دسته‌ها
اخبار

هر آنچه درباره ی مهاجرت باید بدانید مجله مهاجرت

کشوراسترالیابه عنوان ششمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود که حدود ۲۵ میلیون نفر از قومیت‌های جهان در این کشور زندگی می‌کنند. کشورهایی که تابع اصل خون هستند مثل فرانسه، اتریش و آلمان تنها در صورتی به کودک تابعیت می‌دهند که یکی از والدین او تابعیت آلمانی، اتریشی، یا فرانسوی داشته باشند. یکی دیگر از فواید مهاجرت وارد شدن به یک ساختار اجتماعی جدید و در نهایت تجربه یک زندگی ایده‌آل با محیط فرهنگی/ اجتماعی جدید است. توانایی تامین همه نیازهای روحی و جسمی، دسترسی به امکانات زندگی مرفه، بهره بردن از طبیعت و غیره تعریفی از یک زندگی ایده‌آل است که با مهاجرت اصولی به یک کشور خوب فراهم می‌شود.

شما از همان زمان درخواست خود برای رفتن به خارج از کشور، باید هزینه کنید. از طرفی ترکیه در همسایگی کشور ما قرار دارد و شما هزینه زیادی برای جا به جایی لازم ندارید. علاوه بر این برای برآورد هزینه خود باید به روشی که برای این کار اتخاذ می کنید نیز اهتمام بورزید. برای مثال اگر بخواهیم از روش سرمایه گذاری اقدام کنید، باید بودجه زیادی را برای این کار در نظر بگیرید.

  • دلایل مهاجرت می‌تواند بسیار گسترده و متنوع باشد، از دلایل اقتصادی و مالی گرفته تا دلایل اجتماعی، سیاسی و یا محیطی، همگی می‌توانند محرک خوبی برای مهاجرت فردی و یا خانوادگی به یک کشور خارجی پیشرفته و مدرن باشند.
  • ششمین کشور برتر برای مهاجران، طبق نظرسنجی HSBC، دومین رتبه بهترین برای سلامت جسمی و روحی و سومین رتبه بهترین کیفیت زندگی را کسب کرده است.
  • در ادامه سوال مهاجرت چیست باید بگوییم که این پدیده می تواند به صورت داخلی از شهری به شهر دیگر و یا در سطح بین‌المللی از یک کشور به دیگری باشد.
  • اگر قصد دارید از این شیوه استفاده نمایید دقت داشته باشید که قوانین تجاری و مهاجرت کشور مدنظر خود را به دقت مطالعه کنید و سپس با توجه به شرایط موجود بهترین بیزینس یا سرمایه گذاری را انتخاب کنید.
  • بورس به معنای این است که هزینه (فاند) تحصیل یا مقداری از آن توسط خود دانشگاه پرداخت می شود.

شما باید شیوه‌ی جدیدی از زندگی را بیاموزید و با زبان و قوانین کشور میزبان آشنا شوید. بدترین حالت در مهاجرت این است که نه ان قدرها پولی دارید که بتوانید بیکار باشید و نه ان قدر بی پول هستید که بروید و کف زمین را بشویید. اما اگر سرمایه شما از یک تا دو میلیون بیش تر باشد حتما موفق خواهید بود. پیش از اقدام به مهاجرت باید در ابتدا مقصد خود را مشخص فرمایید که چه کشوری مدنظر شماست.

ساعات کاری

می توانید به عنوان گرافیک کار، عکاس، مترجم یا فریلنسر مشغول کار شوید؛ اما باید سوابق و نمونه کارهای درخشانی داشته باشید. بهتر است در ابتدا به صورت پروژه محور کار کنید تا شناخته شوید و بتوانید بعدا از کارفرمایان کار بگیرید. اگر شما بورس دریافت نکنید باید در دانشگاه های پولی ثبت نام کنید که با افزایش قیمت دلار در ایران مقرون به صرفه نیست. اگر می خواهید برای زمان طولانی در استرالیا بمانید، باید دلیل خوبی برای حضور خود به دولت استرالیا ارائه دهید. یکی از بهترین دلایل قابل ارائه این است که بگویید که به قصد کار و کمک به اقتصاد محلی به استرالیا وادر شوید.

کشور مهاجرپذیر آلمان

همچنین چندی از کشورهای مطرح اروپایی روش‌هایی مانند خرید اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری در یک شرکت و… از طرفی آمریکا هم که به عنوان رویایی‌ترین مقصد مهاجرتی در جهان تلقی می‌گردد طبیعتا دارای حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری بیشتری است که در حال حاضر این مبلغ 1.8 میلیون دلار (و یا 900 هزار دلار در مناطق محروم و کم امکانات) می‌باشد. خود اشتغال به شخصی گفته می‌شود که سابقه شغلی قابل توجهی را در زمینه‌های عموما فرهنگی، هنری و یا ورزشی دارند. حال به این لیست موارد دیگری بنا به قانون هر کشور مقصدی می‌تواند اضافه گردد. برای مثال برای کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا، کشاورزان نیز جزء افراد خود اشتغال همانند افراد ذکر شده‌ی فوق تلقی شده و به آنان ویزاهای تحت عناوین مختلفی مانند ویزای خود اشتغالی، ویزای نخبگان یا ویزای گلوبال تلنت (در استرالیا) و… همچنین برای چهره‌های برجسته علمی و نخبگان نیز ممکن است این عنوان در نظر گرفته شود.

در نظر داشته باشید که معمولاً ویزای کار پس از چند سال به اقامت تبدیل می‌شود. مثلاً اگر ویزای تحصیلی بگیرید، پس از پایان دوره دانشگاهی خود باید به کشورتان بازگردید و یا آن را تبدیل کنید. 3- مهاجرت کاری هم راهیست برای ورود به کشورهای دیگر که بنابر شرایط اشخاص و کشور پذیرنده متفاوت است . اصلا چرا ما مهاجرت میکنیم؟یا این فکر را در سر خودمان میپروانیم؟ دلایل زیادی برای اینکار وجود دارد. در این پست و پست های بعدی ،درباره ی اقدامات اولیه برای مهاجرت ،تفاوت ویزا ،اقامت وتابعیت در مهاجرت، ،انواع مهاجرت والبته کشورهاو راههای مناسب برای مهاجرت ایرانیان صحبت میکنیم . تنها راه مهاجرت به این کشور از طریقکاراست و در صورتی که فردی در حرفه خود بسیار ماهر باشد می تواند به این کشور ورود کرده و پس از ۵ سال درجه شهروندی را کسب کند.

مهاجرت به صورت کلی می توان به همان اقامت طولانی مدت در کشوری گفته می شود برای مثال کارگران فصلی نوعی از مهاجرت اند. مقدار مهاجرت در جهان کمی است.بر طبق آمار تخمینی سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ میلیون مهاجر بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌ است، که ۳٪ از کل جمعیت دنیا را شامل می‌شود. ۹۷درصد بقیه جمعیت دنیا در کشورها و محله هایی زندگی می‌کنند که به دنیا آمده‌اند یا به ‌طور خانوادگی زندگی کرده‌اند.