دسته‌ها
اخبار

مهاجرت چیست؟ ویزا ویژن

دارندگان کارت سبز در ایالات متحده از بسیاری از حقوق یکسان شهروندان آمریکایی برخوردار هستند. به طور معمول، دارندگان گرین کارت می توانند تا زمانیکه تمایل دارند در ایالات متحده زندگی کنند و پس از آن می توانند تقریبا برای هر نوع کارفرما کار کنند. می توانید برای کسب اطلاعات در مورد شرایط و نحوه پذیرش به مقاله تحصیل در آمریکا، مراجعه کنید.

  • البته باید در نظر داشت که اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها و کالج‌های خوب آمریکا سخت بوده و همچنین شهریه‌های تحصیل در این کشور بسیار بالا است.
  • تعداد این افراد از ۳ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ رسید، سپس در سال ۲۰۱۰ با اندکی افزایش به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار، و در سال ۲۰۱۳ با اندکی کاهش به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید.
  • طبق تحقیقاتی که انجام شده است مجردها بیشتر از متاهلان، و افراد بین 15 تا 29 سال بیش از بقیه گروه های سنی تمایل به مهاجرت از ایران را دارند.
  • اما به طور کلی مهاجرت تحصیلی فرایند ساده‌تر به ویژه در زمینه صدور ویزا برای ایرانیان را نسبت به دیگر روش‌ها داشته و ریسک پایین‌تری از نظر هزینه کردن و وقت گذاشتن نیز دارد.

به عنوان یک شهروند، دارنده گذرنامه کانادایی هنگام سفر در سراسر جهان از مزایای زیادی از جمله امکان سفر به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا برخوردار است. این امر به ویژه برای تجار و سرمایه گذارانی که ممکن است به مهاجرت علاقه داشته باشند و کانادا را به عنوان خانه خود انتخاب کنند بسیار مهم است. در کنار کار و تحصیل، سرمایه گذاری هم یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت است. سرمایه گذاری روش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها روش‌های راه‌اندازی استارتاپ، تمکن مالی، خرید ملک و خرید بیزینس است. زمانی که موضوع مهاجرت از ایران پیش می آید موضوعات مختلفی خود را نمایان می کند که یکی از این موضوعات جنگ و ناامنی می باشد که خوشبختانه در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران جنگ رخ نداده است. ولی در زمان های گذشته که هشت سال دفاع مقدس وجود داشت افراد بسیار زیادی قصد مهاجرت از ایران را برای فرار از شرایط جنگ برای خود ایجاد می‌نمودند و به نوعی مهاجرت از ایران را به صورت یک مهاجرت اجباری انجام می‌دادند.

مهاجرت از طریق پناهندگی

با انتخاب این روش، شما شرایط رفاهی بهتر و ایده آل تری در کشور مقصد خواهید داشت. البته برای اینکه این روش را انتخاب کنید باید خیلی دقیق به موضوع مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بپردازید و تمامی مدارک و شرایط این روش را فراهم کنید. معمولا انتخاب این روش، مدت زیادی از شما سلب نخواهد کرد به شرط اینکه شرایط این کار را از طریق سرمایه گذاری را خیلی دقیق و با استفاده از یک مشاور فراهم کنید. عنوان کشورهای اسکاندیناوی به کشورهای نروژ، سوئد و فنلاند که 3 کشور هم‌جوار و در شمال اروپا قرار دارند اطلاق می‌شود. زندگی در کشورهای اسکاندیناوی غالبا یک الگو و چهره‌ای از سبک زندگی اروپایی را در شکلی کمتر صنعتی به نسبت کشورهایی نظیر آلمان، انگلیس، فرانسه و…

استرالیا نیز یکی از پرطرفدارترین کشورهای مهاجر پذیر است و یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت‌های استارتاپی محسوب می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌ها در پروسه‌ی مهاجرت این است که ممکن است برای مدتی بیکار بمانید و نیاز باشد که پس مستقر شدن کار پیدا کنید. از طرف دیگر بسیاری از مهاجران تا زمانی که بتوانند خود را با جامعه تطبیق دهند، محل سکونت خود را پیدا کنند یا تحصیلات خود را تمام کنند، مجبورند مشاغلی با دستمزد کم را انتخاب نمایند. ایالات متحده امریکا به عنوان مهاجر پذیرترین کشور دنیا همواره مقصد اتباع سایر کشورهای دنیا بوده است.

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

ازدواج معمولا به دو صورت قانونی و غیرقانونی یا همان صوری اتفاق می افتد. متاسفانه برخی افراد برای اینکه اقامت کشور مد نظر خود را بگیرند، تن به ازدواج های صوری و ساختگی می دهند. در این روش شما با در دست داشتن سرمایه ای مشخص می توانید اقدام به سرمایه گذاری در کشور های خارجی کنید. اکثر کشور های دنیا به خاطر شکوفایی اقتصاد خود، درب های کشور خود را به روی سرمایه گذاران باز می کنند تا با تزریق سرمایه، اقتصاد کشورشان شکوفا شود. اگر سرمایه و بودجه لازم برای این کار را دارید بهتر است به هیچ روش دیگری فکر نکنید. زمانی که یک شخص یا گروهی از افراد اقدام به مقیم شدن در خارج از کشور می کنند، عواملی از پیش بر آن ها تاثیر گذاشته است.

ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت تبدیل شده است. دلیل این امر را می‌توان به فرهنگ، نرخ هزینه‌ها و از همه مهم‌تر فاصله این کشور تا ایران ارتباط داد. امروز، تعداد مهاجران ایرانی ترکیه آنقدر زیاد است که شما در هر خیابانی از ترکیه که قدم بزنید حتما دو نفر را می‌بینید که در حال صحبت به زبان فارسی هستند.

به‌علاوه، این آزادی اغلب منحصر به شهروندان آن کشور است و افراد دیگر را دربر نمی‌گیرد. امروزه هیچ کشوری آزادی کامل برای رفت‌وآمد و کوچ کردن را فراتر از مرزهای خود نمی‌دهد و قوانین حقوق بشر بین‌المللی اجازه داخل شدن به مرزهای کشور دیگر را نمی‌دهد. بر طبق ماده ۱۳ اعلامیه بین‌المللی حقوق بشر شهروندان نبایستی ممانعتی در ترک کشور خود داشته باشند. اینجا توجه به این نکته لازم است که آزادی برای حق ورود، به خودی خود برای مهاجران، کار، مسکن، مراقبت بهداشتی یا شهروندی و اقامت را تضمین نمی‌کند. این رویکرد طراوت بخش برای ایجاد جامعه همچنین در جایگاه نخست فنلاند در رتبه بندی سلامت و رفاه InterNations منعکس می شود.

به همین جهت قبل از انتخاب کشور برای مهاجرت، شرایط و ضوابط آن باید به دقت بررسی شود. یکی دیگر از تاثیرگذارترین شرایط عمومی مهاجرت تسلط نسبی به زبانی کشور مقصد است. معمولاً بیشتر کشورها زبان انگلیسی را به عنوان یکی از شرایط عمومی مهاجرت برای افراد مختلف در نظر می‌گیرند؛ زیرا زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت، متقاضیان باید از یادگیری نسبی زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنند. با مهاجرت به بسیاری از کشورهای جهان و اخذ اقامت دائمی آن، شما تحت پوشش خدمات درمانی گسترده آن کشور قرار خواهید گرفت و از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و سلامتی به صورت رایگان بهره‌مند خواهید شد. اخذ ویزاهای توریستی از کشورهای معتبر دنیا شرایط خاص خود را دارد و معمولا نیازمند ارائه مدارک قوی و تضمین کننده ی برگشت متقاضی از کشور مقصد میباشد که معمولا نیازمند ارائه مدارکیست که نشان میدهد فرد متقاضی به کشور خود برمیگردد.