دسته‌ها
اخبار

آموزش فقط انگلیسی رو به زوال است – اما آریزونا مقاومت می کند


نوشته بلا و،،، همکار ارتباطات در شورای مهاجرت آمریکا.

از سال 2023، آریزونا تنها ایالتی است که قو،ن آموزشی فقط ،یسی هنوز در آن اجرا می شود. قانون آن – گزاره 203 – نمونه ای از تأثیر مداوم جنبش آموزش فقط ،یسی آمریکایی است که موانعی را برای آموزش عادلانه برای زبان آموزان ،یسی (ELLs) به ویژه مهاجران ایجاد می کند.

جنبش آموزش فقط ،یسی آمریکایی به فشار ی،ان سازی علیه آموزش دو زبانه و زبان مادری برای دانش آموزان ELL در ایالات متحده اشاره دارد.

تاریخچه آموزش فقط به زبان ،یسی

جنبش دارد ریشه های عمیق که به زمان تأسیس کشور باز می گردد، که با جنگ صلیبی بنجامین فرانکلین برای ترویج سلطه آنگلو،سون بر مهاجران آلم، در مستعمرات آغاز شد.

از آن زمان به اشکال مختلف در طول تاریخ ایالات متحده ظاهر شد. این در جذب اجباری کودکان بومی آمریکا، سلب مالکیت اسپ،ایی زبانان پس از واگذاری کالیفرنیا به ایالات متحده در جنگ مکزیک و آمریکا، و غیرقانونی ، آموزش زبان های خارجی پس از ورود مهاجران اروپای شرقی در جنگ جه، اول به کار گرفته شد.

حامیان آموزش فقط ،یسی اغلب ادعا می کنند که به مهاجران کمک می کنند تا به رویای آمریکایی دسترسی پیدا کنند – علی رغم سابقه آن در طرفداری از هژمونی آنگلیکن. پژوهش در موج آموزش فقط ،یسی پس از جنگ جه، اول متوجه شد که آموزش تک زبانه تا حد زیادی بی اثر بوده است. در واقعنرخ شهروندی مهاجر، نام نویسی نظامی، و اشتغال «اساساً تحت تأثیر ا،امات فقط ،یسی قرار نگرفت.

چگونه آموزش فقط ،یسی بر دانش آموزان امروزی تأثیر می گذارد

80 سال بعد، قو،نی در چندین ایالت به وجود آمدند که از مدل تک زبانه حمایت می ،د: کالیفرنیا گزاره 227، آریزونا گزاره 203، و ماساچوست سوال 2. این ابتکارات همگی مدعی بودند که علیرغم دریافت حمایت قوی از ELLها به سرعت و خیرخواهانه جذب می شوند دستور کار ضد مهاجرت.

استف، چمپی، معلم سابق مدارس ،تی بوستون و عضو سپاه Teach for America در سال 2016، چالش‌های آموزش تحت سؤال 2 را در ماساچوست تجربه کرد. به خصوص در دروسی مانند ریاضی که در آن اهمیت زبان تمایل دارد کمتر بها داده شود، هیچ تضمینی در مورد نوع حمایتی که ELLها دریافت خواهند کرد وجود ندارد.

شاگردان Champi بیش از 5 زبان مادری مختلف داشتند. بیشتر آنها از کشورهای اسپ،ایی زبان یا کشورهایی با پایه های زب، مشابه مهاجرت کرده اند. به دلیل اشتراکات بین زبان مادری خود ی،ی کریول اسپ،ایی و پرتغالی، برخی از دانش آموزان راه هایی برای “درک یکدیگر و ایجاد روابط حتی بدون یک زبان مش، اولیه” پیدا ،د.

چمپی به اهمیت آموزش ،یسی برای آماده ، افراد غیر بومی برای موفقیت در ایالات متحده معتقد است، با این حال، ایجاد یک ک، درس که مک، امن برای ریسک ، و یادگیری باشد، برای تحقق این امر و نزدیک شدن به مدرسه به زبان جدید ضروری است. در ابتدا وحشتناک و بیگانه است.»

آموزش فقط ،یسی نیز مشکلات دسترسی را ایجاد می کند. در مدرسه او که دانش‌آموزان را م،م می‌کرد در حالی که معلمانشان بین ک،‌های درس می‌رفتند بخوانند، فقدان کتاب‌های زبان خارجی باعث آسیب دانش‌آموزان ELL شد. این به این م،ی است که یک کودک در سطحی از مهارت ،یسی که در حال حاضر نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد، می نشیند و به کتابی نگاه می کند، اما این تنها گزینه برای پیروی از جهت داده شده است.

چمپی دریافت که پذیرفتن زبان مادری دانش آموزان در حین آموزش زبان ،یسی مفید است. من اغلب احساس می‌کردم ارزشمند است که دانش‌آموزانم را با مهارت بیشتر ،یسی توانمند کنم تا با دانش‌آموز، که مهارت زب، کمتری دارند کار کنند تا بتوانند به زبان ،یسی و اسپ،ایی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.» او می‌گوید که به این ترتیب «توسعه ،یسی و زبان مادری آن‌ها ادامه می‌یابد، که می‌د،م موفقیت درک و تسلط در هر دو زبان را افزایش می‌دهد».

پیشنهاد 203 آریزونا

از زمان تدریس چمپی در بوستون، ماساچوست و کالیفرنیا قو،ن مربوط به ،یسی خود را لغو کرده اند. بنابراین، چه چیزی آریزونا را عقب نگه می دارد؟ لغو اصل 203 حمایت گسترده دو حزبی را دریافت کرده است، به طوری که پیشنهادهای ارجاع رای 2019 جان فیلمور، نماینده جمهوری خواه Apache Junction، در هر دو مجلس مورد تایید کمیته قرار گرفت، اما هرگز در سنا به رأی گیری نرسید. در سال 2020، پیشنهاد او به اتفاق آرا توسط کمیته آموزش حمایت شد، اما در کمیته قو،ن نگهداری شد.

یک نظرسنجی 2019 دریافتند که تنها 24 درصد از رای دهندگان آریزونا طرفدار اجرای پروپ 203 هستند. 67 درصد ترجیح می دهند که در ک، درس به دو زبان غوطه ور شوند. با این حال، از زمان ش،ت در سال 2020 در لغو، به نظر می رسد تلاش ها برای از بین بردن پروپوزال 203 به نفع اولویت دادن به سایر ابتکارات مبرم مانند حقوق برابر شهریه برای دانش آموزان غیرمستند، که از طریق یک طرح رای گیری در نوامبر 2022 تصویب شد، تا حد زیادی کنار گذاشته شد.

از زمان تأسیس Prop. 203 در سال 2000، ELL ها در آریزونا آسیب دیده اند. نرخ فارغ التحصیلی آنها تقریباً 20٪ کمتر از میانگین ملی است، در حالی که نمرات آزمون استاندارد آنها بسیار کمتر از جمعیت عمومی ایالت است. این ش،ت می تواند آنها را تا بزرگسالی دنبال کند. علیرغم نتایج تحقیق و لغو پروپوزال 227 در کالیفرنیا و سوال 2 در ماساچوست، دانشجویان ELL آریزونا هنوز تا حد زیادی از برنامه های آموزشی دوزبانه محروم هستند.

چمپی درباره قو،ن آموزشی فقط ،یسی می‌گوید که در نهایت «این سیاست‌ها از محل بیگانه‌هراسی سرچشمه می‌گیرند». و اگر چیزی وجود دارد که تاریخ می تواند به ما بیاموزد، این است که «صرف نظر از قو،ن، ضروری است که دانش آموزان به خدمات ELL که ما می شناسیم دسترسی داشته باشند. از نظر آموزشی برای رشد زبان در همه دروس بهترین هستند.”

ثبت شده در: آموزش و پرورش


منبع: https://immigrationimpact.com/2023/05/05/english-only-education-arizona/