دسته‌ها
اخبار

بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی مهاجرت چیست؟ 2022 موسسه مهاجرتی ایلیا

یکی از رایج‌ترین دلایل مهاجرت در جهان که در گذشته پررنگ‌تر بود، مربوط به شرایط اقتصادی است. به طور مثال در قرن نوزدهم بسیاری از افراد برای کسب درآمد بیشتر و یا فرار از فقر موجود در کشور خود به آمریکا مهاجرت کردند. با پیشرفت‌های تکنولوژیک در قرن بیستم، هزینه حمل و نقل کاهش یافت و مهاجرت از هر زمان دیگری ساده‌تر شد.

افراد به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی، دینی و حتی شخصی اقدام به مهاجرت می‌کنند. اما در حال حاضر گرفتن ویزای ازدواج در کشورهای نعتبر دنیا امریست پیچیده و سخت و معمولا افرادی در این زمینه موفق میشوند که واقعا قصد ازدواج داشته و مدارک لازم و کافی در این جهت ارائه میدهد و صبوری کرده تا به موفقیت برسد. گاهی برخی از افراد دانش، مهارت و سابقه کاری کافی در زمینه شغلی خودشان دارند ولی در کشور مبدا درآمد کافی از این شغل ندارند و یا حرفه‌شان آنطور که باید مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، به‌همین منظور فرد به‌دنبال مقصدی می‌گردد که این کمبودها در کشور مبدا را جبران کند. نداشتن حق رای، نداشتن حقوق بی کاری و همچنین نداشتن مزایای پاسپورت آن کشور. البته لازم به ذکر است که اگر شما مثلا اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را داشته باشید، سفر شما به آمریکا، استرالیا و کانادا خیلی راحت تر می شود.

  • اگر می خواهید بدانید که چگونه میتوان مهاجرت به اروپا را تجربه کرد، باید بعد از بررسی مواردی نظیر مهاجرت چیست و انواع مهاجرت، هدف اولیه تان (تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری) را تعیین کرده و سپس برای اخذ مدارک لازم اقدام کنید.
  • در کشورهای مهاجر پذیر از جمله کانادا و استرالیا امکان همراهی خانواده با شخص متقاضی وجود دارد؛ هرچند که نوع اقامت شخص هنوز دائم نشده است!
  • همانطور که همه ی ما میدانیم قبل از اقدام به انجام هرکاری باید اطلاعات و آگاهی کامل و واضحی از تمام جنبه های آن کار به دست بیاوریم تا پس از بررسی ،با دید باز درباره ی انجام دادن یا ندادن آن تصمیم بگیریم.
  • روش های گفته شده برای هر کشوری متفاوت است و شرایط هر کشور مهاجر پذیری با کشور دیگر فرق دارد.
  • به طور معمول، با تمدید قرارداد کاری در کشور خارجی، ویزا و مجوز کار شما نیز تمدید شده و اجازه حضور بیشتر و تمدید کارت اقامت خود را خواهید داشت.

حتما با کارشناسان مهاجرتی زبده و آگاه مشورت کنید تا بتوانید اطلاعات خود را در زمینه ویزای مربوطه افزایش دهید. این را بدانید که هر چقدر آگاهانه تر عمل کنید، می‌توانید در آخر نتیجه بهتری بگیرید. در زمینه امور مهاجرتی، مشاوره از آن جهت اهمیت دارد که کارشناس با تجربه می‌تواند با ارزیابی شرایطتان نتیجه ویزای شما را پیش‌بینی نماید و برای اقدام آن بهتر شما را راهنمایی کند.

هدف از مهاجرت به کانادا

مهاجرت شامل جابجایی افراد از کشور خود به کشور یا منطقه ای میزبان که بومی آن نیستند می باشد. در مهاجرت عوامل اقتصادی خاصی، از جمله تمایل دستیابی به نرخ دستمزد بالاتر، بهبود سطح زندگی، داشتن فرصت های شغلی بهتر و تحصیل نقش دارد. عوامل غیر اقتصادی نیز در این مهم قابل توجه هستند که شامل ترک کشور به دلیل آزار و شکنجه، پاک سازی قومی، نسل کشی، جنگ، بلایای طبیعی و کنترل سیاسی (به عنوان مثال، دیکتاتوری) می شوند. اگر مهاجرت از ایران را به این شیوه انتخاب کرده اید، باید چند مورد را در نظر بگیرید. سرمایه شما باید به کشوری انتقال یابد که در آنجا از ارزش آن کاسته نشود.

داشتن تحصیلات کافی

برندگان برنامه لاتاری آمریکا با همان مدارک و به همان شیوه مهاجران کارگری و خانوادگی اقدام می کنند و چند هفته پس از ورود به ایالات متحده گرین کارت دریافت می کنند. هر ساله 50 هزار نفر با کمک این برنامه برای زندگی به ایالات متحده آمریکا می آیند. برای شرکت، باید به صورت آنلاین در وب سایت رسمیقرعه کشی لاتاریثبت نام کنید. در زمان اخذ اقامت دائم، تجارت باید ثبت شود، فعالیت کند و عمده فعالیت خود را در کانادا انجام دهد. برای درخواست مجوز کار کانادا، باید شرایط خاصی را داشته باشید و اسناد به زبان انگلیسی ارسال شوند. ویزای دانشجویی اقامت کوتاه مدت برای دانشجویانی است که می خواهند حداکثر برای مدت 3 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند.

در صورتی که نمرات بالا و افتخارات تحصیلی زیادی دارید بهتر است سراغ مقاصدی با توان علمی بالا باشید و سراغ کشور های زادگاه دانشگاه های مشهور بروید. کشور هایی مانند ترکیه می توانند برای مهاجرت کم هزینه تر مناسب باشند از سوی دیگر اگر به دنبال کار هستید کشور هایی مانند آلمان و یا استرالیا انتخاب های مناسبی برای شما هستند. سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است که از مناظر طبیعی زیبایی نیز برخوردار است.

انواع روش های مهاجرت: ویزای دوره زبان

ویزای سرمایه گذار، ویزای کار است، بنابراین روند درخواست همانند سایر ویزاهای کاری است. پس از 18 ماه اقامت در فرانسه، می توانید در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار کنید. بیشترین ویزای کار برای ایرانیان در اروپا مربوط به ویزای کار آلمان است.

دقت داشته باشید که برای این نوع مهاجرت شما نیاز به دانش اقتصادی، سرمایه کافی، پس انداز و آشنایی به روال های قانونی خواهید داشت. جا به جایی از کشوری به کشور دیگر به قصد تحصیل، یکی دیگر از مهم‌ترین و شایع‌ترین روش‌ها در این کار است. امروزه مشاهده می کنید که کشور های بزرگ دنیا به دنبال افراد برتر کشور های دیگر هستند.