دسته‌ها
اخبار

تأثیر سیاست مهاجرت ایالات متحده بر مردمان و قبایل بومی


AILA با افتخار از این پست وبلاگ از دریافت کننده بورسیه تحصیلی دانشجویی حقوق کمیته تنوع، برابری و شمول، الخاندرو آلوارادو، بخشی از مجموعه ای که هدف آن برجسته ، راه های مهمی است که در آن تنوع، برابری و شمول قانون و سیاست مهاجرت را مشخص می کند، استقبال می کند. اطلاعات بیشتر در مورد کمیته DEI AILA و کار مهم آن در وب سایت آیلا موجود است

قبایل سرخپوستان آمریکا و بومیان آ،کا دارای یک رابطه حقوقی و سیاسی منحصر به فرد با ،ت ایالات متحده. ویژگی این رابطه منحصر به فرد موضوعی است که از زمان ظهور ایالات متحده به ،وان یک ملت مورد توجه قرار گرفته است و از طریق آن تکامل یافته است. معاهدات، اساسنامه ها، رویه قضایی و دستورات اجرایی. خواه محدوده بند تجارت موجود در قانون اساسی آمریکا، یا دستور اجرایی شماره 13767، «امنیت مرزی و بهبود اعمال مهاجرتملت‌های قبیله‌ای تأثیر سیاست مهاجرت ایالات متحده را احساس کرده‌اند، خواه در سیاست‌های حاصل در نظر گرفته شده باشند یا خیر.

به راحتی می توان نادیده گرفت که سیاست مهاجرتی ایالات متحده چقدر بر تمام جنبه های زندگی قبایل سرخپوست و مردم بومی تأثیر می گذارد، اما این کار را می کند. سیاست‌های مهاجرتی امروزی در جبهه‌های مختلف از جمله جابجایی بومیان، جدایی خانواده‌ها و امنیت مرزها تأثیر دارد.

تحرک بومی و جدایی خانواده

در سال 1794، پیمان جی بخش هایی از مرز کنونی بین ایالات متحده و کانادا را ایجاد کرد. پیمان جی بسیاری از جوامع قبیله ای را از هم جدا کرد. . . [and] حق بومیان آمریکا برای عبور آزادانه از مرزهای زمینی، داخلی یا آبی را حفظ کرد.» به همین ترتیب، در سال 1854، ایالات متحده و مکزیک تأسیس شدند یک مرز بین المللی که سرزمین های قبیله ای را ت،یم می کرداز جمله مکان های قبیله ای حساس تاریخی و فرهنگی.

علیرغم تلاش برای تسهیل تحرک بومی در سراسر مرزهای بین المللی از طریق ابتکار سفر در نیمکره غربی (WHTI) و سایر سیاست ها، مردم بومی همچنان هنگام تلاش برای سفر بین المللی با مشکل مواجه می شوند. در سال 2010، یک تیم لاکراس Iroquois در نیویورک سرگردان مانده بود زم، که گذرنامه های ایروکوئی آنها توسط ،ت های ایالات متحده و ،یس پذیرفته نشد. در امتداد مرز ج،ی، سرزمین های اجدادی توهونو اودهام و شهروندان آن توسط یک حصار امنیتی ت،یم شده و توسط گشت مرزی ایالات متحده گشت زنی می شود. در نتیجه، “اعضای قبیله نمی توانند آزادانه برای انجام تجارت، شرکت در مجالس مذهبی یا م،وی، یا ملاقات با خانواده و دوستان خود آزادانه عبور کنند.علاوه بر این، مردم بومی با اعضای خانواده بدون مدرک از اثرات جدایی خانواده رنج می برند. وقتی خانواده هایشان قرب، تبعید می شوند، موضوعی که “در ملت ناواهو بسیار رایج است زیرا تعداد بیشتری از شهروندان ناواهو با اتباع خارجی ازدواج می کنند.”

امنیت مرزی

سیاست مهاجرت ایالات متحده همچنین بر ملل قبیله ای و مردم بومی با توجه به امنیت مرزی و فرصت های اقتصادی تأثیر می گذارد. رابطه منحصر به فرد بین قبایل سرخپوستان و ،ت ایالات متحده نشان می دهد که مناطق رزرو شده سرخپوستان زمین عمومی نیستند و در نتیجه، “قبایل وظیفه دارند از حقوق اعضای قبیله و حاکمیت قبایل محافظت کنند” حکومت های قبیله ای منابع قابل توجهی را برای حفاظت از قلمرو خود صرف می کنند از «خشونت و جنایت، آسیب به منابع فرهنگی، افزایش تقاضا برای اجرای قانون قبایل، تخلیه غیرقانونی، و ت،یب محیط زیست». ملت های قبیله ای در امتداد مرز ج،ی با فشار بیشتری از سوی ،ت ایالات متحده مواجه شدند که فرمان اجرایی 13767 ساخت دیوار فیزیکی در مرز ج،ی ایالات متحده را هدایت کرد. بدون آنها رضایت

نتیجه

مسائل مربوط به سفرهای بین المللی، جدایی خانواده و امنیت مرزها موضوعاتی هستند که در زمینه قانون مهاجرت بسیار رایج هستند. درک پیامدهای سیاست مهاجرت بر قبایل هندی و مردم بومی برای متخصصان قانون مهاجرت که با اعضای جوامع بومی یا ،ت های قبیله ای کار می کنند یا ممکن است روزی کار کنند، مهم است. پذیرش دیدگاه‌های ملل قبیله‌ای و مردم بومی با توجه به این مسائل و سایر مسائل مهاجرت، منجر به یک سیستم مهاجرتی فراگیرتر، جامع‌تر و کارآمدتر در ایالات متحده خواهد شد.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2023/05/03/impact-of-u-s-immigration-policy-on-indigenous-peoples-and-tribes/