دسته‌ها
اخبار

برنامه افزودنی TPS فقط یک تعمیر موقت ارائه می دهد


خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) از تمدید وضعیت حفاظت شده موقت (TPS) برای شهروندان السالوادور، نیکاراگوئه، هندوراس، نپال، هائیتی و سودان در ماه نوامبر خبر داد. این تمدید تا 30 ژوئن 2024 ادامه دارد و نتیجه دعوای قضایی است که پس از تلاش ،ت ترامپ برای پایان دادن به TPS برای آن کشورها مطرح شده است.

برای ارائه حفاظت‌های بیشتر، USCIS نیز این هفته هائیتی و سودان را در آوریل 2022 دوباره طراحی کرد. طراحی مجدد، به جای تمدید، امکان برنامه‌های جدید TPS را فراهم می‌کند، در حالی که تمدید اخیر USCIS فقط برای دارندگان TPS موجود اعمال می‌شود.

اما این تمدید برای صدها هزار دارنده TPS که وضعیت آنها قرار بود در 31 دسامبر 2022 منقضی شود، مهلتی خوشایند فراهم می کند. اگرچه ،ت TPS را برای کشورهایی که در معرض دو پرونده قضایی در حال انجام هستند تمدید کرد، این حمایت ها ممکن است بسته به نتیجه پرونده معلق پایان یابد. دعوی قضایی

TPS نوعی حفاظت بشردوستانه است به افرادی از کشورهای تعیین شده که در ایالات متحده زندگی می کنند اعطا می شود. برای تعیین شدن برای TPS، یک کشور باید درگیر درگیری مسلحانه، بلایای طبیعی، یا شرایط غیرعادی و موقت مشابهی باشد که بازگشت آن را دشوار یا ناامن می کند. TPS مجوز کار و محافظت در برابر ا،اج را در طول دوره تعیین شده فراهم می کند، اما ماهیت موقت آن اغلب دارندگان TPS را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

اگرچه TPS معمولاً فقط برای یک دوره حدا،ر 18 ماهه در یک زمان مجاز است، ،ت می تواند و اغلب این تعیین را تمدید می کند. به ،وان مثال، نام TPS برای السالوادور از زمان صدور اولیه آن در سال 2001 تمدید شده است تا زم، که ،ت ترامپ در سال 2018 تلاش کرد به آن پایان دهد، همراه با نامگذاری برای نیکاراگوئه، هندوراس، نپال، هائیتی و سودان.

این تصمیم توسط دادگاه فدرال در این کشور مسدود شد راموس در مقابل مایورکاس مورد. فسخ TPS برای هندوراس و نپال در یک دادخواست جداگانه به چالش کشیده شد. Bhattarai v. مایورکاس، که بعداً به راموس مورد.

،ت درخواست تجدید نظر کرد راموس دستور و بخش نهم در سپتامبر 2020 در کنار ،ت ترامپ قرار گرفتند. حوزه نهم حکم داد که تصمیم برای تعیین، تمدید یا خاتمه TPS مشمول بررسی قضایی نیست. دادگاه همچنین نتوانست ارتباط کافی بین شواهد نژادپرستی یا خصومت توسط ،ت ترامپ و تصمیم برای پایان دادن به نامگذاری TPS ببیند. علیرغم اشاره رئیس جمهور وقت ترامپ به “کشورهای شرور” و سایر شواهد ارائه شده توسط شاکیان، قضات این تصمیم را گرفتند.

اما این فسخ پس از حکم مدار نهم اجرایی نشد. ACLU، که در حال دعوا است راموس پرونده، درخواست رسیدگی مجدد به دادگاه کامل شد. تصمیم مجدد در حالی که طرفین بیش از یک سال درگیر گفت،ای حل و فصل بودند، به حالت تعلیق درآمد مذاکرات متوقف شد در اوا، اکتبر

سرنوشت بیش از 250000 دارنده TPS در حال حاضر معلق است. اگر دایره نهم درخواست تجدید نظر را رد کند، فسخ دوره ترامپ اجرایی خواهد شد مگر اینکه پرونده به دیوان عالی برسد.

دارندگان و م،عان TPS مدت‌هاست که برای مسیری به شهروندی مبارزه کرده‌اند تا از عدم اطمینان دائمی در مورد اینکه آیا ،ت حمایت‌ها را تجدید می‌کند یا دارندگان TPS را تا ا،اج باز می‌دارد. کنگره تاکنون نتوانسته راه حلی بیابد. را قانون رویا و وعده 2021 به دارندگان TPS راهی برای شهروندی می داد، اما پس از عبور از مجلس متوقف شد.

،ت بایدن می تواند TPS را برای السالوادور، نپال، نیکاراگوئه و هندوراس دوباره تعیین کند، همانطور که این هفته برای هائیتی و در آوریل برای سودان انجام داد. طراحی مجدد وضعیت دائمی را برای دارندگان TPS ارائه نمی دهد، اما ،، که تحت ،وان جدید درخواست می کنند، در صورتی که مدار نهم علیه دارندگان TPS حکم کند، محافظت خواهند شد.

بر فراز 80 درصد از دارندگان TPS بیش از 20 سال است که در ایالات متحده زندگی می کنند، فرزندان شهروند آمریکایی را بزرگ می کنند، کمک های مهمی به نیروی کار می کنند و پیوندهای قوی با جوامع خود ایجاد می کنند. ،ت بایدن و کنگره باید برای ارائه راه حل دائمی برای دارندگان TPS که ایالات متحده را برای دهه ها خانه خود کرده اند، تلاش کنند.

ثبت شده تحت: USCIS


منبع: https://immigrationimpact.com/2022/12/08/tps-extension-offers-temporary-fix/