دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه 2022️ 【بررسی 10 روش و معرفی بهترین روش ها】 استانبول همراه

سومین مزیت زندگی در استانبول، وجود بخشی از این کشور در اروپا می باشد که برخی از افراد این احتمال را می دهند که ترکیه در آینده ای نزدیک عضوی از اتحادیه اروپا خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید کافی‌ست با مشاوران تخصصی ما تماس بگیرید تا از جامع‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط خویش مطلع شوید. مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در تمام طول مسیر همراه شما هستند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و به بهترین شیوه اقدام به مهاجرت نمایید. ترکیه شرایط ویژه‌ای برای ارائه اقامت به افراد مشهور و متقاضیانی که رزومه‌ بین‌المللی مناسبی دارند ارائه می‌دهد. به هر حال در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای زندگی مشترک را دارید، بخت زیادی برای دریافت اقامت این کشور خواهید داشت.

  • حدود 47 میلیون نفر از جمعیت این کشور، مسلمان (اهل تسنن) هستند و الباقی شامل حدود 18 میلیون نفر علوی، حدود 1 میلیون نفر شیعه و حدود 750 هزار نفر پیرو ادیان دیگر یا بدون دین می‌باشند.
  • در دانشگاه‌های این کشور می‌توان به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی تحصیل نمود.
  • این افراد می توانند با کسب تجربه پس از پایان تحصیلات در کشور ترکیه مشغول به کار شوند.
  • همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به هر کشوری از جمله ترکیه به مجوز اقامت آن کشور نیاز دارید.

متقاضیانی که پروسه مهاجرتی خود را با موسسه مهاجرتی رجبی پیش برده و به لطف خداوند به نتیجه دلخواه خودشون رسیده اند. که جمعا میتونیم 1 میلیارد و 700 میلیون تهیه کنم .طبق جستجویی که از طریق اپلیکیشنهای خانه یابی معتبر که انجام دادم. قبلا هم با ماشین شخصی شهر های زیادی از ترکیه رو رفتم و بازدید کردم. به طور مثال برای مهاجرت تحصیلی باید هزینه های تحصیل و زندگی را داشته باشید و برای روش سرمایه گذاری می بایست بسته به روش انتخابی مانند خرید ملک حداقل سرمایه مورد نیاز را داشته باشید. برای مهاجرت به ترکیه در ابتدا لازم است شرایط شما بررسی شود و با توجه به شرایط شما از بین روش های قانونی (تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج ) ، راه مناسب را انتخاب کرده و اقدام کنید.

به همین ترتیب از شما خواسته می شود تا نامه رزرو هتل را نیز نشان دهید (اگر مسکن شما توسط کارفرمایان از قبل آماده شده باشد ، اثبات این امر کافی خواهد بود). در بین مهاجران خارجی، عراقی ها بار دیگر در رده اول قرار گرفتند و ۲۳.۶٪ آنها را افغان ها و سوری ها به ترتیب با ۹.۶٪ و ۴.۴٪ به دست آوردند. علاوه‌براین، اگر شما از لحاظ جانی در خطر هستید یا تحت تعقیب هستید هم می‌توانید به کشوری دیگر پناهنده شوید. البته اگر قتل کرده‌ باشید و به این دلیل بخواهید پناهنده شوید، صرفا دستگیر و دیپورت خواهید شد.

مشاوره رایگان

در سال ۲۰۲۲ حداقل قیمت خرید خانه برای دریافت اقامت در شهرهای بزرگ ۷۵ هزار دلار و در شهرهای کوچک ۵۰ هزار دلار تعیین شده است. چنانچه علاقه مند به دریافت پاسپورت ترکیه هستید صفحه شهروندی ترکیه را در همین وب سایت مطالعه نمایید. اگر بتوانید ۵۰ فرد ترکیه ای را استخدام کنید و حقوق و مزایای آن ها را پرداخت کنید می توانید به عنوان یک کارآفرین در این کشور موفق به دریافت شهروندی شوید. کسانی که اقامت ترکیه را دریافت می‎کنند، بر اساس نوع اقامت خود دو کارت به نام‏های کیملیک و ایکامت دریافت می‌کنند. هر دوی این کارت‌ها به عنوان ID کارت یا کارت ملی در ترکیه شناخته می‌شوند، اما هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند‌.

بر اساس Education First، ترکیه از امتیاز مهارت انگلیسی بسیار پایینی برخوردار است، در حالی که نیمی از جمعیت این کشور قادر به صحبت کردن به آن زبان هستند. با اینکه تسلط و صحبت به زبان انگلیسی، یک نوع ارتباط منطقی و متداول در شهرهای بزرگ مانند آنکارا و استانبول محسوب می‌شود؛ اما شما بدون حداقل داشتن درک کمی از زبان ترکی استانبولی با مشکل مواجه خواهید شد. شایان ذکر است که، دانشجویانی که در ترکیه در حال تحصیل هستند و قصد کار حین تحصیل خود را دارند نیز باید مجوز کار مربوطه را دریافت نمایند و بدون آن، حق اشتغال در این کشور را نخواهند داشت. همچنین با توجه به رشد نرخ بیکاری در ترکیه طی سال‌های اخیر، معمولا به اکثریت دانشجویان مقطع کارشناسی، مجوز کار حین تحصیل داده نمی‌شود و تنها دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند هم‌زمان با تحصیل خود، کار کنند. شما می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده، به افزایش سرمایه خود در ترکیه بپردازید. همچنین، شما می‌توانید تابعیت ترکیه را از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور اخذ کنید.

شرایط اخذ ویزای کشور ترکیه در سال 2023

کشور ترکیه همچنین برنامه‌هایی مدنظر دارد که طبق آن، آن دسته از افراد موفق و هنرمندی که دارای فعالیت‌های موفق در زمینه‌های مختلفی مانند ورزش، هنر و … هستند نیز بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. این افراد باید در وهله اول دارای رزومه‌ای قدرتمند و حرفه‌ای در رشته‌های مدنظر کشور ترکیه را داشته باشند تا بتوانند این ویزا را کسب کنند. بعد از دریافت ویزای توریستی کشور ترکیه شما حق کار در این کشور را نخواهید داشت؛ اما اگر بتوانید یک موقعیت شغلی مناسبی را برای خودتان در این کشور پیدا کنید، می‌توانید ویزای توریستی دریافت شده را به ویزای کاری بدل کنید. هزینه خرید یا اجازه خانه توی ترکیه به عوامل مختلفی بستگی داره به همین دلیل توصیه می کنم مقاله های خرید ملک در ترکیه و هزینه زندگی در ترکیه رو مطالعه کنید. ترکیه یکی از کشورهای توریستی و پرجاذبه می باشد که هر ساله افراد زیادی با هدف تحصیل و همچنین کار اقدام به مهاجرت به ترکیه می کنند. ترکیه کشوری کوهستانی است که در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا واقع شده است که این کشور توانسته دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل نماید.

به عقیده برخی از افراد ترکیه را نمی توان به عنوان مقصد نهایی مهاجرت مناسب دانست اما می تواند یک سکوی پرتاب باشد. هم چنین خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه نیز می تواند روش مناسب دیگری باشد. با به دست آوردن پاسپورت ترکیه می توانید از امکانات شهروندی و اعتبار پاسپورت این کشور برای سفر یا مهاجرت به سایر کشورها اقدام کنید. حال با دانستن این نکات، می توانید عمیق تر به مساله مهاجرت فکر کرده و مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کنید.

موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ایست که از سه طرف به دریا راه دارد. کشور‌های مجاور ترکیه را از شرق؛ ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، از شمال غربی؛ یونان و بلغارستان و از جنوب شرقی؛ سوریه و عراق تشکیل می‌دهند. بزرگترین شهر ترکیه استانبول است، اما پایتخت این کشور شهر آنکارا می‌باشد، این کشورِ زیبا همواره یکی از مقاصد اصلی توریست‌های داخلی و خارجی بوده است. اگر می‌خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی درباره زندگی در ترکیه و شرایط زندگی در این کشور به دست آورید، این مقاله را از دست ندهید. پس از خواندن این مطلب تا انتهای آن، کاملاً با شرایط زندگی در ترکیه و شهرهای مهم آن آشنا خواهید شد.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، بالا بودن هزینه مواد غذایی، هزینه‌های درمانی و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه می‌باشد. بهتر است برای مواجه نشدن با این موارد، از قبل برنامه ریزی درست و هدفمندی داشته باشید. پرداخت هزینه حمل و نقل و استفاده از وسایل نقلیه عمومی (انواع قایق، اتوبوس، مترو و…) به دو صورت نقدی و الکترونیکی انجام می‌شود.