دسته‌ها
اخبار

بزرگترین داستان های مهاجرت در سال 2022


مشکلات دائمی مهاجرت در طول سال 2022 برای ،ت بایدن از جمله موانع قانونی، تأثیرات پایدار سیاست‌های مرزی دوران ترامپ و عقب‌ماندگی درخواست‌ها ادامه داشت.

در اینجا برترین داستان های مهاجرت از سال 2022 آمده است:

توقف اصلاحات جامع مهاجرت در سنا

در سال 2022، ،ت بایدن موفق به تصویب قانون امضای خود نشد Build Back Better Act، از طریق سنا. این لایحه، که در اصل حاوی مقررات مهاجرتی کلیدی مانند مسیری برای شهروندی برای مهاجران غیرقانونی و بازپس گیری کارت سبز در مقیاس بزرگ بود، چندین بار برای راضی ، قانونگذاران میانه رو تر از بین رفت. حامیان مهاجرت تولید الف پیشنهاد “طرح C”. به نماینده مجلس سنا، که در عوض شامل آزادی مشروط و مجوز کار برای افراد غیرقانونی بود که از سال 2011 در ایالات متحده بوده اند، اما لغو شد. پس از یک سری مذاکرات در حال انجام، ادامه مذاکرات بر سر این لایحه در اوایل سال 2022 متوقف شد و همانطور که به سال 2023 می رویم، قانون Build Back Better در مجلس سنا متوقف می ماند.

علاوه بر ش،ت قانون Build Back Better در ابتدای سال، سال 2022 شاهد بود. توقف مکرر قبوض و حذف مقررات اصلاحات مهاجرتی در ا،ر قو،ن معرفی شده در کنگره.

علیرغم چالش های مستمر قانونی امسال، تمام امیدها برای اصلاحات جامع مهاجرت از بین نرفته است. یک جفت سناتور دو حزبی اخیراً الف پیش نویس قرارداد مهاجرت که مسیری را برای شهروندی فراهم می کند اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی (DACA) دریافت کنندگان و میلیاردها دلار برای افزایش امنیت مرزی.

آینده بلند مدت برنامه DACA در برزخ باقی می ماند

دستی که تابلوی سفید کوچکی را در یک گردهمایی در دست گرفته که روی آن نوشته شده است

پس از سال ها بلاتکلیفی برای برنامه IF، آن آینده بلند مدت هنوز در تعادل است در اوایل سال جاری، یک قاضی فدرال حکم داد که این برنامه می تواند به طور موقت ادامه یابد، زیرا دادگاه تجدید نظر فدرال سال گذشته این سیاست را غیرقانونی اعلام کرد. قاضی مورد بحث گفت DACA در حال حاضر مجاز به ادامه کار است اما متقاضیان جدید همچنان از درخواست منع خواهند شد. در حال حاضر، هیچ تاریخی برای جلسات آتی برای تایید وضعیت نهایی برنامه تعیین نشده است.

،ت بایدن و حامیان مهاجرت بارها از کنگره خواسته اند قانونی را تصویب کند که از داکا در برابر نبردهای قانونی آینده محافظت کند. این برنامه از افرادی که در کودکی بدون وضعیت قانونی به ایالات متحده آورده شده اند یا بعداً از وضعیت قانونی خارج شده اند، با اعطای آنها محافظت می کند. اجازه کارمحافظت از آنها در برابر تبعید و در برخی موارد اجازه دادن به آنها مجوزهای سفر.

مسائل مرزی سرفصل خبرها شد

مرز آمریکا و مکزیک

مرز موضوعی بحث برانگیز در سال 2022 بود، زیرا گذرگاه های مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک به سطوح بی سابقه ای رسید و ،ت بایدن در تلاش برای رسیدگی به تأثیرات پایدار سیاست های مرزی دوران ترامپ بود.

در ماه اوت، ،ت بایدن بالا،ه توانست به سیاست جنجالی ترامپ «در مکزیک بم،د» پایان دهید، که همه پناهجویان (حتی غیرمکزیکی ها) را م،م می کرد تا در مکزیک بمانند و منتظر جلسات دادگاه خود باشند. پایان دادن به این سیاست یکی از اولویت های رئیس جمهور بایدن از روز اول ریاست جمهوری او بود، اما ،ت برای انجام این کار با یک سری نبردهای قانونی روبرو شد.

در ماه سپتامبر، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نیز جنجال سراسری را به راه انداخت پرواز 50 مهاجر بی خبرا،راً ونزوئلایی‌ها، از سن آنتونیو تا تا،تان مارتا، با وعده‌های دروغین مسکن، کار و کمک نقدی در بدو ورود. “برنامه جابجایی” DeSantis آ،ین برنامه در یک سال بود الگوی جدید فرمانداران محافظه کار در اعتراض به سیاست های مرزی ،ت بایدن، مهاجران را به ایالت های آبی منتقل می کنند. در طول سال 2022، فرماندار آریزونا بیش از 1800 مهاجر را با اتوبوس به واشنگتن دی سی فرستاد، در حالی که ابوت فرماندار تگزاس هزاران مهاجر دیگر را به دی سی، شیکاگو و شهر نیویورک فرستاد. با افزایش نقل و انتقالات، چالش های لجستیکی برای خود مهاجران و ایالت هایی که وظیفه استقبال از آنها را بر عهده داشتند، به وجود آمد. در سال 2022، بسیاری از پناهجویان برای یافتن مسکن باثبات و فرصت‌های کاری کافی در شهرهایی که از نظر منابع در بند بودند، تلاش ،د. حامیان مهاجرت با این اتهامات که قانونگذاران جمهوری خواه از مهاجران به ،وان مهره های سیاسی قبل از انتخابات میان دوره ای استفاده می کنند، این انتقال ها را محکوم ،د.

اخیراً، در ماه نوامبر، یک قاضی فدرال یکی دیگر از سیاست های مرزی بحث برانگیز دوران ترامپ را لغو کرد. ،وان 42. این قانون به مقامات مهاجرت اجازه می دهد تا بیش از 1 میلیون مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک تحت پوشش اقدامات بهداشت عمومی. ،وان 42 که به طور گسترده توسط حامیان مهاجرت محکوم شد، در ابتدا توسط ،ت ترامپ در اوج همه‌گیری کووید-19 تصویب شد و در ،ت بایدن به ،وان یک روش اجرای مرزی ادامه یافت.

مهاجرت در طول انتخابات میان دوره ای در مرحله مرکزی قرار گرفت

امسال انتخابات میان دوره ای را به همراه داشت که مهاجرت در خط مقدم بسیاری از مبارزات کلیدی قرار داشت. اگرچه حزب جمهوری خواه موفق شد مجلس نمایندگان را تغییر دهد، اما از آنچه پیش بینی شده بود کوتاه آمد.موج قرمزو بسیاری از نامزدهای برجسته جمهوری خواه (که روی پلتفرم های ضد مهاجر اجرا می ،د) در روز انتخابات دست و پا زد. برنامه مهاجرتی حزب جمهوری خواه که در سال 2022 مطرح شد نیز مبهم بود و حاوی تغییرات خاصی نبود که آنها می خواستند در مورد سیاست مهاجرت فدرال ببینند.

در سال گذشته، دیدگاه‌های مردم آمریکا در مورد مهاجرت بر اساس خطوط حزبی متفاوت بود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در مورد اولویت‌های اصلی مهاجرت این کشور متفاوت هستند. در یک نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو91 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه در مقایسه با 59 درصد از دموکرات ها، امنیت مرز ایالات متحده و مکزیک را “بسیار مهم” ارزیابی ،د. قانونگذاران جمهوری خواه با اقداماتی مانند جابجایی مهاجران برجسته، امنیت مرزها را در اخبار و در خط مقدم کمپین ها در فصل انتخابات حفظ ،د.

علیرغم عملکرد ضعیف حزب جمهوری خواه در دوره میان دوره ای، نظرسنجی در آستانه 8 نوامبر نشان داد که بیشتر آمریکایی‌ها موضع حزب جمهوری‌خواه در مورد مهاجرت را نسبت به دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند.

گرین کارت و صدور شهروندی پس از شیوع بیماری همه گیر افزایش پیدا کرد، اما عقب ماندگی ها همچنان وجود دارد

پاسپورت جدید شهروندی ایالات متحده

با کاهش محدودیت‌های مرتبط با کووید، سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده در طول سال بازگشایی شدند و پردازش ویزا در بسیاری از کشورها از سر گرفته شد. ،ت بایدن نیز راه اندازی شد اقدامات جدید در سال 2022 برای کاهش حجم گسترده برنامه‌ها، از جمله گسترش پردازش برتر، ساده‌سازی تمدید مجوزهای کار و موارد دیگر.

این تغییرات منجر به یک افزایش شهروندی و صدور گرین کارت در سال 2022. بیش از 900000 مهاجر شهروند آمریکا شدند در سال 2022، بالاترین رقم در یک دهه اخیر. آ گزارش جدید از مرکز تحقیقات پیو همچنین افزایش تعداد افرادی که گرین کارت دریافت می‌کنند و تعداد گردشگران، دانشجویان بین‌المللی و سایر انواع مهاجران موقت در ایالات متحده در سال گذشته افزایش یافته است. گزارش بی مرز در مورد گزارش ماهانه مرکز ملی ویزای و، امور خارجه (NVC). همچنین نشان داد که تعداد پرونده های معلق گرین کارت از ژوئیه 2021 روندی نزولی داشته است.

علیرغم شواهدی که نشان می‌دهد به نظر می‌رسد سطوح مهاجرت در حال بازگشت است، هنوز هم برای گرین‌کارت و هم درخواست‌های شهروندی، عقب ماندگی‌های مداوم و زمان‌های انتظار طول، باقی مانده است. زمان رسیدگی به درخواست های شهروندی تا آگوست 2022 تقریباً به 18 ماه رسید که بیش از دو برابر میانگین زمان پردازش بین سال های 2012 تا 2016 است. گزارش بی مرز.


منبع: https://www.boundless.com/blog/year-in-review-immigration/