دسته‌ها
اخبار

مهاجرت چیست ؟ نگاهی به آمار مهاجرت در سراسر جهان طینت

ما قصد داریم به تمام سوالاتی که در ذهن شما درباره ی مهاجرت وجود دارد، طی چند مقاله ی آتی پاسخ بدهیم. برای این کار فرد با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کشور مقصد می‌تواند بعد از چند سال تابعیت آن کشور را نیز کسب کند؛ البته به شرطی که بتواند در راستای رشد اقتصادی کشور کمک کند. از طریق مهاجرت شما می‌توانید شانس خود را برای دستیابی به مشاغلی جدید و متنوع محک بزنید.

  • حمل و نقل در سنگاپور سریع و آسان است و همچنین این کشور سالانه 400 ساعت بیشتر از انگلیس آفتاب دارد، که تقریبا برابر روزی یک ساعت روشنایی بیشتر است.
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت هم با توجه به کشور مقصد و روش مهاجرتی متفاوت است.
  • یکی از کشورهای پیشرفته و گسترده که در آمریکای شمالی قرار دارد کانادا می باشد.

پس قبل از هر کاری، باید به دنبال فرصت های شغلی مناسب با تخصص خود باشید. یکی از ویژگی های روند مهاجرت در انواع روش های مهاجرت به استرالیا این است که می توانید به صورت آنلاین برای ویزا اقدام کنید. شما تنها برای ارسال داده های بیومتریک باید به سفارت استرالیا مراجعه کنید، زیرا ویزا از طریق ایمیل صادر می شود. اما این بدان معنا نیست که انواع روش های مهاجرت به استرالیا سریع و آسان است. هر پاییز، ایالات متحده یک قرعه کشی بری علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا برگزار می کند.

راه های مهاجرت

لازم به ذکر است مهاجرت بدون تأیید رسمی، طبق قوانین مهاجرتی، غیرقانونی تلقی می شود. یک نقشه جهانی با وسعت تنظیم شده کشورها و سرزمین‌ها برای تعداد مهاجرانی که در این کشورها زندگی می‌کنند. خارجیها و حق برخورداری از عدالت بعد از حادثه یازدهم سپتامبر فرانسیسکو کرپیو صدر گروه تحقیق قوانین مهاجرت بین‌المللی در دانشگاه مونترال.

تمکن مالی

ویزای تحصیلی آمریکا که به نام F1 مشهور است اجازه انجام کار دانشجویی تا حداکثر 20 ساعت در هفته را به فرد داده و مختص دوره های آموزشی بیش از 6 ماه (نظیر کارشناسی و ارشد) در آمریکا است. شما باید به وب سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید و با ساختن یک حساب کاربری، آپلود مدارک تحصیلی، مالی و هویتی و پرداخت هزینه ویزا و انگشت نگاری بیومتریک، خود را برای مرحله بعدی یعنی حضور در محل کارگزاری آماده کنید. این در حالی است که برای مهاجرت تجاری و یا مهاجرت کاری مدارک مورد نیاز شما به طور کامل فرق داشته و شامل دعوتنامه کاری و تجاری، ورک پرمیت و ویزای بلند مدت کاری می شود. دانشجویان ایرانی در خارج از کشور نیز به مرور و همراستا با افزایش کل جمعیت دانشجویان کشور و نیز افزایش جمعیت دانشجویان بین‌المللی در جهان، روند صعودی داشته و از تراز 19 هزار دانشجو در سال 2003 میلادی به تراز 53 هزار دانشجو در سال 2017 رسیده است. علیرغم اینکه تعداد دانشجویان بین‌المللی ایرانی روندی فزاینده داشته است؛ اما تعداد آنها در سالهای اخیر ثابت شده و در تراز 52 هزار نفر ثابت باقی مانده است. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که مهاجران ممکن است با آن مواجه شوند، هزینه مهاجرت است.

از طریق مهاجرت شما می‌توانید شانس خود را برای دستیابی به مشاغلی جدید و متنوع با نه صرفا حقوق بالا بلکه علاوه بر آن با مزایای جانبی بیشتر مانند رفاه و رضایت شغلی و… کار کردن در محیط شغلی خلاقانه‌تر همراه با دستمزدهای بالاتر و بهره‌مندی از سطح رفاهی بیشتر، از مهم‌ترین فواید مهاجرت است. ؛ واکسنی که اکثر ایرانیان از آن استفاده نموده‌اند نیز در اکثر کشورهای محبوب مهاجرتی مانند کانادا، استرالیا، اکثر کشورهای اروپایی و… همچنین قانون قرنطینه 14 روزه و حتی تست پی سی آر برای افراد واکسینه نیز در اکثر کشورها برداشته شده؛ مگر آنکه این قوانین، مجدد به دلیل جهش‌های جدیدی از این ویروس تغییر کنند. اما در حالت کلی و به طور خلاصه مسیرهای مهاجرتی مجددا باز شده و همچنین بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی حتی گردشگران نیز باز نموده‌اند. در حال حاضر، در بین روش های مهاجرت به کشورهای مختلف، می‌توان 8 روش را به عنوان بهترین روش های مهاجرت معرفی کرد، از جمله مهاجرت تحصیلی که طرفداران زیادی دارد.

در انواع روش های مهاجرت به کانادا، دارندگان ویزای کانادا می توانند همسر و فرزندان وابسته خود را به کانادا ببرند. همچنین همسر فرد دانشجو می تواند برای دریافت مجوز کار آزاد، درخواست کند و تا زمان اعتبار ویزای دانشجویی همسرش، برای کارفرمای کانادایی کار کند. اما اگر همسر قصد تحصیل داشته باشد، باید برای دریافت ویزای دانشجویی جداگانه اقدام کند. اگر قصد دارید از این شیوه استفاده نمایید دقت داشته باشید که قوانین تجاری و مهاجرت کشور مدنظر خود را به دقت مطالعه کنید و سپس با توجه به شرایط موجود بهترین بیزینس یا سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

نکته مهم این است که کانادا هیچ محدودیت یا غیرممکنی برای اقامت یا کار و زندگی یک مهاجر قائل نمی شود. همچنین در کانادا آزادی کامل دین و فرهنگ وجود دارد، و هیچ محدودیت یا محرومیت واقعی در مورد زبان هایی که مهاجران صحبت می کنند، وجود ندارد. وقتی صحبت از مزایای خدمات اجتماعی و برنامه های رفاهی مهاجران جدید می شود، کانادا در جایگاهی بسیار بالاتر از دیگر کشورها قرار می گیرد.