دسته‌ها
اخبار

مهاجرت ها مهاجرت چیست بررسی انواع مهاجرت توصیه هایی درباره مهاجرت

همانطور که در بالا اشاره کردیم بر اساس آخرین آمار موجود در حال حاضر جمعیت مهاجران جهان بالغ بر 272 میلیون نفر است که تقریبا 2/3 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. از این تعداد مهاجر تقریبا 60 درصد از آن‌ها به کشورهای توسعه‌یافته نقل مکان کرده‌اند. اروپا، ایالات متحده و آسیا به ترتیب با 70 میلیون، 45 میلیون و 25 میلیون نفر میزبان بیشترین تعداد مهاجر بوده‌اند.

ضمن آنکه از آنجایی که موارد پناهندگی بسیار زیاد شده، اولویت با کسانی بوده که واقعا عذر موجه دارند؛ برای مثال کشورهای جنگ زده و… بنابراین افرادی که با پرونده سازی‌های ظاهری در این مسیر قدم بر می‌دارند به احتمال زیادی بدانند که عاقبتشان دیپورت از کشور مقصد خواهد بود. شرح صفر تا صد مهاجرت به آمریکا در سال 2023 میلادی و انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا و شرایط و هزینه‌های هر کدام، زندگی در آمریکا پس از مهاجرت، اخذ شهروندی و… امیدواریم از پست حاضر که در مورد موضوع مهاجرت چیست و کشورهای مهاجرپذیر بود استفاده لازم را برده باشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر کشورهای مهاجر پذیر نظیر سوئد و یا سوئیس به مجله لتس گو یونی مراجعه کنید و جهت تحقق مهاجرت تحصیلی به مقصد دلخواه خود، از ارزیابی و مشاوره تخصصی کارشناسان ما در این زمینه برخوردار شوید.

  • برای مطالعه بیشتر درباره این روش مهاجرتی، مطلبمهاجرت تحصیلیرا از دست ندهید.
  • در بیشتر موارد چنین مهاجرتی از پیش برنامه‌ریزی شده نیست، بلکه فقط فشار جامعه این افراد را به مهاجرت سوق می‌دهد.
  • این مسئله باعث تنش‌های اجتماعی ترس و واهمه از خارجی و برخورد و مقابله با هویت ملی وبومی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به حساب می‌آید.

کشور نیوزلند با جمعیتی کمتر از پنج میلیون نفر، یکی از شادترین کشورهای جهان به شمار آمده که همانند دیگر اکثر کشورهای محبوب برای مهاجرت، کشوری انگلیسی زبان می‌باشد. رایج‌ترین روش مهاجرت به نیوزلند، اخذ ویزای کاری و اخذ اقامت به این روش است. همچنین اگر شما در حرفه خود فردی ماهر هستید، برای مهاجرت به نیوزلند می‌توانید اقدام کرده و پیشنهاد کاری بگیرید. کیفیت بالای زندگی، تحصیلات مناسب و نرخ پایین بیکاری موجب شده تا این کشور در زمره‌ی یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت قرار گیرد. فرآیند اخذ شهروندی در این کشور 5 سال به طول می‌انجامد و از مزایای اخذ شهروندی این کشور، می‌توان به امکان ورود به استرالیا را ذکر کرد. کشور هلند با 17.6 میلیون نفر جمعیت، در قلب اروپا واقع شده و شاهراهی برای دسترسی به حوزه شینگن و مخصوصا کشورهایی چون فرانسه، آلمان و بلژیک است.

اولین قدم افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد کشور مقصد و روش های اخذ ویزا مناسب با شرایط و مدارک شماست که در این راستا می توانید با کارشناسان کارت سبز در ارتباط باشید. قوانین مهاجرتی اکثر کشورهای دنیا (مثل امریکا) بدین صورت است که اگر فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را می‌گیرد و شهروند آنجا محسوب می‌شود و می‌تواند پاسپورت آن کشور را بگیرد. حتی در بعضی از کشورهای توسعه یافته نظیر کانادا، با به دنیا آوردن فرزندتان در آنجا می‌توانید اقامت آن کشور را بگیرید و به آنجا مهاجرت کنید و از حق امتیاز شهروندی فرزندتان برخوردار شوید. بعضی از بازارهای آزاد آزادی و لیبرالیست‌ها عقیده دارند که مهاجرت آزاد، آزاد نیروی کار بایستی هیچ محدودیتی در مهاجرت نداشته باشد، چون در طولانی مدت عقیده جدید جهانی شدن را تقویت می‌کند. هم‌چنین گروه‌هایی وجود دارند که مخالف کنترل مرزها به دلایل ایدئولوژیکی و زمینه‌های بشردوستانه هستند- آن‌ها باور دارند که مردم کشورهای فقیر باید بتوانند به کشورهای ثروتمند بروند تا از استانداردهای بالای زندگی و درآمد استفاده کنند.

در واقع شما می‌توانید با توجه به رنج سنی که در آن قرار دارید، روشی متناسب با شرایط خود را پیدا کرده و از آن طریق اقدام کنید. اما در روش‌های مهاجرت تحصیلی و کاری که دوتا از متداول‌ترین روش‌های مهاجرتی هستند، سن 18 تا نهایت 35 سال (برای مهاجرت تحصیلی) و همچنین سن 24 تا نهایت 45 سال (برای مهاجرت کاری)، سن‌های مناسب‌تری هستند. در نهایت با صدور ویزای تحصیلی کانادا، شما امکان مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا و تحصیل تمام وقت را برای یک بازه 2 تا 4 ساله خواهید داشت.

سوالات متداول انواع روش های مهاجرت

مهاجرت تحصیلی به شرایطی اطلاق می‌شود که فردی برای یک مدتی در کشوری دیگر به تحصیل بپردازد. (برای مثال قانون استرالیا برای اخذ مجوز کاری فارغ‌التحصیلان حداقل 2 سال تحصیل است اما کشوری دیگر مانند کانادا حداقل 8 ماه تحصیل است). فرانسه که یکی از مقاصد رویایی مردم جهان حتی برای یک بار بازدید در قالب تور و گردشگری از حتی پیشرفته‌ترین کشورهای جهان بوده، به عنوان اقتصاد سوم در اروپا و در جایگاه هفتم اقتصاد کل جهان با تولید ناخالصی 2.88 تریلیون قرار دارد.

در نهایت باید گفت که اخذ ویزا معمولاً هزینه کمتری دارد و شانس دریافت آن بستگی زیادی به صلاحیت‌های فردی متقاضی (تحصیلات، سن، سابقه کار، سطح زبان و…) دارد. کشورهایی مثل آمریکا،کانادا،آلمان ،سوئد ،سوئیس ،ایتالیا ،نروژ وبعضی کشورهای اروپایی کوچک مثل گرجستان در حال حاضر پرطرفدارترین کشورهای مهاجرپذیر هستند ،همچنین استرالیا ،هلند،لوگزامبورگ و دانمارک جزو همین دسته هستند. کانادادومین کشور جهان از نظر مساحت است که ۳۷ میلیون جمعیت را در خود جای داده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی

به طور کلی مهاجرت می‌تواند پلی به سمت موفقیت و آینده روشن‌تر باشد به شرطی که اصولی، قانونی و حساب‌شده اجرا شود. ضمن اینکه به همراه داشتن کارت EU BLUE CARD مدت‌زمان گرفتن درجه شهروندی را به شش ماه می‌رساند. به عنوان مثال اگر والدین یک نوزاد تازه متولد شده تابعیت انگلیسی داشته باشند نوزاد آنها هیچ حق اقامت و تابعیتی در این کشورهای تابع اصل خون نخواهد داشت. همچنین از طریق مهاجرت، می‌توانید به فرصت‌های آموزشی بهتری دست پیدا کنید و تحصیلات خود را در فضایی متناسب با استانداردهای بین‌المللی آموزشی و تجهیزات پیشرفته دنبال کنید.

مهاجرت چیست

این کشور ممکن است دومین کشور بزرگ در جهان باشد، اما جمعیت نسبتاً کم آن پر از چهره های دوستانه و مهربان است. این افراد بی شک برای مهاجرت بسیار تحقیق کرده اند اما به دلیل پراکندگی و حجم بالای اطلاعات مربوط به مهاجرت ممکن است در شناخت و برداشتن اولین قدم دچار سردرگمی شوند که امری بسیاری طبیعی است. در صورتی که شرایط مهاجرت و اقامت را داشته باشید و مدارکتان هم کامل باشد، به شما ویزا داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید به خاک کشور مدنظر وارد شوید. مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان هم به‌ترتیب پناهندگی به دلایل مختلف، خانوادگی، کار و سپس ادامه تحصیل است. در این مطلب نگاهی به وضعیت مهاجرت ایرانیان، آمار ایرانیان مقیم خارج، روش‌ ها و شرایط مهاجرت می‌اندازیم.