دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به کانادا 2022 + بررسی شرایط، هزینه ها و روش ها

از‌این‌رو، مشاوره با یک وکیل مهاجرت به کانادا، راه درست را برای شما روشن خواهد کرد. ازدواج با یک شهروند کانادایی یکی دیگر از شرایط اقامت در کشور کانادا است. البته این روش چندان هم ساده نیست، اخیرا شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار سخت شده است و تنها افرادی موفق به مهاجرت به این روش می شوند که با ازدواج واقعی می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند. برای دریافت این ویزا نیز لازم است تا افراد مدارکی چون میزان درآمد و قدرت تامین هزینه زندگی، میزان دارایی و مکان مورد نظر برای زندگی را مشخص نمایند. هزینه هایی که باید برای این روش مهاجرتی پرداخت شود، شامل هزینه های مربوط به اسپانسرشیپ، حمایت مالی از شریک حقوقی (همسر) و حمایت مالی از کودک (فرزند) می شود. بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه نیروی کار ماهر Skilled Worker، سرمایه گذاری در کشور کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا هستند.

برنامه مهاجرت پایلوت آتلانتیک راهی برای اقامت دائم برای کاگران ماهر خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی از یک موسسه کانادایی است که می خواهند در یکی از 4 استان اقیانوس اطلس کانادا کار و زندگی کنند. هر استان در کانادا از قابلیت ها و ویژگی های اقتصادی منحصر به فردی برخوردار است. در نتیجه، نیازهای بازار کار در هر استان و اهداف مهاجرتی در نظر گرفته شده برای یک استان با استان دیگر ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل، هر استان با توجه به نیازهای خود، شرایط مشخصی را برای پذیرش مهاجران عنوان کرده است.

در هنگام خرید بیزینس باید به این نکته دقت شود که صندوق آن بیزینس در طی چند سال گذشته چقدر کار نموده است و چقدر درآمد داشته است. در صورتی که صندوق در چند سال اخیر کارکرد خوبی داشته است، به این معنی می باشد که آن بیزینس هم اکنون فعال و سودده است و احتمال ورشکستگی آن کم است. متقاضی در اغلب موارد برای خرید بیزینس در کانادا می بایست سابقه مدیریتی مرتبط نشان دهد در کنار این امر داشتن سرمایه لازم، سطح زبان، مدرک تحصیلی و ارائه بیزینس پلن، از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس می باشد. در این مسیر ابتدا اقامت موقت کانادا به متقاضی داده می شود و در صورتی که بیزینس وی سودآور باشد، می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهد. با توجه به مهاجر پذیری کانادا، سیاست دولت در جذب سرمایه گذار از این طریق است.

  • پرونده موکلین قبل از بستن قرارداد به طور کامل توسط مشاوران قانونی مهاجرتی تراست بررسی می شود و در صورتی که فرد شرایط لازم برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی رو داشته باشد، عقد قرارداد صورت می گردد.
  • به دلیل شرایط اقتصادی خوبی که کشور کانادا دارد بسیاری افراد تمایل دارند تا برای همیشه به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی کنند.
  • اگر می‌خواهید در ثبت شرکتی مشارکت داشته باشید باید 50 درصد از آن به نام شما باشد تا مدتی مشغول به کار شوید و سپس اقامت بگیرید.
  • موسسه ملک پور افتخار دارد به عنوان معتبرترین مرکز مهاجرتی کشور، برترین محتوای فارسی در حوزه مهاجرت را از طریق این وبسایت و سایر وبسایتهای موسسه، در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
  • هزینه نوت آفیسر ۵ دلار کانادا و مدت زمان تقریبی دریافت نوت آفیسر بین ۳۰ الی ۳۵ روز است.

در روش خود اشتغالی مانند خود اشتغالی هنرمندان فرد باید امتیاز لازم را کسب نماید و ثابت کند ورزشکار شاخصی می باشد. برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک یکی دیگر از برنامه های استانی کانادا می باشد. آتلانتیک شامل 4 ایالت تقریبا کم جمعیت نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نوااسکوشیا و نیوفانلند و لابرادور می باشد.

مدرک های مورد احتیاج جهت تحصیل در کانادا

در یک نوع ویزای توریستی شما می توانید 5 سال و بدون هیچ محدودیتی وارد خاک کانادا شوید. در طی این 5 سال، هر بار که در کانادا اقامت کنید می توانید 6 ماه بمانید. ما در ادامه سعی می کنیم نکات و قوانین موجود در هر روش را برایتان بازگو کنیم. بعد از مطالعه این قسمت می توانید تصمیم بگیرید که به چه روشی به کانادا مهاجرت کرده و در آن زندگی کنید. هر یک از این روش ها، قوانین خاص خود را داشته و تطابق وضعیت و شرایط شما با قوانین مطرح شده در هر یک از روش ها، می تواند کمکتان کند تا بهترین راه برای رفتن به این کشور را انتخاب کنید. بعد از آنکه با این روش ها آشنا شدید باید شرایطی که شما در آن قرار دارد نیز ارزیابی گردد.

روش‌های مهاجرت به کانادا

از آنجایی که کشور کانادا با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در برخی از حوزه‌های شغلی و هرم جمعیتی پیر روبه‌روست، می‌کوشد تا مشکلات اقتصادی خود را از طریق جذب مهاجران متخصص برطرف سازد. کشور کانادا علاوه بر سرمایه گذاری به متقاضیان مهاجرت به کانادا این فرصت را می دهد تا متناسب با شغل، حرفه و همچنین زمینه کاری خود در کشور مبدا به اشتغال زایی در کشور کانادا بپردازند. به همین منظور افراد باید با سرمایه مناسب با نوع حرفه ای که تمایل به راه اندازی آن دارد، تجربه کاری خود و قوانین مربوطه، برای خود اشتغالی در کانادا اقدام نمایند. در حال حاضر با توجه به محدودیت هایی که خوداشتغالی در کشور کانادا دارد و تقاضای بالایی که متقاضیان برای این امر دارند، ریسک خود اشتغالی در کانادا بسیار افزایش یافته و گزینه مطلوبی برای اقدام محسوب نمی شود. مهاجرت به کانادا یک روش حقوقی برای ورود به این کشور را نیازمند است و افرادی که می خواهند در این مسیر گام بردارند، باید در ابتدای امر اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورند و پس از آن وارد این مسیر شوند. حضور یک وکیل مورد تایید اداره مهاجرت کانادا RCIC در کنار شما می تواند شانس رسیدن به ویزا را برای شما افزایش دهد اما نمی تواند دریافت ویزای تحصیلی را برای شما ضمانت کند.

موسسه مهاجرتی به کانادا

حتی در برخی از برنامه های مهاجرتی فرد متقاضی می‌تواند بدون ارائه مدرک زبان به این کشور مهاجرت کند. بنابراین برای ارزیابی این شرایط، بهتر است از وکلا و مشاوران مجرب دفترهای حقوقی کمک گرفته و مدارک و موارد لازم را بررسی کنید. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، اخذ اقامت آن است.

بنابراین می توان گفت، مهاجرت کاری کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است. داشتن یک سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود در گروه های شغلی مورد نیاز ایالت ساسکاچوان، و داشتن آیلتس 4 جز شرایط اصلی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی ساسکاچوان هستند. اولین قدم در مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری محاسبه ی نمره مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری CRS است. در این سیستم به هر یک از فاکتورها امتیازی تعلق می گیرد و هر چقدر امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر است. افرادی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند باید طی ۶۰ روز درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم در قالب یکی از برنامه‌هایی که پیش‌تر اشاره کردیم، کامل و هزینه‌ٔ مربوطه را پرداخت کنند. زمان بررسی درخواست‌هایی که از طریق اکسپرس اینتری ارائه می‌شوند، ۶ ماه است.

سلپیپ مخفف Canadian English Language Proficiency Index Program است. این آزمون توسط اداره مهاجرت کانادا تهیه شده و مختص مهاجرت به کاناداست. به‌جز در موارد استثنایی، پناهندگی روش مناسبی نیست و هیچ‌یک از وکلا و مشاوران مهاجرتی این روش را توصیه نمی‌کنند. با درنظرگرفتن خطرات، مشکلات و معضلات پناهندگی و مدت زمان بررسی پرونده، این روش از آخرین راه‌های مهاجرت است. یکی از این روش‌های تحصیلی، کوآپ کانادا (Co-op)است که به کمک آن می‌توانید در کانادا تحصیل کرده و همزمان کار کنید.