دسته‌ها
اخبار

با انفجار بزرگ اخراج‌های فنی، شرکت‌ها باید حفظ کارگران آمریکایی را در اولویت قرار دهند


نیمه دوم سال 2022 با کارگران فناوری در سیلی، ولی مهربان نبود. در حال حاضر، دیگر خبری نیست که افزایش نرخ بهره، تورم، و پیش‌بینی‌های اقتصادی تیره و تار باعث شده بسیاری از شرکت‌های فناوری ایالات متحده این کار را انجام دهند. ا،اج های گسترده. آمازون و متا، فیس بوکشرکت مادر، دو تا از جدیدترین شرکت‌هایی هستند که برنامه‌های خود را برای ا،اج ده‌ها هزار کارگر، پس از ا،اج‌های بزرگ دیگر شرکت‌های فناوری آمریکایی در هفته‌های اخیر، از جمله اعلام ،د. نیروی فروش، توییتر، و گوگل.

نگران‌کننده است که تقریباً همه این شرکت‌ها کاربران اصلی ویزای کار خارجی از جمله ویزای H-1B هستند. آمازون در حال حاضر رتبه اول در تعداد تاییدیه های ویزای H-1B را دارد. متا، که همچنین است یک کارفرمای برتر H-1B، توسط ،ت ایالات متحده به ،وان یک فهرست شده است کارفرمای وابسته به H-1B، به این م،ی که حداقل 15 درصد از نیروی کار آن دارای ویزای H-1B هستند (این درصد باید برای شرکت های کوچکتر بیشتر باشد). و این حتی سایر کارگران خارجی را نیز شامل نمی شود، مانند آنهایی که در برنامه آموزش عملی اختیاری هستند، یک ترتیب قانونی مشکوک که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد سال ها پس از فارغ التحصیلی بمانند و کار کنند. همانطور که همکار من دیوید نورث گزارش داد، در حالی که شواهدی وجود دارد که بیشتر این ا،اج ها شامل کارگران آمریکایی و خارجی بوده است، ،یب دقیق این دو نیروی کار مشخص نیست.

. . .

با این حال، شرکت هایی که درصد قابل توجهی از کارکنان خود را ا،اج می کنند، نمی توانند با حسن نیت ادعا کنند که به تعداد زیادی کارگر خارجی موقت نیاز دارند. این امر به ویژه در صنعت فناوری، جایی که داده ها نشان می دهد که بیش از یک سوم از فارغ التحصیلان آمریکایی در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (“STEM”) پس از فارغ التحصیلی در زمینه STEM شغلی به دست نمی آورند. . . .

[Read the w،le thing at Newsweek.]




منبع: https://cis.org/Jacobs/Big-Tech-Layoffs-Explode-Companies-Must-Prioritize-Retaining-American-Workers