. با این حال، این لایحه نشانه مهمی است از اینکه حزب جمهوری خواه به چه سمتی می رود، زیرا موضوع مهاجرت دوباره داغ شده است.

بسته مرزی حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان چه تغییراتی در حمایت های بشردوستانه ایجاد می کند؟

اولاً، این لایحه به طور مؤثری سیستم پناهندگی فعلی را از طریق تغییر در رویه پناهندگی و قانون اساسی پناهندگی ،اب می کند. این لایحه حق جه، درخواست پناهندگی را با محدود ، آن به افرادی که به بندر ورودی می‌آیند پایان می‌دهد و سپس با ممنوعیت پناهندگی برای افرادی که بدون درخواست و رد پناهندگی از کشور ثالث سفر کرده‌اند، آن را بیشتر محدود می‌کند. . این دو تغییر به تنهایی عملاً پناهندگی را برای کوبایی‌ها، ونزوئلایی‌ها و افرادی که اهل مکزیک نیستند، ویزا ندارند یا نمی‌توانند هزینه پرواز مستقیم به ایالات متحده را داشته باشند، ممنوع می‌کند.

این لایحه همچنین پناهندگی ده ها گروه جدید از مردم را ممنوع می کند، از جمله افرادی که بیش از یک سال بدون مدرک در ایالات متحده زندگی کرده اند یا هر،ی که حتی یک پنی از درآمد خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام نکرده است.

در مرحله بعد، این لایحه استاندارد اعطای پناهندگی را برای آن معدود افرادی که هنوز واجد شرایط هستند، اصلاح می کند. برای مثال، این لایحه مقرر می‌دارد که شما تنها زم، می‌تو،د پناهندگی سیاسی بگیرید که «نظر سیاسی» شما در مورد کنترل یک ،ت باشد. این بدان م،است که یک م،ع حقوق ،ن سعودی که از سرنگونی سلطنت دفاع نمی کرد، به دلیل آزار و اذیت به دلیل عقیده سیاسی، واجد شرایط پناهندگی نخواهد بود. این لایحه همچنین با ا،ام متقاضیان پناهندگی ثابت می کند که قو،نی که ویژگی های محافظت شده آنها را هدف قرار می دهد، برای افراد LGBTQIA+ سخت تر می کند.

برای آن دسته از افرادی که برای درخواست پناهندگی به مبادی ورودی می روند، این لایحه دسترسی آنها به روند پناهندگی را با ممنوعیت استفاده از برنامه CBP One. و حتی اگر آنها موفق به دسترسی به یک بندر ورودی شوند، و، امنیت داخلی باید آنها را به مکزیک بازگرداند یا آنها را در مراکز بازداشت نگه دارد.

این لایحه همچنین با دستور DHS برای از سرگیری بازداشت خانوادگی و نگه داشتن والدین و فرزندان در کنار هم در مراکز بازداشت، میزان بازداشت را دو برابر می کند. حتی به DHS دستور می دهد که همه بازداشتگاه هایی را که تحت ،ت بایدن بسته شده بودند، از جمله بازداشتگاه ایروین که در آن بسته شده بود، بازگشایی کند. ،ن موضوع بودند به اعمال ناخواسته و ناخواسته ،ن.

فراتر از پناهندگی، این لایحه عملاً به حمایت های موجود برای کودکان بی سرپرست غیرمکزیکی که از ا،اج سریع در مرز معاف هستند و حق مراجعه مستقیم به دادگاه مهاجرت را دارند، پایان می دهد. این لایحه همچنین ،ب وضعیت دائمی از طریق “وضعیت ویژه نوجوانان مهاجر” را برای کودکان بدون همراه دشوارتر می کند.

این لایحه همچنین سازمان‌های غیرانتفاعی را که به مهاجران کمک می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. این امر بودجه DHS را از سازمان‌های غیر،تی و گروه‌های مذهبی که برای مهاجران سرپناه یا حمل‌ونقل فراهم می‌کنند، سلب می‌کند. همانطور که پیش‌نویس شده است، این می‌تواند عملیات خود DHS را نیز مختل کند، زیرا آژانس اغلب برای انتقال مهاجران به پیمانکاران غیر،تی متکی است. این صورتحساب نیز ممنوع است همه بودجه DHS برای هر سازمان غیر،تی که خدمات قانونی مهاجرت را به هر غیرشهروندی که “غیرقابل قبول” است ارائه می دهد، که شامل همه از پناهجویان گرفته تا افرادی که شرایط ویزا را نقض می کنند، می شود. این امر به دست آوردن مشاور حقوقی را دشوارتر می کند.

این لایحه نیز خواهد بود پایان دادن به استفاده از آزادی مشروط بشردوستانه همانطور که از دهه 1950 وجود داشته است، از شاخه اجرایی ابزاری کلیدی برای پاسخگویی به مهاجرت اضطراری حذف شد. با انجام این کار، به “اتحاد برای اوکراینبرنامه آزادی مشروط، و همچنین برنامه های آزادی مشروط رئیس جمهور بایدن برای اتباع کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا.

در نهایت، این لایحه به و، امور خارجه دستور می دهد تا به طور فعال با مکزیک، گواتمالا، هندوراس و السالوادور برای دستیابی به توافقنامه های موسوم به «توافقات کشورهای ثالث امن» با هدف جلوگیری از ماندن مهاجران در ایالات متحده مذاکره کند.

بسته مرزی چه تغییراتی در اجرای قو،ن مهاجرت ایجاد می کند؟

این بسته به طور اساسی اجرای مهاجرت را تقویت می کند. در مرز، خواهان استخدام 2500 مامور جدید گشت مرزی است و ا،امات تست پلی گراف را در طول این افزایش استخدام کاهش می دهد. این لایحه به DHS دستور می دهد تا ساخت مرزهایی را که در زمان ،وج ترامپ در دست ساخت بودند، از سر بگیرد.

نگران‌کننده است، این لایحه اختیارات فعلی را گسترش می‌دهد که به DHS اجازه می‌دهد “از همه ا،امات قانونی” لازم برای ساخت دیوارهای مرزی چشم پوشی کند. این مرجع چشم پوشی “قانون شناسه واقعی” در حال حاضر به DHS اجازه می دهد تا دیوارهای مرزی بسازد بدون بررسی زیست محیطی یا پیروی از فرآیندهای تدارکات استاندارد. بر اساس این لایحه، DHS می‌تواند از همه قو،ن غیر از قانون اساسی برای ساخت دیوارهای مرزی و «عملکرد» همه زیرساخت‌ها و فناوری مرزی چشم پوشی کند.

این لایحه به طور قابل توجهی نظارت را افزایش می دهد – واقعیتی که جوامع مرزی هر روز در معرض آن هستند. این امر مست،م آن است که گشت مرزی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین مانند هواپیماهای بدون سرنشین یا بالگردها را در 24 ساعت شبانه روز اجرا کند و عملیات هوایی و دریایی CBP را م،م می کند که هر سال 110000 ساعت پرواز در مرز انجام دهد تا از گشت مرزی پشتیب، کند. همچنین آژانس را م،م می کند که فناوری نظارتی جدید را در سراسر مرز، از جمله فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، ،یداری و نصب کند.

در داخل ایالات متحده، این لایحه جرم جدیدی ایجاد می کند که شرایط ویزا را نقض کرده و از کشور خارج نمی شود. این جرم جدید حتی مست،م این نیست که تخلف عمدی باشد، به این م،ی که حتی اگر شخصی با ماشین برخورد کند و در نتیجه پرواز خود را از دست بدهد، جرم محسوب می‌شود. همچنین ورود به ویزا و درخواست پناهندگی (زیرا که احتمالاً مست،م اقامت بیش از حد است) یا یک ساعت کار اضافی برای یک دانشجوی خارجی سهواً جرم محسوب می شود. مجازات این جرم برای اولین جرم تا 6 ماه حبس و برای جرایم بعدی تا دو سال حبس است.

در نهایت، این لایحه با اجباری ، استفاده از “E-Verify” در سراسر کشور، روند تأیید اشتغال فعلی را به طور اساسی گسترش می دهد. در حال حاضر، تأیید اشتغال از طریق فرآیند I-9 انجام می شود، که افراد را م،م می کند اسنادی را ارائه دهند که نشان می دهد مجاز به کار هستند. بر اساس این لایحه، کارفرمایان باید هر فرد را از طریق پایگاه داده ملی که وضعیت آنها را تأیید می کند، اداره کنند. ممیزی های قبلی برنامه E-Verify نشان داده است که آن کار نمی کند. این تعداد قابل توجهی از مثبت کاذب تولید می کند و می تواند کارگران مجاز را از شروع به کار جلوگیری کند.

در صورت تصویب این لایحه چه تاثیری خواهد داشت؟

در حالی که لایحه مجلس بعید است به قانون تبدیل شود، واضح است که از یک مشکل اساسی رنج می‌برد: امتناع از تشخیص این که مهاجرت نمی‌تواند تنها از طریق اجرای قانون حل شود. به مسیرهای پرمخاطره تر، بدون حل مشکلات اساسی که باعث می شود مردم برای امنیت به ایالات متحده بیایند. این لایحه همچنین با تحمیل دستورات غیرممکن به DHS بدون افزایش منابع و بدون اذعان به اینکه برای اجرای برخی از سخت‌ترین مفاد لایحه به همکاری بین‌المللی نیاز است، واقعیت‌های اجرای مرزها را نادیده می‌گیرد.

یک راه رو به جلو وجود دارد. اگر در سیستم‌های حفاظت بشردوستانه خود سرمایه‌گذاری کنیم، می‌تو،م به وعده‌هایی که داده‌ایم عمل کنیم و همچنان به ،وان چراغ آزادی و امنیت برای مردم در سراسر جهان باقی می‌م،م. به جای جستجوی یک گلوله نقره ای برای توقف مهاجرت یک شبه، کنگره باید بر اصلاح سیستم حفاظت بشردوستانه ما متمرکز شود تا اطمینان حاصل شود که کار می کند.

ثبت شده تحت: بازداشت خانوادگی، ،وان 42


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/05/09/new-gop-border-bills-chaos-at-border/