دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه در کوتاه ترین زمان در سال 2022 برای ایرانیان-مهاجرت دی بی

در یک نگاه کلی شرایط زندگی در ترکیه شباهت بیشتری به ایران دارد تا کشورهای اروپایی. این کشور در طول سال، به طور میانگین چیزی در حدود 40 میلیون نفر گردشگر و توریست را به خود جذب می‌کند که سود و گردش مالی زیادی را برای برایش به ارمغان می‌آورد. ترکیه کشوری سنتی-مدرن است و به طور کلی، اقتصاد آن علاوه بر صنعت گردشگری بر پایه صنعت کشاورزی بنا شده و پیوسته در حال گسترش است.

  • موسسه ملکپور ضمن اشراف کامل بر صفر تا صد مهاجرت به ترکیه و ارائه مشاوره به هم‌وطنان عزیز دراین‌باره متذکر می‌شود تمامی مطالب پیشرو معتبر بوده و پس از مشورت با وکلای محلی ترکیه‌ای تنظیم و منتشرشده‌اند.
  • ترکیه، دارای 206 مؤسسه آموزش عالی است که پذیرای حدود هشت میلیون دانشجو هستند و تقریباً 120 مورد از آن‌ها شامل دانشگاه‌های دولتی می‌باشند، در حالی که بقیه به صورت بنیادهای خصوصی غیرانتفاعی تاسیس شده‌اند.
  • گرچه به دلایلی که گفته شد، موسسه MIE، کشور ترکیه را مناسب ترین مقصد مهاجرتی نمی داند اما با این حال علاقه مندان به مهاجرت به این کشور می توانند از راهنمایی و مشاوره رایگان و تخصصی در خصوص مهاجرت به ترکیه بهره مند گردند.

سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه در حال رشد است و تعداد آپارتمان های خریداری شده توسط خارجی ها اکثرا در شهرهای استانبول ، آنتالیا ، بورسا و یالوا است ، البته شهرهایی نظیر ازمیر نیز بسیار مورد توجه مهاجران هستند. از عمده دلایلی که سرمایه داران را به سوی مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت سوق می دهد؛ داشتن نیروی کار پویا ، مشوق های دولتی و معافیت های مالیاتی می باشد. خارجیانی که مجوز اقامت و کار را از کنسولگری دریافت می کنند و وارد کشور می شوند ، باید حداکثر ظرف بیست روز کاری پس از تاریخ ورود ، در سامانه ثبت آدرس در ترکیه ثبت نام کنند. کارفرمایان در ترکیه موظف هستند ظرف ده روز کاری پس از تاریخ درخواست متقاضی به کنسولگری ، درخواست آنلاین و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به صورت حضوری یا از طریق پست به وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ترکیه ارائه کند. از روش های دیگر مهاجرت به ترکیه می توان به مهاجرت از طریق کار اشاره کرد ، اما باید توجه داشته باشید که برخی از کارها در ترکیه مختص افراد بومی و شهروندان ترک است و افراد خارجی نمی توانند در این حیطه ها به فعالیت بپردازند. روناک در این فیلم اطلاعات کلی در خصوص مهاجرت به ترکیه را برای شما تشریح کرده است، این محتوای ویدئویی را ببینید تا با کلیات آشنا شوید، سپس متن مقاله را مطالعه نمایید و در صورت نیاز با شماره های شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

یکی از آن موارد کیفیت بالای زندگی در کشور ترکیه در این چندسال اخیر است، چه از نظر اقتصادی و چه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی. درنهایت کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند با ما همراه شوند تا در مورد انواع راه‎‌هایی که می‌‎توان از طریق آن مهاجرت کرد و مزایا و معایب هر کدام اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهیم. که جمعا میتونیم 1 میلیارد و 700 میلیون تهیه کنم .طبق جستجویی که از طریق اپلیکیشنهای خانه یابی معتبر که انجام دادم. خانه های بسیار زیاد و قابل قبولی از نظر قیمتی و سایر شرایط ؛ برای خرید در استانبول و اطراف آن (در حدود 300 هزار لیر تا 600 هزار لیر) و حتی شهر های دیگه مثل ترابزون پیدا کردم که به بودجه من جور بوده و حتی مازاد هم خواهم داشت. قبلا هم با ماشین شخصی شهر های زیادی از ترکیه رو رفتم و بازدید کردم. به طور مثال برای مهاجرت تحصیلی باید هزینه های تحصیل و زندگی را داشته باشید و برای روش سرمایه گذاری می بایست بسته به روش انتخابی مانند خرید ملک حداقل سرمایه مورد نیاز را داشته باشید.

زبان ترکی با بیش از 70 درصد استفاده کنندگان پرکاربردترین زبان قومی است. در نظر داشته باشید که صدور پاسپورت ترکیه 3 تا 6 ماه طول می کشد. قبل از ارسال درخواست خود، تمام الزامات و محدودیت ها را با TURKISH EMBASSY IN TEHRAN بررسی کنید، زیرا بهتر است اطلاعات را با مقامات ترکیه در سفارت بررسی کنید تا در طول سفر اشتباهی رخ ندهد. اگر شغلی دارید یا برنامه ای برای درآمد ماهانه دارید، ما می گوییم این کار را انجام دهید.

این مبلغ یکی از کم‌ترین هزینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی می‌باشد. شاید شنیده باشید که اتباع ایرانی برای مهاجرت به کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند. این درست است اما کسانی که قصد گردشگری در این کشور را داشته باشند می‌توانند بدون دریافت ویزا از این کشور دیدن کنند. با این حال کسانی که می‌خواهند برای کار و اقامت دائم به این کشور سفر کنند نیاز به دریافت ویزای ترکیه دارند. داوطلبان این ویزا می‌توانند با جمع آوری مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم درخواست در سفارت خانه این کشور نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند.

ویزای توریستی کانادا

گزینه‌های زیادی برای بیمه درمانی در کشور ترکیه وجود دارند که افراد خارجی می‌توانند با هزینه کم خود را بیمه کنند. یکی از نکات مهم این است که افراد خارجی برای دریافت اقامت خود در این کشور نیازمند دارا بودن بیمه می‌باشند. با این حال اگر به صورت آنلاین و حضوری می‌خواهید برای ثبت درخواست ویزا اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود با یک وکیل با تجربه در زمینه مهاجرت صحبت کنید. ایرانی ها برای اخذ ویزای کار ترکیه ، موظف هستند درخواست خود را به کنسولگری جمهوری ترکیه در تهران ارائه دهند ، این درخواست باید با یک قرارداد کار ، نامه تعیین تکلیف یا سندی مبنی بر مشارکت در شرکتی در ترکیه همراه باشد. دوست عزیز شما باید سرمایه ثابتی داشته و بتوانید در حدود ۵ نفر شهروند ترکیه را استخدام نمایید و کار خود را راه اندازی نمایید.

مهاجران از چه کشورهایی هستند

همان طور که در قوانین سایر کشورها نیز بررسی نموده ایم، اقامت تحصیلی هیچ گاه به اقامت دائم و تابعیت منتهی نمی گردد. افراد برای دریافت تابعیت از دولت یک کشور لازم است که در مدت مشخصی به دولت کشور مورد نظر بیمه و مالیات پرداخت نمایند، با فرهنگ کشور ادغام شوند و به زبان، تاریخ و آداب و رسوم آن به صورت کامل مسلط گردند. بدین ترتیب دیگر نیازی به تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار نخواهید داشت و با توجه به اینکه دولت ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت.

کشور ترکیه با اسم رسمی جمهوری ترکیه کشوری است واقع در اوراسیا که با کشور هایی همچون نخجوان، ارمنستان و یونان همسایه است و با دریای مدیترانه نیز مرز آبی دارد. پایتخت این کشور شهر آنکارا است و بزرگ ترین شهر آن استانبول می باشد. کشور ترکیه به علت داشتن آب و هوای خوب و جلگه ای دارای مکان های دیدنی زیادی می باشد و همین موضوع باعث شده است تا سالانه توریست های زیادی به این کشور سفر کنند و مهاجرت به استانبول را تجربه نمایند. از لحاظ مساحت ترکیه به عنوان سی و هفتمین کشور دنیا شناخته می شود و جمعیت آن حدود 82 میلیون نفر است.

کمی قبل تر گفته شد خرید ملک تنها شیوه مهاجرت به ترکیه نمی باشد، اما یکی از شیوه های رایج آن به حساب می آید. شما برای خرید ملک نه لازم است با کسی رقابت کنید، نه دردسر زیادی بکشید. علاوه بر این می توان مواردی همچون خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت‌های بزرگ، باز کردن حساب بانکی و سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه‌ای و حتی خرید ملک را از دیگر شیوه های سرمایه‌گذاری در ترکیه می باشد. سلام وقت شما بخیر، من قصد مهاجرت به ترکیه رو دارم اما نمیدونم چطور باید اقدام کنم و اولین قدم چیه و بهترین راه واسه من کدومه میشه راهنمایی کنید ممنون.