دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه ترامند انجام امور مهاجرتی ترکیه-مهاجرت دی بی

در واقع برعکس بعضی از کشورها، مردم ترکیه نسبت به افراد غیر بومی کشور هیچگونه رفتار نژادپرستانه ای از خود نشان نمی دهند و در این زمینه محیطی آرام انتظار شما را می کشد. این فرایند با توجه به نوع مهاجرتی که برگزیده اید احتمال دارد از ۳ روز الی ۳ ماه زمان ببرد. آن کشور می تواند ترکیه باشد که امروزه بسیار مورد توجه ایرانیان قرار است.

راحت ترین روش مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق خرید ملک است که در قسمت بالا درباره آن توضیح مختصری داده شد اما ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه، اخذ اقامت توریستی می‌‎باشد هرچند که این مسیر موقت است. دولت کشور ترکیه در سال 2016 برنامه‌ای را جهت سرمایه‌گذاری افراد خارجی در این کشور تصویب کرد تا افراد بتوانند با استفاده از این روش اقامت این کشور را دریافت کنند. ویزای سرمایه‌گذاری کشور ترکیه ویژگی‌های بسیاری مانند شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت دوم را به همراه دارد.

  • آنها برای درخواست اقامت دائم و اثبات توانایی مالی شما باید 5 سال در ترکیه زندگی کنند.
  • سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های مهاجرت از ایران به ترکیه می باشد.
  • برای مهاجرت به استانبول از طریق تحصیل نیز خارجیانی که دوست دارند بین‌المللی شوند، می توانند اقدام کنند.
  • سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.
  • این دانشگاه‌ها هرساله میزبان طیف وسیعی از دانشجویان از سراسر دنیا هستند.

بیشترین میزان بارش باران مربوط به نواحی دریای سیاه است و خشک‌ترین مناطق ترکیه نیز دشت‌های مالاتیه و قونیه هستند. گرمترین ماه سال در ترکیه ماهمی و خشک‌ترین ماه، ماه‌های جولای و آگوست می‌باشند. به صورت کلی، ترکیه کشوری نسبتاً پر باران است و این موضوع شرایط زندگی در ترکیه را برای علاقه مندان به آب و هوای معتدل دلپذیرتر می‌کند.

کسانی که روش پناهندگی را برای مهاجرت به استانبول یا ترکیه انتخاب می کنند باید بدانند دولت ترکیه در قبال سایر پناهجویان وظیفه حمایت موقت را دارد و بعد از مدتی به کشور دیگری هدایت می شوند. وضعیت پناهندگان در کشور ترکیه اصلا مناسب نیست و در این راه قاچاقچیان انسان به شیوه هایی کاملا نا امن اقدام به جا به جایی افراد می نمایند که در این مسیر بسیاری از پناهجویان جان خود را از دست می دهند. از سوی دیگر با توجه به جایگاه اجتماعی پایین پناهجویان در این کشور، آمار خودکشی در بین پناهجویان به علت لطمات اجتماعی قابل توجه است. شایان ذکر است موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. دانشگاه‌های زیادی در کشور ترکیه وجود دارند که دروس خود را به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌کنند. با اینکه تحصیل در زبان انگلیسی دانشگاه‌های این کشور کمی گران‌تر از زبان ترکی است، با این حال تحصیل در ترکیه مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

قوانین جدید سرمایه‌گذاری در ترکیه

آسان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه نیازمند تخصص، تسلط به زبان ترکی استانبولی و تحصیلات است. چنانچه حرفه و مهارت خاصی چون آرایشگری دارید این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا مهاجرت آسانی به ترکیه داشته باشید. مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری در دوسه‌ساله اخیر رشد چشم‌گیری داشته است.

یکی از راه‌های دریافت شهروندی ترکیه در سال ۲۰۲۲، خرید ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار امریکاست. اگر قصد دارید با این روش به ترکیه مهاجرت کنید، به مدت ۳ سال اجازه فروش ملک خود را ندارید. اتباع خارجی برای راه اندازی هرگونه کسب و کار در کشور ترکیه، از راه اندازی سوپر مارکت الی رستوران و شرکت‌های فنی تخصیی و … نیازمند ثبت شرکت در ترکیه هستند.

در ترکیه علی رغم اینکه آزادی های بیشتری نسبت به برخی کشورها وجود دارد اما باز هم دموکراسی و آزادی کامل رسانه ها و آزادی های دیگر را ندارد. امنیت ترکیه نسبت به کشورهای تراز اول دنیا همچون اتریش و سوئیس، بسیار کمتر است. شاید نسبت به برخی از کشورهای دیگر ترکیه بهتر باشد اما باز هم باید به همه معیارهای کیفیت زندگی توجه کرد. به عقیده برخی از افراد ترکیه را نمی توان به عنوان مقصد نهایی مهاجرت مناسب دانست اما می تواند یک سکوی پرتاب باشد. هم چنین خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه نیز می تواند روش مناسب دیگری باشد.

محصولات موسسه

برای به دست آوردن ایده ای از میزان رونق بازار مسکن خارجی، در سال 2019، بیش از خارجی آپارتمان و ویلا در سراسر کشور خریداری کردند. برخی از ساکنان ترکیه، به ویژه آنهایی که در شهرها یا مناطق توریستی زندگی می کنند، دیدگاه های گسترده ای دارند و ذهنی باز دارند، آنها اغلب اصول مذهبی را که برای کشورهای مسلمان است، کنار می گذارند. دستگاه های خودپرداز زیادی در سرتاسر ترکیه وجود دارد اما از قبل با بانک خود در مورد هزینه های برداشت خارج از کشور چک کنید.

مدت اعتبار ایکامت به نوع اجازه اقامت شما بستگی دارد‌ و ممکن است با پایان اقامت اعتبار آن نیز ساقط شود. احتمالا می دانید که موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود درخواست دریافت اقامت شما رد شود یا حتی چندین سال از مهاجرت به ترکیه منع شوید. یک وکیل مهاجرت، شما را با این قوانین و آخرین قوانین راهنمایی می کند.

ابتدا فرد متقاضی باید یک طرح توجیهی را در کنسولگری ترکیه در ایران تایید کند و پس از تایید کنسول‌گری برای گرفتن مجوز از وزارت کار ترکیه اقدام کند. برای شروع این فرآیند ابتدا باید اساسنامه و نام تجاری شرکت خود را در سامانه‌ی مرسیس ثبت کنید. در صورتی که متقاضی بتواند اجاره یک ملک در استانبول را پرداخت نماید همچنین اثبات کند برای هر شخصی که در پرونده وی قرار دارد مبلغ 6 هزار دلار در حساب خود دارد، می تواند اقامت یک ساله ترکیه را اخذ نماید. ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد چرا که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد و در طول تاریخ همواره به عنوان یک پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا عمل کرده است.