دسته‌ها
اخبار

مهاجرت چیست؟ موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان با ما آگاهانه مهاجرت کنید

موفقیت در هر دو روش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما حضور یک وکیل مهاجرتی معتبر می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بالاتر ببرد. مهاجرت از ایران موضوعی است که در نوع خود را یک سری مزایا و در عین حال معایبی می‌باشد که ما در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به آن بپردازیم. زمانی که یک مهاجر قصد مهاجرت می‌کند بزرگترین فکر و عقیده که در سر دارد در زمینه پیشرفت و ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و اطرافیانش می باشد.

  • بعضی حزبهای دست راستی یک عدم جذب، محرومیت اقتصادی و عموماً دشمنی و کینه جمعیت مهاجرین را با ثبات ملی ملاحظه می‌کنند.
  • بعضی از مهاجران علائق خود را به اقامت در کشوری با دلایل مربوط به فرهنگ یا بهداشت تعیین می‌کنند، که افراد جوان از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای ابراز علایق و عقاید خود و بیان آن‌ها در مقابل موسسات یا بخاطر احتیاجات و نیازهای خود مستقیماً به محیط‌های فرهنگی دیگر مهاجرت می‌کنند.
  • این نوع ویزا و شیوه مهاجرت مخصوص کسانی است که ایده ای نوآورانه در دست دارند که می تواند در بازه زمانی کوتاهی نتیجه بخش باشد.
  • متقاضیان همچنین باید بتوانند مقامات مهاجرت را متقاعد کنند که پس از پایان کار خود به کشور خود بازگردند.
  • ایرلند به صورت موردی قوانین اتحادیه اروپا در مورد سیاست های مهاجرت، ویزا و پناهندگی را انتخاب می کند.

ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت برای آن دسته از دانشجویانی است که می خواهند برای مدت 3 تا 6 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند. دانشجویانی که ویزای اقامت طولانی مدت دارند در طول اقامت خود در فرانسه نیازی به کارت اقامت ندارند. چنین ویزایی قابل تمدید نیست و نمی تواند به ویزای دانشجویی با اقامت طولانی مدت تبدیل شود.

مهاجرت تحصیلی

همیشه دلیل مهاجرت به کشورهای خارجی، تحصیل نیست، گاه شما ممکن است که باتوجه‌به شرایطی که دارید مهاجرت را بهترین تصمیم بدانید. این شرایط می‌تواند بسیار متنوع باشند مثلاً نیاز به زندگی در یک کشور با شرایط جوی مناسب‌تر، یافتن شغلی مرتبط با تحصیلات و مهارت‌هایتان، گسترش دامنه فعالیت کسب‌وکارتان یا حتی استفاده از خدمات درمانی بهتر می‌تواند از جمله این دلایل باشند. اما نباید فراموش کنید که ویزای تحصیلی به تنهایی کفایت نکرده و شما باید قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی، به فکر نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود در خارج از کشور باشید. از این رو باید مدارک مهمی از جمله ریزنمرات، آخرین مدرک تحصیلی، رسید هزینه ادمیشن فی، نامه تمکن مالی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان را ترجمه و آماده کرده و برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید. معمولا این دسته از افراد که برای کار به کشور دیگر می روند، اهداف مالی و رفاهی را در زندگی خود دنبال می کنند. پیشنهاد می کنیم، اگر قصد انتخاب این راه را دارید، ابتدا به بازار کار کشور مقصد توجه کنید.

علل مهاجرت به کشورهای دیگر

در حال حاضر بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کانادا است و اگر قصد تحصیل دارید، تحصیل در کانادا بهترین گزینه است. ویتنام همچنین در رتبه بندی شادی فردی InterNations پنجم شد، که شاید به دلیل فرهنگ رنگارنگ و مهیج این کشور باشد. از خلیج Hạ Long معروف به آبهای سبز و یکپارچه های سنگی عظیم و جنگل های بارانی در بالای آن گرفته تا پارک ملی Phong Nha ،Ke Bang و Hang Son Doong، بزرگترین غار جهان، ویتنام از دیدنی های بسیار زیبایی برخوردار است. این کشور از نظر تعامل با کودکان در رتبه چهارم در بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2021 قرار گرفته است.

به عنوان مثال آلمان و سوئد تا قبل از سال 2008 اصلا شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کردند و برای سایر هزینه های دانشجویان خارجی هم کمک مالی در نظر میگرفتند. برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستند، در ادامه درباره انواع روش های مهاجرت به استرالیا خواهیم گفت. یکی از ویژگی های مشترک روند مهاجرت کارگری ایالات متحده این است که مهاجر احتمالی یا کارفرما، ابتدا باید دادخواست مهاجرت در بخش خدمات مهاجرت را پر کند. درخواست ویزای کاری آمریکا تنها پس از تأیید دادخواست و دریافت دعوت نامه امکان پذیر خواهد بود. در بین انواع روش های مهاجرت به آمریکا ویزای F-1 برای دانشجویان تمام وقت که در یک موسسه دانشگاهی مانند مدرسه، کالج یا دانشگاه تحصیل می کنند، صادر می شود.

نکته مهم اینجاست که با داشتن اقامت هر کشوری (چه دائم چه موقت)، شما با دیگر شهروندان آن کشور هیچ تفاوتی از لحاظ حقوق شهروندی ندارید. می‌توانید حساب بانکی باز کنید، تسهیلات بانکی بگیرید، تحصیل رایگان داشته باشید، ملک، خودرو و… بخرید و در واقع تمام محدودیت‌هایی که در باب ویزا ذکر شد را نخواهید داشت. 2- ازدواج با یک شخص خارجی هم یکی از راههای مهاجرت و گرفتن تابعیت کشور مقصد است . این کشور یکی از قطب‌های مهم صنعتی و تکنولوژیک اروپا به شمار می‌رود و از طریق دادن ویزای تحصیلی و ویزای شغلی و حتی خوداشتغالی مهاجرین زیادی را سالانه به سمت خود جذب می‌کند. آلمانیکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی است که ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی و تکنولوژیک جهان به شمار می‌رود. با وجود اینکه کشورهای مختلف شرایط خاصی برای پذیرفتن افراد مختلف به کشور خود دارند ولی شرایط عمومی مهاجرت استارت‌آپی داشتن سابقه کاری، مهارت‌های کافی و میزان سرمایه لازم برای شروع پروژه است.

به همین دلیل، آلمان مکانی محبوب برای علاقه مندان به تحصیل در سطح بین المللی و اهداف آموزشی است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از نظر تایید صلاحیت در زمینه مهاجرت مشترک هستند. از سال 1999، اتحادیه اروپا در حال توسعه سیاست مشترک مهاجرت برای اروپا است. کشورهای اتحادیه اروپا توافق کرده اند که اتحادیه اروپا باید قوانین مهاجرت و ویزا مشترک یا در کل اتحادیه اروپا داشته باشد که در کل اتحادیه اروپا معتبر باشد.

سالانه میلیون‌ها نفر از کشورهای کمتر توسعه‌یافته به کشورهای پیشرفته صنعتی رفته تا شغل و درآمد بهتری کسب کنند، در نظام آموزشی برتری به تحصیل بپردازند و یا از خدمات سلامتی و درمانی بهتری بهره‌مند شوند. در ایران نیز نرخ مهاجرت شغلی و تحصیلی بیش از انواع دیگر مهاجرت بوده و دانشجویان و متخصصین بی‌شماری خواهان ارتقای سطح تحصیلی و شغلی خود هستند. لاتاری گرین کارت آمریکا برنامه ای است که هرساله توسط اداره مهاجرت آمریکا برگزار شده و طبق این برنامه افراد مختلف از سراسر دنیا موفق به اخذ گرین کارت آمریکا می شوند. در لاتاری گرین کارت هر ساله 5500 نفر از ایران انتخاب شده و میتوانند برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند. موسسه برتر مهاجر با داشتن کادری متخصص و وکلای مهاجرتی این افتخار را دارد که در انجام کلیه امور مربوط به لاتاری گرین کارت از مرحله ثبت نام تا دریافت اقامت دائم همراه شما باشد. فرانسه جزو کشورهای اروپایی میباشد که سالانه مهاجران زیادی را جذب میکند.

افراد مشهور به ویژه در زمینه ورزشی یا فرهنگی و علمی، معمولا در دسته‌ی افراد خود اشتغال خود به خود قرار می‌گیرند. چون از جمله شروط اولیه برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی این است که اولا شما باید گواهی‌ای را تحت عنوان اثبات مهارت‌ها و تخصص‌های خود ارائه داده و دوم آنکه به مدت زمانی معین (بسته به قانون کشور مقصد و معمولا بین 1 تا 3 سال) در آن زمینه فعالیت داشته و آثار خود را ارائه داده باشید. (ارائه آثار بیشتر برای هنرمندان ملاک است؛ مانند موزیسین‌ها، نویسندگان و…) و سوم آنکه ثابت شود که می‌توانید در کشور مقصد از طریق حرفه‌ی خود درآمد کسب نموده و مستقل از نظر مالی و شغلی باشید و چه بسا حضورتان برای کشور مقصد نیز سودمند باشد. در روش مهاجرت خود اشتغالی، فرد مهاجر ابتدا اجازه اقامت کوتاه‌مدتی را دریافت کرده و در صورت موفق بودن در کسب و کار خود، امکان تمدید اقامت موقت برایش مهیا بوده و پس از مدتی می‌تواند برای اقامت دائم کشور مقصد اقدام نماید. در حال حاضر مهاجرت از طریق خود اشتغالی یکی از راه‌های راحت برای مهاجرت به کانادا بوده و به بیان واضح‌تر کانادا بیشتر و به شکلی وسیع‌تر به این روش مهاجرتی بها می‌دهد.