دسته‌ها
اخبار

شانس دریمرز آریزونا برای شهریه در ایالت به انتخابات میان دوره ای تکیه می کند


در حالی که به نظر می رسد همه نگاه ها به ایالت هایی است که می توانند نتیجه انتخابات میان دوره ای امسال را تعیین کنند، مهم است که به یاد داشته باشیم که پیامدهای 8 نوامبر فراتر از ،یب 118 خواهد بود.هفتم کنگره ایالات متحده آمریکا انتخابات امسال می تواند پیامدهای چشمگیر و فوری در سطح ایالتی و محلی نیز داشته باشد.

در آریزونا، رویای ادامه تحصیلات عالی برای هزاران جوان آویزان است. امسال، رای دهندگان ایالت تصمیم خواهند گرفت که آیا پیشنهاد 308 را تصویب کنند، اقدامی که نرخ شهریه در ایالت را برای افرادی که دو سال یا بیشتر در آریزونا زندگی کرده اند و فارغ التحصیل دبیرستان آریزونا یا معادل آن فارغ از مهاجرت، افزایش می دهد. وضعیت

گزاره 308 مع، خواهد شد اندازه گیری سال 2006 که افراد غیر شهروند و افراد فاقد وضعیت قانونی را از دریافت شهریه در داخل کشور منع می کرد. در سال 2021، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا، پل بویر، لایحه ای را ارائه کرد که به رأی دهندگان اجازه می داد در مورد این سؤال تصمیم بگیرند. این اقدام هر دو مجلس را با حمایت دوحزبی به تصویب رساند و منجر به حضور طرح 308 در صندوق رأی امسال شد.

تأثیر این پیشنهاد قابل توجه خواهد بود. از سال 2019 تقریباً 36909 DACA واجد شرایط افراد ایالت گراند کنیون را خانه نامیده اند. تحقیق ما دریافتند که تقریباً 3600 دانش آموز آریزونا می توانند هر ساله از این تغییر سیاست بهره مند شوند. با نرخ های جدید پایه شهریه دوره کارشناسی تایید شده توسط هیئت ریجنت آریزونا در بهار امسال، نرخ شهریه خارج از ایالت بیش از دو برابر نرخ درون ایالتی است: به ترتیب 29952 دلار و 10978 دلار. برخی از Dreamers واجد شرایط برنامه ای هستند که شهریه آنها را محدود می کند 150% از شهریه رزیدنت در مقطع کارشناسی. اگرچه یک مهلت است، اما همچنان تحصیلات عالی را برای بسیاری از دسترس خارج می کند.

اما موضوع فقط آموزش عالی مقرون به صرفه برای دانش آموز، که از سیستم مدرسه K-12 آریزونا گذرانده اند نیست. این اقدام می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر اقتصاد آریزونا داشته باشد، در حالی که مالیات ها را افزایش نمی دهد. DACA واجد شرایط ،نان در حال حاضر نزدیک به 181 میلیون دلار مالیات فدرال، ایالتی و محلی پرداخت می کنند و تقریباً 618 میلیون دلار قدرت ،ج دارند. پیشنهاد 308 می تواند آن را بیشتر افزایش دهد.

تحقیق ما دریافته است که دسترسی به شهریه درون ایالتی می تواند فعالیت های اقتصادی را در ایالت افزایش دهد که منجر به دریافت نزدیک به 5 میلیون دلار مالیات اضافی فدرال، ایالتی و محلی در هر سال می شود. همچنین می‌تواند قدرت مخارج Dreamers را سالانه بیش از 23 میلیون دلار افزایش دهد و منجر به هزینه‌های مصرف‌کننده اضافی شود که به نفع بسیاری از جوامع محلی است که هنوز از اختلالات اقتصادی دو سال گذشته درگیر هستند.

آموزش عالی همچنین درهایی را به روی برخی از حیاتی ترین و پرتقاضاترین مشاغل باز می کند. بین 2017 و 2021، آریزونا دید افزایش 77.6 درصدی در آگهی های شغلی برای پرستاران ثبت نام شده و افزایش 292.1 درصدی در آگهی های شغلی برای معلمان K-12. از آنجایی که ایالت با کمبود معلم و کارکنان مراقبت های بهداشتی مواجه است، بستن درها به روی جوانان آریزونا که می خواهند سخت درس بخوانند و برای خدمت به جوامع خود در آریزونا بمانند، کوته فکرانه به نظر می رسد.

مخالفان پیشنهاد 308 می گویند که مهاجرت یک مسئله فدرال است که نیاز به اصلاح کنگره دارد. از یک طرف، آنها درست می‌گویند – ادامه انفعال در کنگره صدها هزار جوان را بدون دسترسی برابر به آموزش عالی، شغل، مراقبت‌های بهداشتی، مسکن و امنیت رها کرده است. اما تدابیری وجود دارد که ،ت ها می توانند اتخاذ کنند که جوان، را که فقط تا به حال این کشور را به ،وان خانه می شناسند، مجازات نمی کنند.

یک خط مشی شهریه در ایالت، یک دانشجو را نسبت به دیگری برتری نمی دهد – همه همچنان باید درخواست دهند و در کالج یا دانشگاه پذیرفته شوند تا به شهریه داخلی دسترسی داشته باشند. و این تغییر سیاست برای آریزونا کاملاً مثبت خواهد بود – مالیات ها را افزایش نمی دهد و در عین حال درآمد ایالت را با حمایت گسترده جوامع تجاری، مذهبی و آموزشی افزایش نمی دهد.

رای دهندگان آریزونا این فرصت را دارند که به بیش از 20 ایالت بپیوندند و به رویاپرداز، که آریزونا را خانه می نامند کمک کنند تا همچنان در آنجا بمانند تا به تحصیل، کار و خدمت به جوامع خود بپردازند. در حالی که نمی تواند به انفعال کنگره رسیدگی کند، اما گام دیگری در جهت درست است.

ثبت شده در: آریزونا


منبع: https://immigrationimpact.com/2022/11/01/arizona-dreamers-in-state-tuition-midterm-elections/