دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به عمان برتر مهاجر-مهاجرت دی بی

سیستم آموزشی عمان در رشته های مختلفی مثل زبان انگلیسی، ریاضیات، زیست شناسی و … در مقاطع مختلف شروع به جذب معلم کرده است. البته تعداد درخواست ها برای استخدام معلم زبان انگلیسی در عمان بیشتر است. حداکثر ۴۰ سال سن، آیلتس ۶، سه سال سابقه کار و داشتن مدرک لیسانس از جمله شرایط این موقعیت شغلی است. کسانی که تجربه کار در عمان را دارند، به ندرت دوباره برای کار به ایران باز می گردند. با این حال برای “مهاجرت کاری به عمان” حتما باید پیشنهاد شغلی برای فرد ارسال شود و بدون پیشنهاد امکان مهاجرت وجود نخواهد داشت. با توجه به سطح رفاه بالا و امکانات و خدمات پیشرفته، زندگی در عمان برای ایرانیان بسیار لذت بخش خواهد بود.

  • ازاین‌رو برخی از افراد به دنبال اخذ شرایط مهاجرت به عمان برای پرستاران هستند تا از طریق مدرک پرستاری به این کشور برای کار مهاجرت نمایند.
  • اقامت دائم از طریق تولد برای کودک و والدین خارجی او نیز ممکن نیست.
  • لذت بردن ازآب و هوای خوببا آلودگی کم، از دیگر مزایای زندگی در عمان است.
  • با استفاده از این ویزا، فرد خارجی فرصت دارد به مدت ماه در عمان به جستجو فرصت شغلی مورد نظر خود باشد.
  • در قسمت قبلی از نوشتار مهاجرت کاری ماما به عمان در خصوص امکان همراه نمودن همسر و فرزندان زیر 21 سال فرد درخواست کننده توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم.

اقامت دائم از طریق تولد برای کودک و والدین خارجی او نیز ممکن نیست. مگر اینکه یکی از والدین مخصوصاً پدر عمانی بوده و یا هر دو والد بدون تابعیت باشند. روابط مثبت کشور عمان با کشورهای همسایه که موجب رونق سرمایه‌گذاری کشورها در عمان شده است.

مهم ترین منابع درآمد

به طور معمول، مدت اعتبار مجوز اقامت عمان از طریق اشتغال 2 سال است. متقاضیان واجد شرایط باید سلامت کامل خود را اثبات کنند و مدارک شناسایی و تحصیلی خود را ارائه دهند. مهاجرت به عمان، تمامی اصول، معیارها و روش های مهاجرت به عمان در این پژوهش بررسی شده است. ازجمله راه­های مهاجرت به عمان می توان به 1-کار 2-تحصیل 3-سرمایه گذاری 4-ازدواج 5-تولد 6-پناهندگی اشاره کرد. کشور عمان یکی از برترین کشورهای عربی از لحاظ اقتصاد، رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی، پیشرفت علمی-صنعتی و….

مهاجرت به کشور عمان برای افراد موفق و هنرمند به‌گونه‌ای که در کشورهای صاحب‌هنر و مدرن مانند کشور اتریش، نیوزیلند و … میسر است، رواج ندارد. افراد پناهنده به کشور عمان تا زمانی که وضعیتشان مشخص نشده است اجازه کار نه‌تنها در عمان بلکه در هیچ کشور دیگری را ندارند که وجود این قانون، شرایط زندگی را برای آنان دشوارتر خواهد کرد. روابط مثبت کشور عمان با همسایگان خود از سوی دیگر این کشور در طی سال‌های اخیر موفق شده است با همسایگان خود رابطه مثبتی داشته باشد که این امر رونق کسب‌وکار اقتصادی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. کشور عمان از قانون سیستم خون پیروی می‌کند و گرفتن تابعیت کشور عمان تنها از طریق تولد فرزند در این کشور امکان‌پذیر نیست مگر آن‌که یکی از والدین کودک علی‌الخصوص پدر آن کودک عمانی بوده (تولد فرزند چه در داخل عمان و چه در خارج عمان باشد). تحصیل در این کشور برای عمانی‌ها تا پایان دوره متوسطه بدون هزینه و رایگان است ولی تحصیل در عمان برای دانش آموزان و دانشجویان خارجی رایگان نیست به‌طوری‌که این هزینه بایستی قبل از شروع ترم تحصیلی پرداخت شود.

نرخ بیکاری در عمان

البته در عمان این تفاوت وجود دارد که تنها افرادی می‌توانند از این طریق ویزا کسب کنند که کارفرما در عمان به آنها پیشنهاد کاری داده باشد. برای کار در عمان ابتدا باید به کاریابی در این کشور بپردازید سپس یک پیشنهاد کاری از کارفرمای عمانی دریافت کنید تا بتوانید برای اخذ اقامت کاری عمان اقدام نمایید. در ابتدای بحث کار در عمان لازم است که در خصوص این کشور توضیحات اولیه ای ارائه گردد.

که شرایط اجتماعی شامل نحوه ی برخورد، مدرنیته، مهمان نوازی، تبعیض نژاد و … می باشد. از نکات حائز اهمیت در این باب میتوان به آزادی پوشش اشاره نمود که این امر به افراد از هر مذهبی اجازه میدهد که به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر به فعالیت های روزمره ی خود ادامه دهند. در کشورهای اروپایی و آمریکا اصلا شاهد تبعیض نژادی شهروندان این کشورها، با خارجیان نخواهیم بود ولی در کشورهای عربی میزان تبعیض نژادی بسیار بالا میباشد. شهروندان عمانی بسیار خونگرمتر و مهمان نوازتر و آرامتر از باقی اعراب هستند ولی مدرنیته بودن در این کشور نسبت به باقی اعراب نظیر کشور امارات، پایین تر است و به طبع کشور امارات برای بیزینس آماده تر می باشد. برای مهاجرت کاری به کشور عمان فرد متقاضی باید حتما یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت عمان و یا از سوی یک شرکت یا بیمارستان معتبر دریافت کند تا بتوانند با ارائه مدارک خود ویزای کاری عمان را بگیرند. خرید ملک از جمله روش های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت و مهاجرت عمان می باشد.

برای مهاجرت به عمان از طریق تحصیل به صرف اشتغال به تحصیل در عمان شما نمی توانید تابعیت و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. شما می توانید در اغلب مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های معتبر عمان تحصیل کنید از جمله دلایل اعتبار برخی از دانشگاه­های عمان ارتباط آنها با سایر دانشگاه­های انگلیسی زبان همانند دانشگاه های آمریکایی و استرالیایی می باشد. برای مهاجرت به عمان از طریق تحصیل در دانشگاه های عمان هم به زبان عربی و هم به زبان انگلیسی دوره هایی برگزار می گردد و بسته به مقطع تحصیلی مورد نیاز شما آزمون ورودی و مدارک لازم تحصیلی و نمرات زبان متفاوت خواهند بود.