دسته‌ها
اخبار

گزارش پیشرفت 2022 USCIS نشان می دهد که وعده داده است، اما آژانس هنوز راه درازی در پیش دارد


از جابجایی پس از تهاجم روسیه به اوکراین تا اتوبوس مهاجران در سراسر ایالات متحده، حوزه مهاجرت امسال با چالش‌های منحصربه‌فردی مواجه شده است و در عین حال مدیریت همه‌گیری کووید، انباشته شدن پرونده‌های مهاجرت قانونی و پناهندگی و موارد دیگر را ادامه می‌دهد.

هفته گذشته، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) آن را منتشر کرد گزارش پیشرفت سال مالی 2022. این گزارش داده‌های مربوط به رویکرد آژانس برای کاهش معوقات، رسیدگی به کمبود نیروی کار، برآورده ، نیازهای بشردوستانه رو به رشد و مانور چالش‌های مالی را برجسته می‌کند. در این گزارش، آژانس به طور مستمر از حمایت کنگره برای کاهش تعداد معوقه و سایر تغییرات مثبت در پردازش درخواست‌های مختلف مهاجرت اعتبار می‌دهد. در حالی که USCIS از طریق هزینه های درخواست خود – که همچنان در حال افزایش است – درآمد دریافت می کند، همچنین افزایش زیادی در بودجه کنگره دریافت کرده است، اگرچه این تأثیر محدودی بر مشکلات موجود در آژانس داشته است.

نکات مهم گزارش

بر اساس این گزارش، نزدیک به یک میلیون مهاجر در سال 2022 به شهروندی ایالات متحده تبدیل شدند که نشان دهنده کاهش 62 درصدی در حجم خالص درخواست های پذیرش تابعیت و سومین تعداد شهروندان تابعیت شده در تاریخ ایالات متحده است. USCIS این موفقیت را مرهون تعهد نیروی کار خود و تخصیص بودجه کنگره می داند. با این حال، کاهش بک لاگ خالص تنها یک راه حل جزئی است، زیرا همچنان تأخیرهای گسترده در پردازش برنامه های کاربردی جدید همراه با مابقی عقب مانده وجود دارد که همچنان در حال رشد است.

بهبودهایی در صدور ویزاهای مبتنی بر اشتغال در دسترس انجام شد که پس از سالها کاهش تعداد، موفقیتی خوشایند بود. آژانس همه موجود را صادر کرد ویزای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال برای سال 2022. این دو برابر تعداد قبل از همه گیری بود.

به گفته آژانس، کاهش ظرفیت منجر به تعداد فزاینده‌ای از غیرشهروند، شد که دارای اسناد مجوز استخدام معتبر (EAD) بودند، در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست‌های تجدید EAD خود بودند، مجوز کار را از دست دادند. USCIS رهنمودهای موقتی را اجرا کرد که مدت اعتبار مجوز کار فعلی را برای 400000 غیرشهروند تمدید کرد. این امر مانع از انقضای برخی از مجوزها شد در حالی که درخواست‌های تمدید هنوز در حال بررسی بود، اگرچه هنوز با دستورات دادگاه مطابقت ندارد. دعوای شورا در مورد نیاز به قضاوت در مورد برخی از برنامه های کاربردی جدید EAD ظرف 30 روز.

قو،ن جدید به USCIS اجازه می دهد تا آن را در دسترس قرار دهد بیشترین تعداد ویزاهای تکمیلی کارگر غیرکشاورزی H-2B تا به امروز. این آژانس بیان می‌کند که افزایش با حمایت‌هایی از شهروندان آمریکایی و کارگران غیرشهروند همراه بود.

USCIS همچنین سیاست‌های دیگری را اجرا کرد که بر کارفرمایان و غیرشهروندان به روش‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. اینها عبارت بودند از:

این گام‌های کوچک برای بهبود پردازش در زمینه‌های مختلف مرتبط با اشتغال مثبت هستند، اما از آنچه برای بازنگری سیستمی که سال‌ها به‌طور غیرضروری دست و پا گیر مانده است، کمتر است.

در مورد برنامه های کاربردی مبتنی بر بشردوستانه، USCIS موارد زیر را تبلیغ کرد:

  • این آژانس 92000 درخواست EAD را برای افغان ها بررسی کرد. 2500 تنظیم برنامه های وضعیت. بیش از 2700 درخواست پناهندگی؛ و بیش از 25000 درخواست ویزای مهاجرت ویژه (SIV). USCIS همچنین بیش از 6250 مصاحبه با متقاضیان پناهنده را با تصمیمات صادر شده در بیش از 2000 مورد از آنها انجام داد.
  • 177000 حامی برنامه متحد برای اوکراین تایید شد که قادر به حمایت مالی از یک شرکت کننده هستند. بیش از 82000 اوکراینی و اعضای نزدیک خانواده آنها از طریق این فرآیند در ایالات متحده پذیرفته شده اند.
  • گسترش وضعیت حفاظت شده موقت با نام‌گذاری‌های جدید، طراحی‌های مجدد، و توسعه‌ها برای افراد از ۱۱ کشور مختلف، که تقریباً نیمی از ۴۸۳۰۰۰ درخواست از سال مالی ۲۰۲۱ و مالی ۲۰۲۲ را تأیید می‌کند.

با این حال، این اعداد درصد کمی از نیاز، به ویژه برای اتباع افغانستان است. نکته مهم این است که در این گزارش هیچ اشاره ای به روند آزادی مشروط بشردوستانه برای افغان ها – که بخش مهمی از هر گونه واکنش بشردوستانه است – وجود ندارد. تا ژوئن 2022، 45000 درخواست آزادی مشروط بشردوستانه در آژانس ثبت شد که تنها 2500 مورد رسیدگی و 2200 مورد از آنها رد شد. شورا دادخواست قانون آزادی اطلاعات را تنظیم کرده است جستجوی اطلاعات در مورد پردازش این برنامه‌ها، زیرا USCIS به درخواست‌های داده‌ها پاسخ نداد.

این آژانس همچنین از پیشرفت‌های خود در زمینه استخدام پس از زیان‌های قابل توجه در سال‌های 2019 و 2020 در مجموعه اشتغال خود خبر داد و تأکید کرد که رشد برنامه‌های عقب افتاده را متوقف کرده است.

فراتر از سال مالی 2022

این گزارش همچنین شامل اه، آتی USCIS برای بهبود زمان پردازش، افزایش پرسنل، ترویج استفاده از پلتفرم وضعیت پرونده آنلاین myUSCIS، و ادامه صدور راهنمایی‌های جدید برای ساده‌سازی قضاوت درخواست‌ها است.

علیرغم پیشرفت های صورت گرفته در سال مالی 2022، مشکلات قابل توجهی در USCIS همچنان باعث طول، شدن زمان پردازش، محدود ، فرصت های شغلی و مانع از متقاضیان ویزا در هر مرحله از فرآیند می شود. در ادامه، USCIS بیان می‌کند که برای کاهش حجم معوقه و تقویت خدمات بشردوستانه به تخصیص بودجه اضافی از کنگره ادامه خواهد داد، اما راه درازی در پیش دارد.

ثبت شده تحت: USCIS


منبع: https://immigrationimpact.com/2022/12/15/uscis-2022-progress-report-highlights/