دسته‌ها
اخبار

لایحه مرزهای افراطی GOP راه حل ها را رد می کند و از پناهندگی پایان می پذیرد


روز دوشنبه، 17 آوریل، مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان اولین جامع خود را معرفی کرد مرز لایحه کنگره 118 این لایحه پس از ماه‌ها اختلاف نظر در داخل گروه پیرامون پاسخ‌های قانون‌گذاری به مرز، با نماینده میانه‌رو جمهوری‌خواه تونی گونزالس (R-TX) ارائه شد. نام تجاری پیشنهادی توسط نماینده چیپ روی (R-TX) ا،اج ا،ر پناهجویان را “غیر مسیحی” و غیر جدی اجباری کند. با وجود این اختلاف نظر در میان جمهوری خواهان، پیشنهاد جدید که قرار است روز چهارشنبه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان بررسی شود، حتی سخت تر از لایحه نماینده روی است.

این لایحه، که از نظر عملکردی به پناهندگی همانطور که ما می شناسیم پایان می دهد، به خوبی تدوین نشده است. مفاد آن اغلب مغایرت دارند، احتمالاً از آنجایی که توسط آن تهیه شده است ،یب هشت لایحه جداگانه در یک. همچنین محدودیت‌های اجباری را برای پناهجویان اعمال می‌کند که بدون تغییر عمده در تمایل مکزیک برای پذیرش مهاجران غیرممکن است. و به نظر می رسد که در مورد واقعیت عملی که این لایحه ایجاد می کند فکر کمی شده است. اگرچه این لایحه با شانس کمی برای تصویب مواجه است، اما نشان می دهد که کنگره در سال های اخیر تا چه اندازه در برابر اصول اولیه پناهندگی حرکت کرده است.

تغییرات پیشنهادی در سیستم پناهندگی

این لایحه از مقررات بدنام دسامبر 2020 ،ت ترامپ (که بعداً در دادگاه مسدود شد) تقلید می کند که بسیاری آن را مقررات “مرگ بر پناهندگی” می دانستند، و همچنین سایر مقررات دوران ترامپ که در دادگاه لغو شدند. از جمله تغییرات پیشنهادی در این لایحه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممنوعیت کامل پناهندگی برای افرادی که از مرز بین بنادر ورودی عبور می کنند.
  • ممنوعیت تقریباً کامل پناهندگی برای هر ،ی که در مسیر خود به ایالات متحده در یک کشور ترانزیت درخواست پناهندگی ندهد. این ممنوعیت صرف نظر از مدت زم، که فرد در کشور ترانزیت بوده اعمال می‌شود و حتی برای افرادی که با ویزا به ایالات متحده پرواز می‌کنند با توقف در کشور ثالث اعمال می‌شود.
  • یک نوار تقریباً کامل برای پناهندگی برای هر فردی که بیش از یک سال بدون مدرک بوده است، صرف نظر از تغییر شرایط در کشور خود.
  • ممنوعیت های جدید پناهندگی برای افرادی که به انواع جرایم، از جمله جنایات خاص محکوم شده اند. این میله‌ها همچنین در مورد رفتارهایی اعمال می‌شوند که شخص هرگز برای آن محکوم نشده است، و قانون به مقامات مهاجرت اجازه می‌دهد تا فراتر از حقایقی که توسط دادگاه کیفری کشف شده است، برای اعمال ممنوعیت تحقیق کنند.
  • حذف مسیرهای پناهندگی برای افرادی که توسط بازیگران غیر،تی، مقامات ،تی “سرکش” یا افرادی که توسط گروه های تروریستی، چریکی یا جنایتکار تحت آزار و اذیت قرار می گیرند، تهدید می شوند. این محدودیت‌ها همچنین پناهندگی مبتنی بر «نظر سیاسی» را با تعریف محدود «نظر سیاسی» به م،ای آن دسته از نظرات مربوط به کنترل یک کشور محدود می‌کند – به این م،ی که حتی یک م،ع حقوق ،ن افغان نیز واجد شرایط نیست.
  • ممنوعیت مجوزهای کار برای پناهجوی، که از مبادی ورودی عبور می کنند، محدودیت طول مجوز کار پناهندگی تا 6 ماه، و حداقل هزینه اجباری 50 دلار برای درخواست پناهندگی.

در مجموع، این مقررات سیستم پناهندگی ایالات متحده را که از زمان قانون پناهندگان در سال 1980 وجود داشته حذف می کند. مهاجران غیر مکزیکی که به مرز ج،ی می رسند عملاً از پناهندگی منع می شوند. و با توجه به تغییرات اساسی قانونی، مهاجران مکزیکی برای برنده شدن در پرونده های خود با شانس تقریبا غیرممکنی روبرو خواهند شد. تنها ،، که پول ،ید یک پرواز مستقیم به ایالات متحده را دارند، شانس واقعی دسترسی به سیستم پناهندگی را خواهند داشت – و حتی در این صورت، با توجه به محدودیت پیشنهادی قانون پناهندگی، ا،ر آنها نمی توانند برنده شوند.

تغییرات پیشنهادی برای پردازش در مرز ایالات متحده و مکزیک

این لایحه به طور کلی دسترسی به ایالات متحده را به شدت محدود می کند. دو ماده از این لایحه عملاً آن را غیرممکن می کند هر ،ی رسیدن به مرز، حتی از طریق بنادر ورودی، اجازه ورود به ایالات متحده را داشته باشد.

اولاً، این لایحه یک برنامه اجباری «در مکزیک بم،د» ایجاد می‌کند که برای هر ،ی که وارد زمینی می‌شود که و، امنیت داخلی (1) نمی‌تواند بازداشت کند، یا (2) نمی‌تواند به «کشور ثالث امن» بفرستد، اعمال می‌شود. این ماده می تواند برای هر مهاجری که به مرز وارد می شود، صرف نظر از نحوه ورود آنها، از جمله کودکان و خانواده های بدون همراه، اعمال شود.

دوم، این لایحه وزیر DHS را م،م می‌کند که «ورود» هر فردی را که ویزا ندارد و DHS نمی‌تواند بازداشت یا به کشور ثالث امن بفرستد، ممنوع کند. این ماده تا حد زیادی با لایحه بحث برانگیز چیپ روی ی،ان است.

تغییرات پیشنهادی برای رفتار خانواده ها و کودکان

این لایحه استفاده از مراکز نگهداری طول، مدت خانوادگی را برای خانواده های مهاجری که از مرز عبور می کنند ا،امی می کند. مشخص نیست چرا این امر ضروری است زیرا این لایحه همچنین مست،م فرستادن همه پناهجویان به مکزیک است. این لایحه همچنین ایالت ها را از تلاش برای ا،ام هر مرکز بازداشت خانوادگی برای مراقبت از کودکان منع می کند.

این لایحه همچنین کودکان بدون همراهی را که از کشورهایی غیر از مکزیک و کانادا می‌آیند، از حق فعلی برای مراجعه به دادگاه مهاجرت محروم می‌کند. بر اساس این لایحه، مقامات گشت مرزی مجاز خواهند بود کودکان بدون همراه را تحت «حذف سریع» قرار دهند و آنها را بدون ملاقات با قاضی ا،اج کنند. فقط آن دسته از کودک، که از غربالگری قاچاق عبور می کنند می توانند از ا،اج سریع اجتناب کنند.

ICE موظف است هر گونه حامی بدون سند یک کودک بدون همراه را در مراحل ا،اج قرار دهد، که این امر باعث می شود بسیاری از والدین نتوانند برای مراقبت از فرزندان خود حاضر شوند و منجر به ماندن کودکان در حضانت ،تی بالقوه برای ماه ها یا سال ها شود.

تغییرات پیشنهادی با هدف ماندن بیش از حد ویزا

این لایحه برای افرادی که بیش از 10 روز از اقامت ویزا می گذرد یا شرایط ویزای خود را نقض می کنند و ظرف 10 روز خارج نمی شوند، جرم جدیدی ایجاد می کند. مجازات این جرم برای اولین جرم تا شش ماه حبس و برای دومین جرم تا دو سال حبس است.

به طور حیاتی، این قانون جدید مست،م این نیست که شخص آگاهانه یا عمداً مدت ویزای خود را بیش از حد مجاز یا نقض کند. طبق قانون نوشته شده، فردی که با خودروی مورد اصابت قرار می گیرد و در حالی که در بیمارستان گیر کرده بود، پرواز خانه خود را از دست می دهد، می تواند مورد اتهام جنایی قرار گیرد. به طور مشابه، دانشجویی در اینجا با ویزا که به طور ناخواسته در یک هفته معین یک ساعت بیش از حد در یک شغل دانشجویی کار کرده است (در نتیجه شرایط ویزای دانشجویی را نقض می کند) ممکن است در نهایت به زندان بیفتد.

تغییرات پیشنهادی برای آزادی مشروط مهاجرت

بر اساس قانون فعلی، قوه مجریه این اختیار را دارد که به طور موقت “آزادی مشروط” افراد به صورت موردی به دلیل «دلایل بشردوستانه فوری» یا «منفعت عمومی قابل توجه» وارد کشور می شوند. برای نسل‌ها، روسای جمهور از این اختیار برای پاسخ به بحران‌های بشردوستانه استفاده کرده‌اند. اخیراً، ،ت بایدن به افغان هایی که پس از سقوط کابل تخلیه شده بودند، اجازه اقامت در ایالات متحده را داد. ،ت بایدنیونیتینگ 4 اوکراینبرنامه همچنین یک برنامه آزادی مشروط است.

این لایحه عملاً به این رویه چندین نسل پایان خواهد داد. این کار با تعریف «دلایل انس، فوری» به م،ای افرادی است که با بحران های حاد پزشکی مواجه هستند یا باید در مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای نزدیک خانواده خود در ایالات متحده شرکت کنند و نمی توانند به موقع ویزا دریافت کنند. همچنین «منافع عمومی قابل توجه» را تنها به م،ای افرادی که ،ت ایالات متحده برای امور اجرای قانون به حضور آنها نیاز دارد، دوباره تعریف می کند.

این ماده اقتدار رئیس جمهور را برای پاسخگویی انعطاف پذیر در بحران های بشردوستانه، یا اجتناب از تخلف قضایی در موارد فردی که ممکن است با زمینه های محدود این قانون جدید تطبیق نداشته باشد، سلب می کند.

هیچ پاسخ واقعی برای مشکلات اساسی وجود ندارد

علیرغم انبوهی از سیاست‌های سخت‌گیرانه جدید، این لایحه نتوانست با مسائل اساسی که منجر به وضعیت امروز شده است، دست و پنجه نرم کند.

این لایحه به هیچ وجه ظهور رژیم‌های استبدادی در نیمکره غربی یا کمبود مزمن منابع برای پردازش کمک‌های بشردوستانه را تایید نمی‌کند یا حتی با آن دست و پنجه نرم نمی‌کند. همچنین این لایحه به این واقعیت اشاره نمی کند که حداقل 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده وجود دارد، که ا،ریت آمریکایی ها معتقدند مستحق راهیابی به وضعیت قانونی دائمی هستند. و مهمتر از همه، اتکای بیش از حد این لایحه به کشورهای دیگر برای پذیرش مهاجر، که مایلیم آنها را ا،اج کنیم، ایالات متحده را در مسائل جه، در وضعیت نامن،ی قرار می دهد و مجبور می شود به جای رفع مشکلات خود به دیگران تکیه کنیم.

اینطور نیست که هیچ ایده جدیدی وجود نداشته باشد. روز سه‌شنبه، سناتور منندز (D-NJ) از پیشنهاد جدیدی برای رسیدگی به نگر،‌های بلندمدت در مرز پرده برداری کرد. پیشنهاد او ،یبی از افزایش گسترده بودجه به سیستم های قضاوت همراه با افزایش استفاده از “حذف سریع” و رسیدگی سریع برای پناهجویان است. و در حالی که نگر،‌های جدی در مورد درستی این تعادل وجود دارد، طرح او حداقل اذعان می‌کند که تمرکز صرفاً بر روی اجرا مؤثر نخواهد بود.

کنگره به جای اینکه به دنبال تنبیه راه برون رفت از مشکلات کنونی باشد، باید در عوض برای رفع مشکلات اساسی سیستم های حفاظت بشردوستانه در حال فروپاشی ما تلاش کند. تنها در این صورت است که می‌تو،م چراغ راه آزادی و ایمنی باشیم که بسیاری هنوز به آن اعتقاد دارند.

ثبت شده تحت: ،ت بایدن، مرز ایالات متحده و مکزیک


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/04/19/gop-border-bill-ends-asylum/