دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه 2022 ️ شرایط و هزینه راه های مهاجرت ترکیه

علاقه مندان به کسب اقامت، باید با مراحل مهاجرت به ترکیه آشنایی داشته باشند. در این مرحله باید از طریق شیوه ای که برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده اید در سایت وزارت کشور ترکیه فرم درخواست را تکمیل کرده و مشخصاتی نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام والدین، ملیت و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید. سپس از طریق سایت “سامانه ثبت درخواست ملاقات” اداره کل مدیریت مهاجرت اقدام به اخذ نوبت ملاقات کرده و در نهایت ادرس نزدیکترین دفتر DGMM برای شما ارسال می شود. همچنین لیست مدارک مورد نیاز، تاریخ قرار ملاقات و هزینه درخواست به اطلاع شما خواهد رسید. از بین تمامی راه‌هایی که برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد، ارزان‌ترین آن‌ها، مهاجرت از طریق تحصیل و یا مهاجرت کاری است.

  • این بیزینس پلن باید توسط وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه، تایید شود تا شما بتوانید سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.
  • هنگامی که شخصی اقامت کشوری را دارد یعنی در آنجا بصورت قانونی حضور دارد (شرط حضور دارد) اما هنگامی که شخصی تابعیت کشوری را دریافت می کند می تواند رأی بدهد و از سایر حقوق شهروندی استفاده نماید.
  • شما عزیزان می توانید برای آگاهی بیشتر از طریقه مهاجرت و بررسی شرایط خود با روش های مهاجرتی با کارشناسان ما در موسسه مهرآفرین تماس بگیرید.
  • در شهر قوجاایلی معمولا مردم در کارخانجات کاغذ، پالایشگاه ها و کارخانجات سیمان مشغول به کار هستند.

یکی دیگر از مدارکی که برای مهاجرت به ترکیه می‌تواند بسیار مفید واقع شود، مدرک زبان ترکی است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ویزای کار در کشور ترکیه این است که متقاضیان پس از گذشت هشت سال می‌توانند نسبت به دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند. ویزای کاری کشور ترکیه برای صدور اولیه به مدت یک سال اعتبار دارد.

دانشگاه‌های دولتی این کشور دروس خود را به زبان ترکی ارائه می‌کنند و اگر می‌خواهید تحصیل با زبان انگلیسی در کشور ترکیه را تجربه کنید، باید در دانشگاه‌های خصوصی این کشور مشغول به تحصیل شوید. البته باید به این نکته اشاره کرد که برای مهاجرت از طریق تحصیل و ورود به دانشگاه‌های این کشور، باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه شرکت کرده و نمرات لازم برای اخذ پذیرش را به دست بیاورید. اصولا مقوله مهاجرت یک موضوع حقوقی است و متقاضیان در این مسیر با یک پروسه حقوقی سرو کار خواهند داشت.

آیا جهت اقامت دائم نیاز است به صورت کامل در این کشور بمانیم؟

بله اما برای کسب شهروندی و همچنین ارتقای کیفیت زندگیتان بهتر است زبان ترکی بیاموزید. اگر فردی نیاز به درمان طولانی مدت در ترکیه داشته باشد، پس از آن حق دریافت مجوز اقامت را دارد که برای مدتی صادر می‌شود که مصادف با مدت اقامت در درمانگاه یا بیمارستان است. دانشجویان پس از حداقل یک سال از سپری شدن تحصیلات عالیشان می توانند به عنوان دانشجوی کارشناسی در ترکیه کار هم کنند و اجازه کار دارند. اگر می خواهید مهاجرت به ترکیه را انتخاب کنید اما از قوانین مربوط به آن آگاهی ندارید نگران نباشید ، شرکت مهاجرتی رجبی اینجاست تا انجام امور مربوطه را برعهده بگیرد و شما را با خدمات موسسات مهاجرتی آشنا کند. علاوه بر این ، موقعیت کشور ترکیه نسبت به ایران به گونه ای است که شما به راحتی می توانید درخواست های بازرگانی کالا از طریق گمرک را داشته باشید و مهم تر از همه این است که شما الزامی برای شراکت با شهروندان ترک ندارید. چنانچه هدف مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید، مقالات زیر را از دست ندهید.

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

در صورت تأیید درخواست شما، باید به صورت حضوری به سفارتخانه مراجعه نمائید تا در گذرنامه شما ثبت شود. اگر از داخل کشور ترکیه درخواست می‌دهید، می‌توانید مجوز خود را از دفاتر MLSS در آنکارا دریافت کنید. صرف نظر از این که، از داخل یا خارج از ترکیه برای مجوز کار درخواست می‌دهید، نیاز به یک قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی دارید. هنگامی که شما و کارفرما درخواست خود را به وزارت کار ارسال کردید، MLSS ظرف 90 روز این درخواست را بررسی می‌کند.

درخواست تمدید ویزا

این امر، به عنوان پیش شرطی وضع شده است که از مجازات ورود یا اقامت غیرقانونی افراد پناهنده، جلوگیری می‌کند. ارزیابی اینکه آیا یک درخواست‌نامه “در مدت زمان معقول” ارائه شده است، باید به صورت فردی انجام شود. گزینه (الف) تصریح می‌کند که حداقل شرط سرمایه‌گذاری در زمینه املاک و مستغلات به مبلغ 250 هزار دلار آمریکا، به شرط عدم فروش ملک سرمایه‌گذاری شده طی 3 سال آینده انجام می‌شود.

متقاضی باید منبع درآمد خود را اعلام کند و مشخص کند که چه مقدار مبلغی از آن منبع درآمد زمان کسب می کند. به دو دسته دائم و موقت تقسیم می‌شود و این شما هستید که براساس شرایط و توانایی های خود یکی از این دو مسیر را انتخاب می‌کنید و وارد این کشور می‌شوید. بله،ازیک تاهفت میلیاردپول لازمه،اگه نداری می تونی خانه اجاره کنی برای یک سال،بعداقامت یک سال رابگیری.