دسته‌ها
اخبار

برای قانون شهروندی کودک سال 2000 درخواست دهید


برای قانون شهروندی کودک سال 2000 درخواست دهید

فرزندان شهروندان ایالات متحده که دارای تابعیت هستند عموماً به طور خودکار شهروند می شوند. به عبارت دیگر، قانون فعلی تابعیت ایالات متحده را به فرزندان مقیم دائم والدینی که از طریق تابعیت شهروندی می شوند تعمیم می دهد. پس از تکمیل فرم N-400 و دریافت شهروندی ایالات متحده، والدین نیز می توانند برای شهروندی کودک در قالب یک گواهی شهروندی درخواست دهند. حتی اگر والدین فراموش کرده باشند که درخواست کودک را ثبت کنند، کودک ممکن است سالها بعد گواهی را دریافت کند. اگر سن کودک بالای 18 سال باشد، باید خودش فرم را پر کند.

قانون شهروندی کودک 2000

قانون شهروندی کودکان (CCA) در 27 فوریه 2001 اجرایی شد و نحوه برخورد قانون مهاجرت با کودکان شهروندان تابعیت را تغییر داد. با تصویب CCA، یک کودک به احتمال زیاد یک شهروند ایالات متحده است اگر همه شرایط زیر درست باشد (یا درست باشد) همزمان:

  • سن کودک زیر 18 سال؛
  • کودک مقیم دائم قانونی (دارنده گرین کارت) باشد.
  • حداقل یکی از والدین شهروند ایالات متحده باشد. و
  • والدین شهروند ایالات متحده به طور مش، یا انحصاری حضانت قانونی و فیزیکی کودک را بر عهده دارند.

اگر هر چهار مورد به طور همزمان درست باشد، کودک در ا،ر موارد تابعیت خود را از والدین دریافت می کند. والدین شهروند ایالات متحده باید والد بیولوژیکی کودک یا والدین از طریق فرزندخواندگی قانونی کودک باشند. تابعیت را نمی توان از رابطه پدر و مادر ناتنی به دست آورد. اگر پدر شهروند ایالات متحده باشد و فرزند خارج از ازدواج به دنیا آمده باشد یا دیگر با مادر بیولوژیکی ازدواج نکرده باشد، درخواست برای شهروندی کودک نیز پیچیده تر خواهد شد.

توصیه شده: تابعیت مشتق

برای CCA

قانون شهروندی کودک سال 2000 برای کودکان متولد شده در 27 فوریه 1983 یا پس از آن اعمال می شود. برای کودکان متولد شده قبل از CCA، قانون دیگری اعمال می شود. به طور کلی، هر دو والدین کودک باید قبل از رسیدن به 18 سالگی، تابعیت خود را دریافت می ،د، مگر اینکه والدین به طور قانونی از هم جدا شده باشند و والدین حضانت قبل از اینکه فرد 18 ساله شود تابعیت خود را صادر کرده باشد. فوت والدین نیز معافیتی را ایجاد می کند.

مدرک شهروندی فرزند شما

با فرض اینکه کودک شرایط قانونی را داشته باشد و تابعیت را از والدین خود گرفته باشد، نیاز به اثبات وضعیت دارد. به عبارت دیگر، کودک به طور خودکار شهروند ایالات متحده می شود، اما کودک به طور خودکار توسط ،ت به ،وان شهروند ایالات متحده شناخته نمی شود. ا،ر مردم گواهی شهروندی، پاسپورت ایالات متحده یا هر دو را دریافت می کنند. این مدارک مدرکی دال بر تابعیت فرزند شما در ایالات متحده است.

اگرچه هیچ ا،امی برای به دست آوردن این مدرک وجود ندارد، اما به طور کلی انجام آن بلافاصله آسان تر است. با گذشت زمان، افراد مدارک لازم برای ایجاد واجد شرایط بودن را از دست می دهند. وقتی چندین سال بعد تصمیم به درخواست می‌گیرند، پیدا ، مدارک پشتیبان صحیح برای ادعای شهروندی ایالات متحده برایشان مشکل است. در ،ب و کار ما، هر هفته با افرادی صحبت می کنیم که برای ثبت شهروندی خود مشکل دارند، زیرا والدین سال ها قبل این کار را انجام نمی دادند. گرفتن پاسپورت ایالات متحده و گواهی شهروندی برای فرزندتان هوشمندانه است. داشتن هر دو می تواند به محافظت از فرزند شما در برابر مشکلات بعدی در زندگی کمک کند. اما شما نیازی به دریافت هر دو مدرک ندارید.

گواهی شهروندی

پس از ارسال درخواست، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) می تواند برای فرزند شما گواهی شهروندی صادر کند. فرزند شما نمی تواند از این گواهی برای سفر استفاده کند، اما برای تمام زندگی او مفید است. گواهی شهروندی هرگز منقضی نمی شود. بعداً در زندگی، گواهی همچنین مدرک مهمی برای درخواست مزایای خاصی مانند Medicare است.

پاسپورت آمریکا

پاسپورت همچنین می تواند به ،وان مدرک شهروندی ایالات متحده باشد. همچنین یک سند بسیار کاربردی است زیرا کودک می تواند برای سفر به خارج از کشور از آن استفاده کند. درخواست برای پاسپورت ایالات متحده هزینه کمتری نسبت به گواهی شهروندی دارد و گذرنامه ها با سرعت بیشتری صادر می شوند. با این حال، دفترچه گذرنامه پس از 10 سال منقضی می شود.

برای سند شهروندی کودک اقدام کنید

برای درخواست مدرک شهروندی فرزندتان، باید فرم N-600، درخواست گواهی شهروندی را ارسال کنید. می‌تو،د فایل را از وب‌سایت USCIS دانلود کنید یا با استفاده از نرم‌افزار بررسی‌شده CitizenPath آن را تهیه کنید.

به طور کلی، شما باید موارد زیر را به ،وان بخشی از ادعای شهروندی ایالات متحده ارسال کنید:

  • هزینه بایگ، USCIS (در حال حاضر 1170 دلار)
  • فرم N-600، درخواست برای گواهی شهروندی
  • دو ع، کودک به سبک پاسپورت
  • کپی شناسنامه فرزند
  • کپی کارت اقامت دائم کودک
  • یک کپی از گواهی تولد والدین شهروند ایالات متحده
  • یک کپی از گواهی تابعیت والدین
  • کپی سند ازدواج والدین
  • مدارک حضانت قانونی و فیزیکی کودک با والدین شهروند ایالات متحده

باز هم، کودک، که خارج از ازدواج یا با والدینی که از هم جدا شده اند متولد می شوند، ممکن است شرایط بیشتری داشته باشند.

CitizenPath روند را آسان تر می کند و USCIS ضمانت نامه درخواست شما را تایید می کند. علاوه بر فرم آماده شده شما، CitizenPath مجموعه ای از دستورالعمل های بایگ، شخصی سازی شده را در اختیار شما قرار می دهد. دستورالعمل های بایگ، ما برای پاسخ های شما در برنامه سفارشی شده است، بنابراین شما می د،د برای وضعیت خاص خود چه کاری انجام دهید. دستورالعمل‌های بایگ، دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد اسناد پشتیبان، نحوه سازماندهی درخواست و مکان ارسال آن ارائه می‌دهد. مشتریان ما به صورت رایگان شروع به کار می کنند و پس از تایید واجد شرایط بودن و تکمیل فرم فقط در پایان پرداخت می کنند. بیشتر بد،د >>

برای پاسپورت کودک اقدام کنید

برای درخواست پاسپورت کودک، باید فرم DS-11، درخواست پاسپورت ایالات متحده را ارسال کنید. می تو،د آن را به صورت آنلاین در سایت پیدا کنید وب سایت و، امور خارجه آمریکا. علاوه بر این، برخی از امکانات ،تی مانند کتابخانه های عمومی و دفاتر پست منابعی برای کمک به شما دارند.

به طور کلی، برای برنامه N-600 باید همان مدارک پشتیبان ذکر شده در بالا را داشته باشید. اگر قبلاً برای فرزند خود گواهی شهروندی دریافت کرده اید، لیست مدارک مورد نیاز شما احتمالاً به شرح زیر خواهد بود:

  • هزینه درخواست (در حال حاضر 110 دلار)
  • فرم DS-11، درخواست پاسپورت ایالات متحده
  • کپی گواهی شهروندی کودک
  • کارت شناسایی ع، دار والدین شهروند ایالات متحده که توسط ،ت صادر شده است
  • یک ع، کودک به سبک پاسپورت

تعویض مدارک شهروندی والدین

اگر کودک پس از اخذ تابعیت والدین خود ادعای شهروندی می کند، درخواست N-600 باید شامل شواهدی باشد که نشان می دهد والدین قبل از 18 سالگی فرزند، شهروند ایالات متحده شده اند. در بیشتر موارد، این امر می تواند با ارائه گواهی تولد کودک و گواهی والدین انجام شود. تابعیت اما اگر گواهی تابعیت مفقود، دزدیده یا از بین رفته باشد چه؟

گواهی را جایگزین کنید

هنگامی که یک گواهی اصلی تابعیت دیگر در دسترس نیست، والدین می توانند آن را با پر ، فرم N-565، درخواست برای جایگزینی تابعیت/سند تابعیت جایگزین کنند. برای درخواست N-565 هزینه USCIS وجود دارد و دریافت گواهی جدید ممکن است 5 تا 10 ماه طول بکشد.

اگر والدین فوت کرده باشند، نمی‌تو،د فرم N-565 را از طرف آن‌ها ارسال کنید. راهی برای به دست آوردن شواهد از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات وجود دارد.

درخواست قانون آزادی اطلاعات

افراد می توانند فرم G-639، قانون آزادی اطلاعات (FOIA) را برای دریافت کپی از اسناد موجود در پرونده های خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال کنند. اگر کودک درخواست سوابق مهاجرتی والدین خود را دارد، گواهی فوت باید به ،وان بخشی از درخواست ارائه شود. هنگام ارائه درخواست به ،وان مدرک جایگزین برای گواهی تابعیت، یک کپی از “برنامه و تایید N-400” والدین شهروند ایالات متحده را درخواست کنید. با فرض اینکه تابعیت والدین اعطا شده باشد، USCIS یک کپی از این اسناد را ارائه خواهد کرد. می تو،د از این به ،وان مدرکی دال بر تابعیت ایالات متحده و تاریخ اعطای شهروندی والدین خود استفاده کنید. هیچ هزینه ای برای USCIS برای این فرم وجود ندارد، اما ممکن است 2-4 ماه طول بکشد تا اسناد را دریافت کنید.

درباره CitizenPath

CitizenPath راهنمایی های ساده، مقرون به صرفه و گام به گام را از طریق برنامه های مهاجرتی USCIS ارائه می دهد. افراد، وکلا و غیر انتفاعی از این سرویس روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند تا فرم های مهاجرت را به طور دقیق تهیه کنند و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنند. CitizenPath به کاربران اجازه می دهد تا این سرویس را به صورت رایگان امتحان کنند و 100٪ ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد که USCIS برنامه یا دادخواست را تأیید می کند. ما از درخواست گواهی شهروندی (N-600)، درخواست شهروندی (فرم N-400)، درخواست جایگزینی سند شهروندی (فرم N-565) و چندین سرویس مهاجرتی دیگر پشتیب، می کنیم.

توجه به خواننده: این پست در ابتدا در 14 ژانویه 2020 منتشر شده است و با بهبودهایی اصلاح شده است.




منبع: https://citizenpath.com/apply-for-child-citizen،p-act/