دسته‌ها
اخبار

برنامه افزودنی Cap-Gap وضعیت F-1 و OPT – موسسه حقوقی مورتی


22 مه 2023

فصل معمولی بایگ، سرپوش H1B سوالاتی در مورد تمدید وضعیت دانشجویی F-1 و آموزش عملی اختیاری (OPT) قبل از شروع وضعیت H1B ایجاد می کند. بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل دارند در مورد هماهنگی پرونده های H1B با انقضای وضعیت F-1 و مجوز استخدام OPT سؤالاتی داشته باشند. اطلاعات مهمی در مورد عملکرد به اصطلاح گسترش “cap-gap” وضعیت F-1 و OPT در ادامه آمده است.

راهنمای USCIS

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اطلاعات مفیدی را در مورد فاصله سقف در مقاله ای با ،وان ارائه می دهد. تمدید آموزش عملی اختیاری پس از اتمام (OPT) و وضعیت F-1 برای دانشجویان واجد شرایط تحت مقررات H-1B Cap-Gap. این اطلاعات که آ،ین بار در ماه مه 2020 به روز شد، راهنمایی های USCIS را در مورد انتقال از وضعیت F-1 به H1B ارائه می دهد.

زمینه: قانون Cap-Gap

قاعده سقف شکاف برگرفته از مقرراتی است که در سال 2008 توسط و، امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) صادر شد. این برنامه تمدید خودکار وضعیت را برای دانشجویان خاص فراهم می کند تا فاصله بین پایان وضعیت دانشجویی آنها، معمولاً OPT، و شروع سال مالی بعدی ،ت، در اول اکتبر، پر شود. با توجه به سهمیه‌های سالانه تعداد درخواست‌های H1B، 1 اکتبر اولین تاریخی است که یک کارگر H1B دارای سقف مجاز می‌تواند در وضعیت H1B مشغول به کار شود. با این حال، وضعیت F-1 بسیاری از دانش آموزان و مجوز OPT به دلیل تقویم معمولی دانشگاهی، زودتر در تابستان منقضی می شود. تحت شرایط خاص، قانون سقف شکاف وضعیت دانشجویی و/یا مجوز استخدام را تمدید می‌کند. این قانون و ملاحظات کلی در زیر خلاصه شده است.

واجد شرایط بودن تحت قانون Cap-Gap

یک دانش آموز F-1 که وضعیت او (1) پس از تشکیل دادخواست H1B مبنی بر درخواست تغییر وضعیت از اول اکتبر همان سال منقضی می شود، و (2) قبل از تاریخ شروع درخواستی اول اکتبر، تمدید خودکار F را دریافت می کند. -1 وضعیت. دانشجو دارای یک تمدید اولیه cap-gap است که تا اول ژوئن اعتبار دارد، در حالی که منتظر است ببیند آیا درخواست H1B که از طرف او ثبت شده است در قرعه کشی انتخاب شده است یا خیر. این تمدید تا 30 سپتامبر است در صورتی که درخواست H1B پذیرفته شود و در انتظار باقی بماند یا تأیید شود.

اگر از تاریخ ثبت درخواست H1B برای OPT مجاز باشد، مجوز استخدام دانشجوی ذینفع واجد شرایط تمدید خودکار در کل دوره سقف فاصله است. با این حال، اگر دادخواست رد شود، پس گرفته شود، لغو شود یا رد شود، وضعیت F-1 و مجوز کار پایان می یابد. دانشجو باید واجد شرایط مهلت استاندارد 60 روزه از تاریخ رویداد آغازین یا تاریخ پایان برنامه تحصیلی باشد، هر کدام که دیرتر باشد. با این حال، اگر USCIS درخواست تغییر وضعیت را بر اساس نقض وضعیت دانشجو رد کند، یا این دادخواست را بر اساس کشف تقلب یا ارائه نادرست رد یا لغو کند، مهلتی وجود ندارد.

اقدامات مورد نیاز DSOs و دانشجویان F-1

اگر درخواست ثبت نام H1B دانشجو که توسط کارفرمای مورد نظر ارسال شده است، در قرعه کشی cap انتخاب شود، کارفرما می تواند دادخواست H1B را از طرف دانشجو در بازه زم، 90 روزه ثبت کند. اگر دادخواست H1B قبل از اول ژوئن ثبت شده باشد، به دانش آموز ذینفع توصیه می شود که با مسئول مدرسه تعیین شده (DSO) تماس گرفته و شواهدی از تشکیل پرونده، مانند یک کپی از دادخواست و مدرک پستی ارائه دهد. سپس DSO باید فرم I-20 اولیه ای را صادر کند که وضعیت دانش آموز را به طور موقت تا 1 ژوئن تمدید می کند. دانش آموز باید به DSO بازگردد تا یک I-20 جدید برای دوره کامل فاصله زم، که USCIS یک اخطار رسید (I-797) صادر کند، دریافت کند. دانش‌آموز، که درخواست‌های H1B آنها پس از 1 ژوئن ثبت می‌شود، می‌توانند یک I-20 جدید برای دوره کامل سقف شکاف همراه با شواهد تشکیل پرونده دریافت کنند. مجوز کامل حدا،ر فاصله باید تا 30 سپتامبر معتبر باشد. I-20های اولیه و نهایی cap-gap می‌توانند به ،وان مدرکی مبنی بر وضعیت و مجوز استخدام، در صورت وجود استفاده شوند.

دانش آموزان ممکن است برای ،د STEM در طول Cap Gap اقدام کنند

در طول دوره سقف شکاف، دانشجوی ذینفع می‌تواند برای تمدید 24 ماهه STEM نیز در صورت واجد شرایط بودن درخواست دهد. اگر درخواست H1B پس گرفته، لغو یا رد شود و دانشجو وارد دوره مهلت 60 روزه شده باشد، وی دیگر واجد شرایط درخواست تمدید STEM نیست. اطلاعات بیشتر در مورد قانون تمدید 24 ماهه STEM در MurthyDotCom NewsBrief موجود است. 24 ماهه STEM OPT از 10 می 2016 قابل اجرا است (08.04.2016).

هنگامی که یک تعمیر داده SEVIS مورد نیاز است

“تصحیح داده ها” اصطلاحی است که برای توصیف درخواستی است که توسط یک DSO به USCIS برای تصحیح رکورد SEVIS دانش آموز ارائه شده است. در برخی شرایط، ممکن است ابزار مفیدی برای تصحیح عملی باشد که در غیر این صورت ممکن است منجر به خاتمه وضعیت دانشجویی شود. USCIS با چندین نمونه از نمونه هایی که در آن یک دانش آموز ممکن است بخواهد تماس با DSO را برای درخواست اصلاح داده ها در نظر بگیرد، راهنمایی می کند.

یکی از سناریوهای رایج زم، است که درخواست H1B برای تغییر وضعیت تأیید می‌شود که از اول اکتبر اجرایی می‌شود، اما دانش‌آموز دیگر تمایلی به تغییر وضعیت در آن تاریخ ندارد. در عوض، دانش آموز می خواهد به استفاده از OPT منقضی نشده ادامه دهد. در چنین حالتی، کارفرمای درخواست کننده باید قبل از اول مهرماه درخواست پس گرفتن دادخواست تایید شده را داشته باشد. هنگامی که USCIS انصراف را تأیید کرد، دانشجو باید نامه تأیید را به DSO ببرد و درخواست کند که سابقه SEVIS به وضعیت دانشجوی فعال بازگردد. اگر قبل از اول اکتبر که وضعیت دانش‌آموز به‌طور خودکار به H1B تغییر می‌کند، به این موضوع رسیدگی نشود، در این سناریو دیگر امکان رفع مشکل وجود ندارد.

سفرهای بین المللی در طول Cap Gap

بسیاری از دانش آموزان می پرسند که آیا ممکن است در طول دوره فاصله بین برنامه تحصیلی و شغل جدید H1B به خارج از ایالات متحده سفر کنند یا خیر. دانش‌آموزان معمولاً تا زم، که درخواست H1B و درخواست تغییر وضعیت هنوز در انتظار است، نباید سفر کنند. این درخواست رها شده تلقی می شود و ممکن است دانشجو مجبور شود در حین رسیدگی به دادخواست در خارج از ایالات متحده بماند و پس از تایید برای ویزای H1B اقدام کند.

با این حال، دانشجوی، که درخواست‌های H1B و درخواست‌های تغییر وضعیت آنها تأیید می‌شود، می‌توانند به خارج از کشور سفر کنند و قبل از اول اکتبر در وضعیت F-1 دوباره وارد ایالات متحده شوند. دانش آموز همچنین باید ویزای F-1 منقضی نشده همراه با I-20 های من، که دارای سقف تائید شده و تاییدیه سفر باشد، داشته باشد. اطلاعات بیشتر در مورد سفر در حین بازه سقفی را می تو،د در MurthyDotCom NewsBrief بیابید. دانش آموزان نباید در طول دوره Cap-Gap سفر کنند (30 ژوئن 2016).

نتیجه

در حالی که قانون سقف شکاف ممکن است به طرز فریبنده ای ساده باشد، درخواست کنندگان و ذینفعان H1B تشویق می شوند تا شرایط خاص خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که به هدف مورد نظر خود ی،ی حفظ وضعیت و احتمالاً مجوز اشتغال در دوره قبل از اول اکتبر دست یافته اند. در صورت شک، توصیه می شود که هر کارفرمای درخواست کننده و فرد ذینفع با یک وکیل مهاجرت آگاه مشورت کند تا بهترین اقدام ممکن را برای شرایط خاص ایجاد کند.

در حالی که برخی از جنبه‌های مهاجرت در سال‌هایی که MurthyDotCom شروع به انتشار مقالات در سال 1994 کرد، به روش‌های قابل توجهی تغییر کرده است، هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که ی،ان است. هر از گاهی، مشتریان موسسه حقوقی مورتی به مقالاتی مانند این مقاله ارجاع داده می شوند که همچنان مرتبط هستند و برای خوانندگان ما به روز شده است.

حق نشر © 2018-2023، مؤسسه حقوقی مورتی. تمامی حقوق محفوظ است


منبع: https://www.murthy.com/2019/03/18/cap-gap-extensions-of-f-1-status-and-opt/