دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا در سال 2023- موسسه مهاجرتی شادا-مهاجرت دی بی

برای دریافت این ویزا، باید بیش از ۵۵ سال سن داشته باشید و حتما از عهدۀ مخارجتان بر بیایید. به طوری که نام تعدادی از مؤسسات آموزش عالی این کشور، در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. طبق آمار رسمی، کشور استرالیا سومین مقصد تحصیلی جذاب در سراسر جهان است.

  • همچنین امکان استفاده از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی رایگان این کشور را خواهید داشت.
  • مهم‌ترین مسئله در این میان آن است که شخص متقاضی مهاجرت مناسب‌ترین شیوه را با توجه به بودجه و شرایط خود برگزیند.
  • پایین بودن نرخ بیکاری، نیاز به مشاغل مختلف و فراهم بودن حوزه‌های کاری متعدد در استرالیا و همچنین بالا بودن درآمد و امکانات رفاهی مخصوص ویزاهای کاری و مهارتی موجب شده است که مهاجرت از طریق کار پرطرفدارترین روش مهاجرتی به استرالیا باشد.
  • برای مهاجرت به استرالیا می‌توان از انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، ویزای مخصوص نخبگان (ویزای گلوبال تلنت)، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ خانواده، مهاجرت از طریق تولد و پناهندگی اقدام کرد.

مثلاً شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با شرایط ویزای کار استرالیا متفاوت است. استرالیا از کشورهایی است که شهروندان آن از سیستم قوی خدمات درمانی بهره می برند. که می بایست با دید روشن و شناخت کامل از شرایط اقامت در استرالیا، برای آن اقدام نمود و بهترین مسیر متناسب با شرایط خود را انتخاب کرد. نوع دیگری از ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا Business Talent visa می باشد. متقاضیان می توانند از طریق این ویزا در کشور استرالیا تجارت جدیدی را راه اندازی نمایند و به توسعه آن تجارت بپردازند.

ویزای 189 استرالیا؛ ویژگی ها و شرایط اخذ آن

به تبع هر چقدر متقاضی تحصیلات بالاتری داشته باشد، امتیاز بیشتری نیز کسب می‌کند. در این سیستم تفاوتی ندارد که شما در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید یا مدرک خود را از کدام دانشگاه (دولتی یا خصوصی) دریافت کرده‌اید. در این روش تنها افسر ویزاست که صلاحیت لازم برای ارائه رأی نهایی را دارد. پس اگر افسر ویزا صلاحیت شما را بنا به هر دلیلی رد کند، نمی‌توانید ویزا بگیرید. از معایب سیستم صدور ویزا بر اساس نظارت افسر ویزا این است که حتی ممکن است با وجود اینکه مدارک کامل و بی‌نقصی را ارائه کرده باشید، افسر ویزا سلیقه‌ای برخورد کرده و در نهایت درخواست شما را رد کند.

سیستم صدور ویزا بر اساس نظارت افسر ویزا یا Subjective

با توجه به شرایط کنونی و فقدان برنامه های مهاجرتی خاص برای هنرمندان، این قشر می توانند مهاجرت به کشوری همچون اتریش را مد نظر قرار دهند که در آن برنامه های خاصی برای آنها تعریف شده اند. ویزاهای مبتنی بر مهارت دائم استرالیا معمولا دارای محدودیت سنی 44 سال هستند. هنگامی که 45 ساله شدید، بسیاری از گزینه های ویزای دائمی شما به پایان می رسند، با این حال امکان اخذ اقامت دائم استرالیا بدون محدودیت سنی نیز در مواردی امکان پذیر است. به عنوان مثال اگر درآمد بالایی دارید، اما پس از 45 سالگی، گزینه های کاری برایتان بسیار محدود شده است، جهت اخذ اقامت دائمی برای متقاضیان بالای 45 سال، موارد دیگری وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. سیستم کاری استرالیا برای پذیرش درخواست ویزای کار،از سیستمی به نام Skillselect استفاده می‌کند که بر اساس معیارهایی مثل تحصیلات، سن، سابقه کاری و سطح زبان و … به فرد متقاضی امتیاز داده می‌شود.

همچنین باید شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و سلامت پزشکی وی مورد بررسی و تأیید دولت استرالیا قرار گیرد. استرالیا نیز به دلیل نرخ منفی رشد جمعیت و کمبود نیروی کار و نیروی متخصص در بازار، تمایل به پذیرفتن افراد مهاجر دارد تا بتواند نیروی لازم برای کار و زندگی را برای خود فراهم کند. این کشور یک کشور مهاجر پذیر است و روزانه ویزاهای مختلفی را صادر می‌کند و افراد بسیاری خانه دوم خود را در استرالیا می‌سازند. رفاه مالی، کیفیت بالای زندگی، امنیت شغلی و استانداردهای آموزشی از جمله دلایلی است که افراد مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‌کنند. علاوه بر آن اقتصاد پیشرفته استرالیا موجب شده تا افراد به راحتی بتوانند در آن شغل پیدا کنند.

نظام آموزشی در این کشور از سیستم آموزشی کشورهایی مانند آمریکا پیروی می کند. تحصیل در مقطع ابتدایی از 7 تا 12 سالگی می باشد و تحصیل در مقطع دبیرستان از 12 الی 13 سالگی تا 18 سالگی می باشد. برای تحصیل دانش آموزان زیر 18 سال ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد، ولی باید در حد متوسط به این زبان آشنایی داشته باشند. تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا باید با ارائه مدرک زبان باشد که با توجه به مقطع سطح زبان مورد نیاز متفاوت می باشد. برای مهاجرت تحصیلی در کشور استرالیا فرد با توجه به مقطع مورد نظر در ابتدا باید پذیرش تحصیلی را در مدرسه یا دانشگاه یا کالج اخذ نماید و سپس با دریافت ویزای تحصیلی می تواند وارد این کشور گردد. شایان ذکر است که مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی استرالیا با توجه مدت زمان دوره تحصیلی متفاوت است و از ۶ ماه شروع می شود.

ساکنین استرالیا شامل ملیت‌هایی چون انگلستان، ایرلند، چین، ایتالیا، آلمان، هند، یونان، هلند و اسکاتلند هستند. سطح بالای آموزش در این کشور باعث جذب دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا شده است. جالب است بدانید که جعبه سیاه هواپیما سیستم اینترنت بی‌سیم یا وای‌فای از جمله مهمترین و ارزشمندترین دستاوردهای استرالیا بوده است. کشور استرالیا در حال حاضر با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته همتراز است و با آن‌ها رقابت می‌کند. استرالیا با داشتن بیش از ۱۵ هزار شرکت اینترنشنال مورد توجه بسیاری از سرمایه داران قرار گرفته تا بتوانند با ریسک کمتر سرمایه و بیزنس خود را در این کشور شروع کنند. با سلام موسسه ملک پور هیچگونه مشاوره ای در باب پناهندگی ارائه نمی نماید .