دسته‌ها
اخبار

کار در عمان به همراه لیست مشاغل مورد نیاز عمان کاریابی بین المللی کاربین-مهاجرت دی بی

سلام ناهید عزیز…مشاوران ارشد پارسی کانادا شما را کاملا راهنمایی خواهند کرد و تمامی شرایط رو خدمتتون عرض میکنند . به‌طورکلی، کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل اقتصاد قوی و دستمزدها و پاداش‌های بالایی که برای ورزشکاران در نظر گرفته‌اند، در سال‌های اخیر به مقاصد بسیاری از ورزشکاران تبدیل شده‌اند. برخی دانشگاه‌های عمان آزمون ورودی دارند و تا حد نصاب امتیازات را کسب نکنید، نمی‌توانید در آنجا مشغول به تحصیل شوید.

برای این کار می بایست حداقل یکماه در عمان حضور داشته باشید تا بتوانید درخواست های خود را پیگیری نمایید و زمان دعوت به مصاحبه از جانب کارفرما در اسرع وقت در محل کار حاضر شوید. به طور کلی سرمایه گذاری در عمان به 3 شکل انجام می‌شود که شامل خرید ملک، ثبت شرکت و سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، خرید اوراق قرضه و سهام است. برای مهاجرت تحصیلی به عمان ابتدا باید دانشجو پذیرش دانشگاه مورد نظر را دریافت کند. نزوی و سلطان قابوس از جمله دانشگاه های معروف این کشور هستند که دانشجویان مهاجر زیادی را پذیرش کرده اند.

  • این سیاست برای هر دو طرف یعنی دولت این کشور و متقاضی سود دارد زیرا دولت با جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند به اهداف اقتصادی خود برسد.
  • پیش‌ازاین که فرم ارزیابی روش های مهاجرت عمان توسط متقاضی پر شود، لازم است ابتدا در مورد انواع روش‌ های مهاجرت به عمان اطلاعاتی به دست آورد.
  • در این بخش از مقاله بنا داریم در زمینه ی آزمونی که این افراد باید در آن شرکت نمایند صحبت نماییم و به شما مخاطبین عزیز بگوییم که این آزمون دارای چه شرایطی می باشد.
  • در میان این مزایایی که نام بردیم، شاید یکی از مهمترین معایب آن سختگیری بالای عمان در دادن اقامت دائم به متقاضیان خارجی است.
  • تمامی سرمایه‌گذاری‌ها و خریدوفروش‌ها در این کشور، با واحد پول ریال محاسبه می‌شود.

چنانچه فردی از طریق ویزای کار، سرمایه‌گذاری و غیره اقامت موقت عمان را اخذ نماید می‌تواند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را نیز با خود به عمان ببرد البته درصورتی‌که شرایط موردنظر را داشته باشد و این یکی از روش های مهاجرت به عمان است. سرمایه گذاری در عمان می‌تواند از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت و یا سپرده بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام انجام شود. بهترین راه مهاجرت و سرمایه گذاری در عمان خرید ملک است و دولت عمان هم برای اتباع خارجی امکان گرفتن وامی با بازپرداخت 25 ساله به ارزش 80 درصد ملک را فراهم کرده است. معمولا فرایند مهاجرت به عمان از طریق کار فرایندی طولانی و زمان‌بر است زیرا متقاضی باید کارفرمای مناسب را پیدا کند و او را متقاعد به استخدام خود نماید. اما اگر این مرحله انجام شد، بخش اعظمی از بقیه فرایند مهاجرت به عمان و اخذ ویزای کار، بر عهده‌ی کارفرما خواهد بود. بعلاوه، بخش عمده‌ای از هزینه‌های مهاجرت متقاضی را نیز باید کارفرما پرداخت کند.

راه‌های مهاجرت به عمان چیست؟

اما برای بسیاری از افراد سوال است که چرا کار در کشور عمان؟ برای همین ما در این بخش قصد داریم شما را با مزایای کار در کشور عمان آشنا کنیم. کار در عمان و مهاجرت کاری به عمان جزء موضوعات پر تقاضا بسیاری از افراد است که جویای کار در عمان و روش های مهاجرت به این کشور میشوند. معمولا در بسیاری از کشورهای جهان برای کودکی که در یک کشور متولد می‌شود، با دو رویکرد حق شهروندی اعطا می‌شود؛ سیستم خون یا خاک. در اقامت تحصیلی نیز فرد موردنظر بعد از اخذ مدرک تحصیلی خود از کشور عمان اگر بتواند در این کشور موفق به پیدا کردن کار نماید به وی اقامت موقت داده می‌شود که این اقامت فقط درصورتی‌که کارفرمای عمانی بخواهد با این فرد کار کند قابل تمدید خواهد بود. موقعیت مناسب جغرافیایی عمان همچنین موقعیت مناسب جغرافیایی عمان و ارتباط از طریق مسیر آبی با سایر کشورها باعث شده سرمایه‌گذاران بسیاری در ایران و جهان ازجمله آسیا و آفریقا متقاضی مهاجرت به کشور عمان شوند. تا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، به موفقیت اقتصادی بالایی دست یابند.

در این روش، اگر فردی با مردی با تابعیت کشور عمان ازدواج کند و شرایط زیر را داشته باشد می‌تواند تابعیت عمان را نیز دریافت نماید. عمان به دلیل اینکه قصد دارد وابستگی خود به درآمدهای نفتی را کاهش دهد، از ثبت شرکت برای ایرانیان و دیگر افراد خارجی، با مالکیت 100% آنها استقبال می‌کند، اما با این حال اقامت دائم و شهروندی نمی‌دهد. اثبات صوری نبودن ازدواج و وجود علاقه دو طرف، داشتن تملک مالی از طرف شوهر عمانی، زندگی به مدت حداقل 10 سال در عمان، داشتن فرزند پسر و خوش نامی زوجین از دیگر شرایط کسب ویزای اقامت دائم است.

روش‌های مهاجرت به عمان؛ با کدام روش برویم؟

ازجمله شرایط مهاجرت و استخدام پرستاران در عمان، داشتن حداقل مدرک لیسانس پرستاری و ۳ سال سابقه کار مرتبط ، تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵.۵ و حداکثر سن 45 سال می‌باشد. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معروف آمریکا و اروپا در کشور عمان شعبه دارند و عملاً دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی به حساب می‌آیند. اما قوانین دولت عمان می‌گوید که خارجیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید حامی مالی داشته باشند و این حامی مالی باید الزاما عمانی باشد. یعنی برای دریافت ویزای تحصیلی عمان غیر از نامه پذیرش دانشگاه یا کالج مربوطه، باید یک نامه حمایت مالی (از یک نفر عمانی) نیز داشته باشید. تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر گریبان کشورمان را گرفته، سبب شده که عمان مقصد خوبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری باشد.

خدمات مهاجرتی یونیکن

با توجه به اینکه سیاست دولت عمان نسبت به جذب مهاجران، مبنی بر جذب افراد توانمند و ماهر است، مهاجرت کاری به عمان و اخذ ویزای کار این کشور، پروسه مخصوص به خود را دارد که بهتر است اگر قصد ورود به آن را دارید از کارشناسان و وکلای مهاجرتی مشاوره و یاری بخواهید. اما با تمامی این تفاسیر، لازم بدانید که برای مهاجرت کاری به عمان و فعالیت کردن در این کشور، لازم است که شما از سوی یک کارفرمای معتبر در عمان، پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید که البته برای ایرانیان در شرایط کنونی گزینه بسیار مناسبی نمی باشد. مدت اعتبار ویزای کاری کشور عمان 1 الی 2 ساله می باشد و در صورتی تمدید می شود که متقاضی بتواند یک کارفرما پیدا نماید شرایط اخذ اقامت دائم این کشور برای متقاضیان خارجی بسیار سخت است. به طور معمول بیشتر افرادی که قصد دارند رزومه خود را تقویت نمایند یا به فکر اخذ ثروت هستند و به دنبال کسب اقامت نمی باشند. همان گونه که دقت فرمودید در بخش قبلی از نوشتارمهاجرت کاری ماما به عمان در خصوص یکی از آزمون های مهم که ماماها و نیروهای کادر درمان باید در آن شرکت نمایند تا موفق شوند، ویزای کاری کشور عمان را دریافت نمایند صحبت کردیم. در این قسمت از متن مهاجرتی خود قصد داریم لیستی از مهم ترین مدارک و مستندات که این افراد باید برای برنامه ی مهاجرتی خویش آماده نمایند را برای شما عزیزان بیان نماییم.