دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا

بنابراین توصیه می‌شود تا پیش از هرگونه اقدام در این راستا، شرایط خود را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهید. اگر به دنبال ویزای کاری و یا اسکیل‌ورکر استرالیا هستید هیچ راهی برای ارائه ندادن نمره زبان ندارید و باید حداقل آیلتس 6 و یا معادل آن در آزمون‌های دیگر را ارائه کنید. اما در ویزاهای بیزینسی و کارآفرینی اجباری به ارائه مدرک نیست و شما می‌توانید با پرداخت هزینه آن وارد استرالیا شده و در دوره‌های زبان این کشور شرکت کنید. به عنوان مثال اگر شما ویزای موقت 491 را داشته باشید می‌توانید برای اقامت دائم از طریق ویزای 191 اقدام کنید و یا در ویزای سرمایه گذاری استرالیا اگر شما ساب کلاس 188 را دارید می‌توانید از طریق ویزای 888 به اقامت دائم دست یابید.

آسان نیست اما شفاف است و اصولی دارد که اگر درست رعایت شود شما را به هدف خود می‌رساند. پس از کرونا استرالیا با کمبود نیروی متخصص و ماهر رو به رو شد و همین موضوع باعث شد صدور ویزاهای اقامت دائم تحت تخصص هایی با اولویت بالا مانند مشاغل پزشکی و پیراپزشکی، مهندسی و ساخت و ساز، تکنسین های فنی و …. اگر با ویزای تلنت اقدام می ‌کنید، بهتر است هم ‌زمان هم تحصیلات شما در سطح دکتری باشد و هم تازه فارغ ‌التحصیل شده باشید. اگر تازه فارغ‌ التحصیل نشده‌ اید، بهتر است سن شما کمی بیش‌ تر باشد تا بتوانید سابقۀ کاری خوبی نشان دهید. اگر با ویزای تحصیلی اقدام می‌ کنید، هرچقدر سن و گپ تحصیلی شما کم‌ تر باشد، شانس شما بیش‌تر خواهد بود. مطابق رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2021 دانشگاه سیدنی در جایگاه 40 قرار دارد.

لطفا توجه داشته باشید که آزمون زبان انگلیسی برای ویزای استرالیا باید به روز باشد و در صورتی که چندین سال قبل یکی از این آزمون های زبان را انجام داده اید، باید بررسی کنید که آزمون شما برای درخواست ویزای شما شناخته شود. دقت نمایید که هر مسیر مهاجرتی یک میزان تسلط به زبان انگلیسی را می طلبد اما به طور کلی می توان گفت متقاضی برای اخذ ویزا می بایست مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 4.5، مدرک PTE آکادمیک با حداقل نمره 30 یا تافل iBT با نمره 32، را ارائه دهد. دقت نمایید که سطح مربوطه مطابق با CEFR در حد A2 الی B2 می بایست باشد. مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص معمول ترین روش مهاجرت به این کشور می باشد.

  • نوع دیگری از ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا Business Talent visa می باشد.
  • برای تطبیق شرایط خود با شرایط مهاجرت به استرالیا و آشنایی با روش‌های این کار، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
  • همچنین اقتصاد در حال رشد این شهر فرصت‌های شغلی متعددی را در حوزه‌های گردشگری، سلامت و تولید برای مهاجران ایجاد کرده است.
  • ثبت نام از طریق مراجعه به وب سایت کاری استرالیا امکان پذیر خواهد بود که پیش از آن بایدلیست مشاغل مورد نیاز استرالیادر سال جاری را مشاهده نموده و سپس اقدام به ارائه درخواست نمائید.
  • متقاضیان مهاجرت تحصیلی، شغلی، کارآفرینی و…باید مدارک مالی، حساب بانکی، سوابق تحصیلی، شغلی، مدارک هویتی، مدرک زبان، گواهی‌های فنی حرفه‌ای و دستاوردهای علمی و کاری بدست آمده‌ی خود، مدارک تمکن مالی و…
  • طرح تجاری باید مربوط به یک ایده ابتکاری باشد که منجر به تجاری سازی یک محصول و یا ارائه خدمات نوین در کشور استرالیا شود.

برای حل مشکل کمبود نیروی کار متخصص، اداره مهاجرت استرالیا اقدام به افزایش سرعت پذیرش نیروی ماهر کاری از طریق مهاجرت نموده است. براساس امتیازبندی برای این نوع مهاجرت، دولت استرالیا چند نوع ویزا برای سهولت پذیرش مهاجرین کاری تعیین نموده که 3 نوع 189 و 190 و 489 میباشد. به تفصیل هر نوع را در صفحه مهاجرت کاری مربوط به استرالیا توضیح داده شده است. ویزای کارآفرینی استرالیا از جمله برنامه های سرمایه گذاری این کشور می باشد. این ویزا ویزایی 4 ساله و موقت است که در صورت انجام تمامی تعهدات به ویزای دائم منجر خواهد شد.

یکی از روش های اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور، کار آفرینی می باشد. طبق شرایط مهاجرت به استرالیا 2021، سرمایه گذاران و بالاخص کارآفرینان می توانند با یک فعالیت کارآمد که منجر به تجاری سازی یک محصول و یا با ارائه خدمات در کشور استرالیا شروع کنند و باید بتوانند تجارت خود را در این کشور گسترش دهند. ویزای 186 استرالیا یکی از انواع ویزای استرالیا است که از شاخه‌های ویزای اسپانسرشیپ و زیر مجموعه‌ای از ویزای کار استرالیا محسوب می‌شود. این ویزا برای افراد متخصصی صادر می‌شود که از حمایت کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا، برخوردار باشند. با ویزای تحصیلی ۲۰ تا ۲۵ سال، با ویزای کاری ۲۵ تا ۳۲ و با ویزای سرمایه گذاری ۳۳ تا ۵۰ سال است.

بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا

برخی از مدارک باید به صورت کامل به انگلیسی ترجمه شوند و مهر ناتی NAATI روی آن‌ها باشد. فرزند شما که در خاک استرالیا به دنیا آمده است به صورت مستقیم شهروند استرالیا می‌شود.

هزینه مهاجرت به استرالیا و نکات مهم

هزینه‌های طی شدن مراحل اداری صدور ویزا، انگشت نگاری و هزینه‌های مشابه بعضی اوقات تغییر می‌کند. مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مهاجرت به استرالیا در سال 2022 است که با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع تهیه کرده‌ایم. همانطور که پیشتر توضیح داده شد کسب تابعیت استرالیا از طریق تولد بر اساس قانون خون می باشد و کودکانی که حداقل یکی از والدینشان تابعیت استرالیا را داشته باشند یا در دسته شرایط استثنایی قرار گیرند، واجد شرایط دریافت تابعیت استرالیا خواهند شد.

در این کشور بدست آوریم؟ باید در همین ارتباط بگوییم که به هیچ عنوان امکان اخذ اقامت و مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند وجود ندارد. در صورتی فرزند شما اقامت استرالیا را می‌تواند دریافت کند که شما اقامت دائم داشته باشید و یا شهروند استرالیا باشید. اگر این‌طور نباشد، با تولد فرزند فقط ویزای مشابه شما به فرزند اعطا می‌شود. برای مثال اگر شما با ویزای تحصیلی هستید، ویزای فرزند شما نیز ویزای همراه تحصیلی خواهد بود.

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا

در روشسرمایه‌گذاری معمولیمیزان دارایی متقاضی و شریک زندگی۲.۵ میلیون دلار استرالیادر دو سال اخیر باشد. استرالیا علاوه بر وضعیت جغرافیایی، اقتصاد و زیرساخت های پایدار و مستحکم، موقعیت های کاری و استانداردهای بالای زندگی به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی پیشرفته دنیا شناخته شده است. خدمات درمانی استاندارد و سیستم آموزش و پرورش این کشور از دلایل انتخاب استرالیا به عنوان مکانی امن برای زندگی می باشد. از راه های گوناگونی می توان برای مهاجرت به استرالیا انتخاب نمود که برای هریک از راه ها به اختصار در این مقاله برای شما عنوان می شود. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. کارفرمایان استرالیا به دنبال متخصصانی هستند که توانایی انجام کار تخصصی خود را به خوبی داشته باشند و بدون هیچ عیب و نقصی به انجام کار خود مشغول شوند.