دسته‌ها
اخبار

تغییرات در کارفرما / استخدام و پردازش گرین کارت – موسسه حقوقی مورتی


12 دسامبر 2022

همانطور که برای بسیاری به طرز دردناکی مشهود است، فرآیند حمایت مالی برای اقامت دائم (که معمولاً به آن “گرین کارت” گفته می شود) از طریق استخدام می تواند بسیار طول، باشد. بازه های زم،، از شروع درخواست گواهینامه کار PERM (PERM LC) با و، کار ایالات متحده (DOL) تا تبدیل شدن به یک مقیم دائم قانونی یا دارنده گرین کارت (GC)، ممکن است سال ها طول بکشد تا تکمیل شود. به ناچار، در طول این فرآیند، بسیاری از کارگران تحت حمایت ممکن است تغییراتی در شغل فعلی خود داشته باشند و برنامه هایی برای استخدام جدید یا متفاوت در آینده داشته باشند. در زیر برخی از رایج‌ترین سناریوها و سوالاتی است که ما در موسسه حقوقی مورتی از ،، دریافت می‌کنیم که تاریخ‌های اولویت‌شان در نهایت در پرونده‌های گرین کارت مبتنی بر استخدام جاری است، اما دیگر برای کارفرمایان حامی GC کار نمی‌کنند (یا هرگز کار نکرده‌اند). .

مفهوم پیشنهاد شغلی آینده در موارد EB

بیشتر حمایت‌های کارت سبز مبتنی بر اشتغال (EB) بر اساس مفهوم پیشنهاد شغلی آینده است. این پیشنهاد شغلی آینده زم، ا،ام آور می شود که فرد مورد حمایت بر اساس حمایت مالی GC کارفرمای خاص، مقیم دائم شود. به بیان ساده، تا زم، که کارفرمای حامی و کارگر تحت حمایت قصد دارند پیشنهاد استخدام را در آن زمان آینده که اسپانسر منجر به اقامت دائم می شود، انجام دهند، زم، که همه شرایط دیگر برآورده شوند، می توان این مورد را تایید کرد. با این حال، همانطور که توضیح می دهیم، این مورد تنها در صورتی تایید می شود که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) معتقد باشد که کارفرما واقعاً کار را ارائه می دهد و ذینفع واقعاً قصد دارد پس از اخذ اقامت دائم برای کارفرما کار کند.

اگر کارفرمای فعلی کارفرمای حامی GC نیست

مثال 1: پیشنهاد شغلی آینده / استخدام آینده

اگرچه تمام موارد GC بر اساس استخدام آینده است، همانطور که در بالا توضیح داده شد، پرونده هایی توسط کارفرمایان برای افرادی که قصد دارند در آینده به شرکت وارد کنند – کارمند، که در طول صدور گواهینامه کار و دادخواست I-140 برای کارفرما کار نمی کنند وجود دارد. روند. سوالی که اغلب از وکلای ما پرسیده می شود در مورد کار برای کارفرمای دیگری است. این شامل وضعیتی است که در آن کارفرمای A درخواست LC و I-140 را ارسال کرده است. تبعه خارجی تحت حمایت برای کارفرمای A کار نمی کند. بلکه برای کارفرمای B کار کرده است و وضعیت غیرمهاجرتی مانند H1B یا L-1 را حفظ کرده است. هنگامی که تاریخ اولویت برای پرونده شرکت A جاری شد، سؤالاتی در مورد واجد شرایط بودن برای تشکیل پرونده I-485 به ما ارائه می شود. در این مثال، شرکت A و شرکت B به هیچ وجه به هم متصل نیستند.

مثال 2: تغییر کارفرما

الگوی واقعیت دوم که معمولاً به وجود می‌آید شامل یک تبعه خارجی است که برای شرکت A کار کرده است، که LC و I-140 کارمند را ثبت کرده است، که هر دو مورد تأیید قرار گرفتند. در حالی که منتظر می ماند تا تاریخ اولویت جاری شود، فرد کار خود را برای کارفرمای A متوقف می کند و به کارفرمای B می رود. سوالاتی در مورد واجد شرایط بودن برای ثبت I-485 زم، که تاریخ اولویت جاری شد به وکلای ما می رسد. باز هم، شرکت A و شرکت B موجودیت های جداگانه و غیر مرتبط هستند.

آیا می توان I-485 را در چنین نمونه هایی بایگ، کرد؟

اینکه آیا I-485s را می توان در هر دو مثال 1 و مثال 2 بایگ، کرد یا خیر، بستگی به این دارد که آیا کارفرمای اصلی درخواست کننده، شرکت A، به ارائه موقعیت به کارمند تحت حمایت ادامه می دهد یا خیر، و اینکه آیا کارمند حمایت شده قصد دارد پس از تایید موافقت نامه به شرکت A بپیوندد. I-485. اگر کارفرمای A تمایلی به انجام پیشنهاد استخدام نداشته باشد، پرونده خاتمه می یابد. در آن صورت، پرونده I-485 نمی تواند ادامه یابد، زیرا هیچ قصدی برای استخدام کارگر تحت حمایت وجود ندارد. اگر کارگر تحت حمایت مایل نباشد یا نتواند برای کارفرمای حامی کار کند و بخواهد با کارفرمای جدید بماند، در این مثال، کارفرمای B.

لازم به ذکر است که اگر هیچ پیشنهاد کاری از طرف شرکت A وجود نداشته باشد (یا تبعه خارجی مایل به کار در شرکت A نباشد)، پرونده I-485 ممکن است از طریق پیشنهاد شغلی شرکت B پیش نرود. شرکت B باید یک PERM LC و I-140 جدید حاوی شرایط و ضوابط پیشنهاد شغلی خود ارسال کند. گزینه دریافت تاییدیه GC از طریق یک شغل مشابه مشابه در زمان ثبت I-485 اعمال نمی شود. اگر شرکت B یک فرآیند کارت سبز جدید را آغاز کند، کارمند تحت حمایت عموماً از حفظ تاریخ اولویت از I-140 مورد تایید شرکت A برخوردار خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که اگر شرکت A همچنان شغل آینده را ارائه می دهد، مانند مثال اول، یا مایل به استخدام مجدد ذینفع است، مانند مثال دوم ما، I-485 به طور بالقوه می تواند ثبت شود. با این حال، در هر دو مثال، ذینفع باید تا زمان تایید I-485 مایل به پذیرش پیشنهاد شغلی باشد. همچنین باید توجه داشت که USCIS باید متقاعد شود که یک پیشنهاد شغلی واقعی وجود دارد وگرنه I-485 تایید نخواهد شد.

در ا،ر مواقع، یک مکمل I-485 J باید با I-485 ثبت شود تا هدف کارفرما را نشان دهد که کار با حسن نیت است و قصد کارمند برای کار ، برای آن کارفرما. این توسط هر دو طرف با مجازات شهادت دروغ امضا شده است.

USCIS می تواند اعتبار پیشنهاد شغلی را زیر سوال ببرد

همانطور که در بالا توضیح داده شد، در طول فرآیند گرین کارت، کارگر تحت حمایت لازم نیست در موقعیتی کار کند که برای آن حمایت می شود – یا حتی برای کارفرمای درخواست کننده. با این حال، بهترین شواهد دال بر قصد کار برای کارفرمای درخواست‌کننده این است که واقعاً توسط کارفرمای درخواست‌کننده به کار گرفته شود. بنابراین، اگر استخدام شروع نشده است، یا به طور موقت قطع شده است، مهم است که در نظر داشته باشید که چگونه ممکن است این امر برای USCIS در هنگام ارزیابی مورد بررسی شود. موضوع انتقال به (یا بازگشت به) کارفرمای حامی GC باید با یک وکیل مهاجرت واجد شرایط و با تجربه در میان گذاشته شود. هنگامی که سعی می کنید قبل از شروع کار منتظر بم،د تا GC / I-485 تأیید شود، خطراتی برای فرد وجود دارد که باید در مورد آن نیز بحث شود.

پیشنهاد شغلی واقعی باید همیشه وجود داشته باشد

موارد به سادگی نباید به مرحله I-485 پیش بروند، مگر اینکه واقعاً یک پیشنهاد شغلی واقعی وجود داشته باشد که کارگر تحت حمایت قصد داشته باشد در زمان من، آن را بپذیرد. پس از تایید چنین موردی، انتظار می رود که کارمند در شغل پیشنهادی کار کند. عدم انجام این کار باعث ایجاد تردید جدی در اعتبار گرین کارت می شود. این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، از جمله ناتو، در اخذ تابعیت ایالات متحده، و همچنین امکان (کمتر رایج) شروع لغو وضعیت اقامت دائم یا حتی، احتمالاً، روند حذف.

نتیجه

از آنجایی که فرآیند گرین کارت گاهی سال ها طول می کشد تا تکمیل شود، کارمندان حمایت شده و کارفرمایان درخواست کننده و همچنین کارفرمایان جدید باید از مسائل ناشی از تغییر شرایط آگاه باشند. در ا،ر مواقع، ممکن است عاقلانه باشد که یک کارفرمای جدید به سادگی یک پرونده GC جدید تشکیل دهد، در صورتی که این پیشنهاد شغلی ترجیحی است. با این حال، بسته به موقعیت، ممکن است هنوز گزینه‌هایی با کارفرمای حامی اصلی وجود داشته باشد، زیرا استخدام فعلی ،وماً نباید قبل از قضاوت در مورد درخواست گرین کارت با کارفرمای درخواست‌کننده باشد. اگر در طول کل فرآیند گرین کارت، قصد شروع یا بازگشت به شغلی که پرونده گرین کارت بر آن استوار است وجود داشته باشد، در این صورت امکان ثبت I-485 در زم، که تاریخ اولویت جاری است، باید با افراد آگاه بررسی شود. و وکیل مهاجرت با تجربه

در حالی که برخی از جنبه‌های مهاجرت در سال‌هایی که MurthyDotCom شروع به انتشار مقالات در سال 1994 کرد، به روش‌های قابل توجهی تغییر کرده است، هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که ی،ان است. ما در مؤسسه حقوقی مورتی هر از گاهی مشتریان را به مقالاتی مانند این مقاله ارجاع می دهیم که مرتبط باقی می ماند و برای خوانندگان ما به روز شده است.

حق چاپ © 2011-2022، مؤسسه حقوقی مورتی. تمامی حقوق محفوظ است


منبع: https://www.murthy.com/2017/11/30/changes-in-employer-employment-and-green-card-processing-2/