دسته‌ها
اخبار

گرین کارت داکا از طریق ازدواج با یک شهروند ایالات متحده


زن و شوهر بعد از ازدواج حلقه های ازدواج را به نمایش می گذارند

برنامه اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی (DACA) زم، که پرزیدنت اوباما آن را در سال 2012 معرفی کرد، قرار بود یک راه حل کوتاه مدت باشد. از آن زمان، این برنامه چالش های متعدد دادگاه را پشت سر گذاشته و مهره درگیری های سیاسی بی شماری بوده است. اگر قانونگذاران نتوانند برای یافتن راه حل معقولی برای بیش از 700000 نفری که والدین آنها را در کودکی به ایالات متحده آورده اند، گرد هم آیند، حفاظت از DACA در خطر است. این امر برای بسیاری از دریافت کنندگان DACA تاکید مجددی برای یافتن مسیرهای دیگری برای وضعیت مهاجرت قانونی قرار داده است. دریافت گرین کارت DACA از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی یکی از رایج ترین راه ها برای به دست آوردن یک وضعیت قانونی دائمی و قانونی است.

توصیه شده: 4 راه به وضعیت قانونی برای مهاجران غیرقانونی

برنامه DACA مسیر مستقیمی برای اقامت دائم (گرین کارت) ارائه نمی دهد. با این حال، افراد خاصی با اقدام به تعویق افتاده می توانند برای اقامت دائم در ایالات متحده درخواست دهند. به عبارت دیگر، طبق قانون فعلی مهاجرت، هیچ فردی نمی تواند بر اساس داشتن DACA برای گرین کارت اقدام کند. باید عامل دیگری وجود داشته باشد که گیرنده DACA را واجد شرایط دریافت گرین کارت می کند. این عوامل ممکن است شامل ازدواج با یک شهروند ایالات متحده، مشاغل خاص و موارد دیگر باشد. رایج‌ترین سناریو و تمرکز این مقاله، دریافت‌کننده DACA است که با یک شهروند ایالات متحده ازدواج می‌کند و سپس می‌خواهد وضعیت را به مقیم دائم تغییر دهد.

با این حال، ازدواج با یک شهروند ایالات متحده باعث نمی شود که گرین کارت به طور خودکار در دسترس باشد. قانون مهاجرت، همسر یک شهروند ایالات متحده را برای مقاصد مهاجرتی یکی از بستگان نزدیک خود می داند. این رابطه امتیازات منحصر به فردی را فراهم می کند که برای سایرینی که برای گرین کارت اقدام می کنند، در نظر گرفته نشده است. با این حال، قبل از اینکه یک فرد واجد شرایط دریافت گرین کارت شود، شرایط واجد شرایط دیگری نیز وجود دارد.

معضل بدون سند

پس از ازدواج با یک شهروند ایالات متحده، یک مهاجر قصد دارد به طور بالقوه برای دریافت کارت سبز به یکی از دو روش درخواست کند: پردازش کنسولی یا تنظیم وضعیت. پردازش کنسولی شامل درخواست گرین کارت در خارج از ایالات متحده در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده است. به ،وان مثال، یک شهروند مکزیکی معمولاً برای ویزای مهاجرت (گرین کارت) در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در مکزیک درخواست می دهد. این یک مانع بزرگ برای ا،ر مهاجران غیرقانونی ایجاد می کند. افرادی که حضور غیرقانونی در ایالات متحده ،ب می کنند و متعاقباً کشور را ، می کنند و تلاش می کنند به طور قانونی مجدداً وارد ایالات متحده شوند، ممکن است بر اساس مدت زم، که به دست آورده اند، مشمول 3 یا 10 سال منع شوند. حضور غیرقانونی در ایالات متحده شخصی که بیش از 180 روز حضور غیرقانونی داشته باشد، پس از ،وج از ایالات متحده، ممنوعیتی 3 ساله ایجاد می کند. ما به شدت توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

کارت سبز داکا از طریق ازدواج

از سوی دیگر، تعدیل وضعیت چالش های خاص خود را دارد. تنظیم وضعیت، پردازش درخواست گرین کارت از داخل ایالات متحده است. یکی از ا،امات اصلی برای واجد شرایط بودن تعدیل، ورود قانونی است. به طور کلی، یک متقاضی تعدیل وضعیت باید یک ورودی قانونی داشته باشد. متقاضی که بدون بازرسی وارد شده است به طور کلی رد می شود.

این معضل Catch-22، درخواست اقامت دائم را برای بسیاری از افراد بدون مدرک، حتی با DACA، بسیار دشوار می کند. با این حال، افراد خاصی می توانند از طریق این مسائل عبور کنند و راهی برای اقامت دائم پیدا کنند. بسیاری از آنها در نهایت می توانند شهروند ایالات متحده شوند.

ورود قانونی

همانطور که گفته شد، یکی از موانع اصلی گرین کارت برای بسیاری از مهاجران غیرقانونی، ورود قانونی است. به طور کلی، ورود قانونی به ایالات متحده یک شرط اساسی برای تنظیم وضعیت به مقیم دائم است.

ورود قانونی به این م،ی است که شما در ایالات متحده پذیرفته شده یا مشروط شده اید. برای ا،ر افراد، این بدان م،است که شما با مدارک معتبر وارد ایالات متحده شده اید و با یک افسر مهاجرت ایالات متحده تماس چهره به چهره برقرار کرده اید و آن افسر ورود شما را به ایالات متحده تایید کرده است. به طور معمول، هنگامی که پاسپورت و ویزای خود را به اشتراک می گذارید، در یک بندر ورودی (به ،وان مثال فرودگاه ها، بنادر دریایی و غیره) اتفاق می افتد. با این حال، در برخی از ورودی‌های مرزی، افسر ممکن است بازدیدکنندگان را در حالی که در اتومبیل‌هایشان هستند، به سمت آن‌ها تکان دهد. تا زم، که مدارک لازم را داشته باشید (مثلاً برنامه لغو ویزا) این نیز به ،وان یک ورود قانونی محسوب می شود.

ویزای منقضی شده

اگر با ویزای معتبر وارد شده اید، اما اعتبار آن ویزا منقضی شده است، باز هم ورود قانونی داشته اید. به ،وان مثال، کودکی که 20 سال پیش با ویزای بازدید کننده معتبر B-2 وارد ایالات متحده شده بود، به طور قانونی وارد ایالات متحده شد. حتی اگر ویزا الان منقضی شده باشد، ورود اولیه قانونی بوده است. تا زم، که این فرد از زمان ورود، ایالات متحده را ، نکرده باشد، ورود اولیه B-2 ا،امات ورود قانونی را برآورده می کند. استفاده از کارت گذرگاه مرزی در مبادی ورودی نیز یک ورود قانونی است. (و، امور خارجه ویزای ،یبی B-1/B-2 را در قالب کارت عبور از مرز برای شهروندان مکزیکی خاص صادر می کند.)

اگر مطمئن نیستید که چگونه وارد شده اید، می تو،د به برنامه DACA خود مراجعه کنید. به «وضعیت مهاجرت در آ،ین ورود شما» در فرم I-765، درخواست مجوز استخدام مراجعه کنید. این را می توان در ،مت 2، مورد 24 از نسخه 10/31/22 فرم I-765 یافت. شما همچنین به مدرکی مبنی بر ورود قانونی خود نیاز دارید. بسته اولیه درخواست DACA شما باید شامل این شواهد باشد.

پیشاپیش آزادی مشروط

برخی از افراد که در ابتدا بدون بازرسی (ورود غیرقانونی) وارد ایالات متحده شده اند، با استفاده از آزادی مشروط پیش از ورود، ورود قانونی به دست آورده اند. به ،وان مثال، افراد دارای DACA که به خارج از کشور سفر کرده و سپس با سند مسافرتی آزادی مشروط وارد ایالات متحده شده اند، به طور قانونی وارد ایالات متحده شده اند.

هر یک از این نوع ورودی ها – با ویزای معتبر یا آزادی مشروط پیش از پیش – به ،وان ورودی های قانونی برای اه، تنظیم وضعیت واجد شرایط هستند. فردی با DACA که دارای ورود قانونی است و با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده است معمولاً می تواند درخواست تنظیم وضعیت را ارائه دهد. فرم اصلی فرم I-485، درخواست برای تنظیم وضعیت است. اما تنظیم بسته وضعیت معمولاً شامل چندین فرم اضافی دیگر است.

معافیت موقت I-601A

برای دریافت کنندگان DACA بدون ورود قانونی، فرآیند به دست آوردن اقامت دائم از طریق ازدواج می تواند بسیار دشوارتر و خطرناک تر باشد. خوشبختانه، یک معافیت موقت I-601A وجود دارد. اما این مسیر همچنان با خطراتی همراه است و باید با کمک یک وکیل مهاجرت با تجربه از آن استفاده کرد.

معافیت I-601A به افراد مشمول محرومیت 3 یا 10 ساله اجازه می دهد تا قبل از ، ایالات متحده برای شرکت در مصاحبه ویزای مهاجرت در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده، تأیید موقت معافیت حضور غیرقانونی خود را دریافت کنند. تأیید این معافیت، به گیرنده DACA (یا هر شخص غیرقانونی) کمک می کند تا از خطر گیر افتادن در خارج از ایالات متحده جلوگیری کند. به طور کلی، متقاضی با معافیت تایید شده، ایالات متحده را ، می کند، در مصاحبه کنسولی در کشور مبدأ خود شرکت می کند و به زودی به ایالات متحده باز می گردد.

USCIS تنها در صورتی معافیت I-601A را تایید می کند که متقاضی بتواند ثابت کند که اعمال انصراف 3 یا 10 ساله باعث “مشکل شدید” برای همسر شهروند آمریکایی او می شود. تعریف عسر و حرج شدید و اثبات وجود آن را باید به وکیل شما واگذار کرد.

توصیه شده: تعیین اینکه آیا برای حضور غیرقانونی به معافیت I-601A نیاز دارید یا خیر

ملاحظات دیگر

ازدواج با یک شهروند آمریکایی مزایای فوق العاده ای دارد. قانون مهاجرت بسیاری از موارد نقض را نادیده می گیرد که در غیر این صورت دلیل عدم پذیرش آنها خواهد بود. با این حال، همه بخشیده نمی شوند. حتی به ،وان یک خویشاوند نزدیک با DACA، یک فرد با موانع بزرگی مواجه خواهد شد اگر تا به حال داشته باشد:

  • پس از دریافت وضعیت DACA مرتکب جرم شده است
  • اسناد تقلبی ایجاد کرد یا مقامات مهاجرت را فریب داد
  • خود را به ،وان شهروند ایالات متحده به اشتباه معرفی کرد
  • ایالات متحده را ، کرد و بدون آزادی مشروط یا سایر مجوزها دوباره وارد شد

اگر یکی از موارد بالا در مورد وضعیت شما صدق می کند، قبل از اقدام به ارسال هر گونه فرم USCIS با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

نوار دائمی

علاوه بر بارهای 3 و 10 ساله، یک بار دائمی نیز وجود دارد. این نوار به طور دائم از ورود مجدد افراد به ایالات متحده در صورتی که یک سال حضور غیرقانونی را جمع آوری کرده و سپس بدون اجازه وارد ایالات متحده شده یا سعی در ورود به ایالات متحده داشته باشند، جلوگیری می کند. به دلایل واضح، این بسیار جدی است و می تواند مانع از اخذ اقامت دائم فرد شود.

درخواست برای گرین کارت DACA از طریق ازدواج

اگر ورود قانونی دارید – حتی اگر وضعیت شما منقضی شده باشد – ممکن است بتو،د به تنهایی برای گرین کارت ازدواج اقدام کنید. همسر DACA باید بسته وضعیت را به USCIS تنظیم کند. بسته معمولی شامل فرم های زیر است:

  • I-485، درخواست ثبت اقامت دائم یا تنظیم وضعیت
  • I-130، دادخواست برای خویشاوند بیگانه
  • I-130A، اطلاعات تکمیلی برای همسر ذینفع
  • I-864، سوگندنامه پشتیب،
  • I-693، گزارش معاینه پزشکی و پرونده وا،یناسیون
  • I-765، درخواست مجوز استخدام (اختیاری)
  • I-131، درخواست برای سند سفر (اختیاری)

توصیه شده: چگونه بسته تنظیم وضعیت خود را جمع آوری کنید

درباره CitizenPath

CitizenPath راهنمایی های ساده، مقرون به صرفه و گام به گام را از طریق برنامه های مهاجرتی USCIS ارائه می دهد. افراد، وکلا و غیر انتفاعی از این سرویس روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند تا فرم های مهاجرت را به طور دقیق تهیه کنند و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنند. CitizenPath به کاربران اجازه می دهد تا این سرویس را به صورت رایگان امتحان کنند و 100٪ ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد که USCIS برنامه یا دادخواست را تأیید می کند. ما برای تنظیم درخواست وضعیت (فرم I-485) و سایر فرم های USCIS لازم برای کارت سبز DACA شما از طریق ازدواج، پشتیب، می کنیم.

علاوه بر فرم های آماده شده شما، CitizenPath مجموعه ای از دستورالعمل های بایگ، شخصی سازی شده را در اختیار شما قرار می دهد. دستورالعمل‌های بایگ، ما برای پاسخ‌های شما در برنامه سفارشی شده است، بنابراین شما دقیقاً می‌د،د برای وضعیت خاص خود چه کاری انجام دهید. دستورالعمل‌های بایگ، دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد اسناد پشتیبان، نحوه سازماندهی درخواست و مکان ارسال آن ارائه می‌دهد.




منبع: https://citizenpath.com/daca-green-card-through-marriage/