دسته‌ها
اخبار

تمدید گرین کارت پس از 2 سال – فرم I-751


تمدید گرین کارت بعد از 2 سال

اگر از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی یا از طریق سرمایه گذاری مالی گرین کارت 2 ساله دریافت کرده اید، مقیم مشروط ایالات متحده هستید. در حالی که حقوق و امتیازات یک مقیم مشروط بسیار شبیه به یک مقیم دائم قانونی (دارنده کارت سبز 10 ساله) است، وضعیت ها بسیار متفاوت است. تمدید گرین کارت بعد از 2 سال نیاز به بررسی دقیق دارد. در واقع، شما گرین کارت خود را تمدید نخواهید کرد – روند برای ،نان مشروط کاملاً متفاوت است.

چرا گرین کارت شما فقط 2 سال اعتبار دارد؟

اگر ازدواج شما در زمان اعطای اقامت کمتر از 2 سال باشد، به شما اقامت مشروط داده می شود. وضعیت مشروط شما تنها 2 سال دیگر منقضی می شود.

شاید بپرسید چرا گرین کارت مشروط است و فقط ۲ سال اعتبار دارد. تقلب در ازدواج، عمل ازدواج برای فرار از قو،ن مهاجرتی ایالات متحده، همیشه یکی از نگر، های جدی مقامات مهاجرت بوده است. در سال 1986، کنگره قانونی را تصویب کرد که به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) فرصت بیشتری برای بررسی مشروعیت ازدواج می دهد.

اصطلاح مشروط مانند دوره آزمایشی استفاده می شود. USCIS از این دوره استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که ازدواج با حسن نیت (واقعی و واقعی) است. بنابراین، بار اثبات بر دوش زوجین وجود دارد که مدرکی ارائه دهند که نشان دهد آنها برای فرار از قو،ن مهاجرتی ایالات متحده ازدواج نکرده اند.

حذف شرایط، عدم تمدید

درک این نکته مهم است که تمدید گرین کارت پس از 2 سال فرآیندی متفاوت با تمدید گرین کارت 10 ساله است. در واقع گرین کارت مشروط قابل تمدید نیست.

یک مقیم مشروط گرین کارت با اعتبار 2 سال دریافت می کند. به منظور اقامت دائم، دارنده گرین کارت مشروط باید دادخواست رفع شرایط را ارائه دهد. عدم حذف به موقع شرایط منجر به ابطال خودکار وضعیت و در نهایت منجر به ا،اج می شود.

پس از رفع شرایط، مقیم مشروط با گرین کارت 10 ساله به اقامت دائم قانونی تبدیل می شود.

فرم USCIS برای حذف شرایط

برای تبدیل وضعیت مشروط خود به وضعیت دائمی، زوجین باید فرم I-751، دادخواست حذف شرایط اقامت، همراه با چندین سند و هزینه USCIS را در دوره 90 روزه که قبل از تاریخ انقضای کارت سبز مشروط است، ارسال کنند. . (توجه: ،نان مشروط که از طریق سرمایه گذاری تجاری گرین کارت دریافت کرده اند باید تشکیل پرونده دهند فرم I-829، به جای فرم I-751.)

ضمانت uscis از شهروندپات

CitizenPath تضمین می کند USCIS I-751 شما را تایید می کند
هنگامی که I-751 خود را در CitizenPath آماده می‌کنید، دستورالعمل‌ها و هشدارهای ساده و گام به گام ارائه می‌کنیم تا به شما در جلوگیری از تاخیرهای پرهزینه کمک کنیم. ما حتی تضمین می کنیم که USCIS فرم شما را تأیید می کند. برای شروع نیازی به کارت اعتباری نیست.

درخواست I-751 نسبتاً ساده است، اما بسیار مهم است که درخواستی تهیه کنید که مطابق با تاریخ ها و حقایقی باشد که قبلاً به USCIS ارائه شده است. اشتباهات ساده و پاسخ های ناقص می تواند باعث تاخیر و گاهی اوقات مشکلات مهم مهاجرت شود.

هنگام ارسال بسته I-751 خود به USCIS، باید موارد زیر را ارسال کنید:

  • فرم I-751، دادخواست برای حذف شرایط اقامت
  • یک کپی از گرین کارت فعلی شما (هر دو طرف جلو و پشت)
  • هزینه های USCIS
  • شواهدی از رابطه ،شویی شما در دو سال گذشته (به بخش بعدی مراجعه کنید)

به یاد داشته باشید، دارندگان گرین کارت مشروط موظفند ظرف 90 روز قبل از تاریخ انقضای کارت، دادخواست مش، ارائه دهند. اگر به موقع پرونده را ثبت نکنید، وضعیت شما به طور خودکار لغو می شود و دیگر در وضعیت مهاجرت قانونی نخواهید بود. تشکیل پرونده دیرهنگام مجاز است، اما باید توضیح دهید که چرا دادخواست خود را به موقع ارائه نکرده اید. در بیشتر موارد، این به بهترین وجه با کمک یک وکیل مهاجرت حل می شود.

مدارک یک ازدواج خوب

تمدید دو ساله گرین کارت

درک این نکته برای متقاضیان بسیار مهم است که حذف شرایط پیچیده‌تر از تشکیل یک فرم است. مدارک پشتیبان که باید همراه با دادخواست ارائه شود به همان اندازه، اگر نه بیشتر، برای موفقیت فرآیند دادخواست مهم است. به همین دلیل است که باید یک ازدواج خوب را ثابت کنید.

توصیه شده: 33 سند عالی برای اثبات یک ازدواج خوب در یک دادخواست I-751

از آنجایی که USCIS در خانه شما دوربین ندارد (و نه باید داشته باشد)، باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند گرین کارت را برای اه، قانونی دریافت کرده اید. شما می تو،د با ارائه اسنادی که نشان می دهد به زندگی مش، خود پیوسته اید، این کار را انجام دهید.

تولد فرزندی در ازدواج نشان دهنده این قصد طول، مدت برای با هم ماندن است. با این حال، داشتن فرزند اجباری نیست. پیوستن به حساب‌های مالی یا بیمه نمونه‌ای عالی از اشتراک شما در دارایی‌ها و بدهی‌ها است. اما حتی سوابقی که زندگی مش، شما را نشان می دهد، مانند سوابق تلفن، عروسی و تعطیلات، همگی این را نشان می دهند.

  • فرزند (فرزندان) متولد شده در ازدواج

    فتوکپی شناسنامه را برای فرزندان متولد شده از ازدواج ارسال کنید. داشتن فرزند شرط لازم برای داشتن یک ازدواج معتبر نیست، اما دلیل خوبی است که زوجین زندگی مش، خود را آغاز کرده اند و قصد دارند با هم بمانند.

  • مالکیت مش، / تصرف خانه یا سایر املاک و مستغلات

    اگر با هم دارای ملک هستید، از سند کپی کنید که نام هر دو مالک را نشان دهد. سایر اسناد مربوط به املاک و مستغلات ممکن است شامل اوراق اختتامیه، قرارداد ،ید، قرارداد رهن، صورت حساب وام مسکن، صورت‌حساب مالیات بر دارایی باشد.

    اگر خانه (یا ملک دیگری) را با هم اجاره می کنید، سند مرکزی که باید در آن گنجانده شود، قرارداد اجاره است. کپی هایی از قرارداد اجاره را تهیه کنید که نام هر دو مقیم دائم مشروط و همسر را نشان دهد.

    حتی اگر با هم ملکی ندارید، نشان دادن اینکه خانه مش،اً اشغال شده است مفید است. قرارداد اجاره ممکن است یک نفر را از نظر مالی مسئول بداند اما هر دو نفر را به ،وان مستاجر نشان دهد.

    سایر اسناد مربوطه برای نشان دادن اینکه شما با هم زندگی می کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد: قبوض آب و برق (گاز، برق، تلفن، آب، تلویزیون کابلی، اینترنت و غیره)، صورتحساب انجمن صاحب خانه (HOA) و سوابق تعمیر.

  • سوابق مالی

    ارائه اسنادی که نشان می دهد چیزهایی را با هم ،یداری کرده اید (مانند ماشین، لوازم خانگی، مبلمان و غیره)، با هم وام گرفته اید یا سهام خود را در یک حساب به اشتراک می گذارید. مثال‌ها ممکن است عبارتند از: حساب‌های پس‌انداز و جاری مش، با سابقه تراکنش، صورت‌های کارت اعتباری مش،، اظهارنامه‌های مالیاتی مش، فدرال و ایالتی، ،وان خودرویی که مالکیت مش، را نشان می‌دهد و سایر وام‌های مش،.

  • بیمه

    اگر بیمه نامه های مش،ی دارید (یا دارید) که همسر دیگر را به ،وان ذینفع نشان می دهد، کپی این سوابق را ارائه دهید. انواع بیمه ها قابل اجرا هستند: بیمه سلامت، دندانپزشکی، از کارافتادگی، خودرو، زندگی، خانه و بیمه مستاجر. مثالها ممکن است شامل سوابق افتتاح حساب (به ،وان مثال، درخواست، نقل قول، و فرم ثبت نام)، خط مشی، و صورتحساب ها / صورت حساب. اگر بی،ه های زیادی برای یک سیاست/حساب دارید، نمونه ای از حدود 10 سابقه را که طول، ترین دوره ممکن را پوشش می دهند، انتخاب کنید. (به ،وان مثال، از اولین عبارت استفاده کنید که نام زن و شوهر با هم هستند و جدیدترین آنها را شامل می شود.)

  • سوابق سفر

    اگر به ،وان یک زوج با هم سفر کرده اید، مدرکی را همراه با سوابق سفر ارائه دهید. سوابق سفر برای نشان دادن اینکه شما با هم تعطیلات را می گذر،د مفید است و به ویژه اگر برای ملاقات و گذراندن وقت با خانواده به خانه همسر دیگر سفر کرده اید مفید است. نمونه‌هایی از سوابق سفر ممکن است عبارتند از: بلیط هواپیما، قطار، ماشین کرایه‌ای یا اتوبوس، رزرواسیون و کارت‌های پرواز. رزرو هتل و صورت حساب؛ و پاسپورت ها

  • ع، ها

    می تو،د 10-20 ع، از زوج متاهل با هم ارسال کنید. مثال‌ها می‌تواند شامل ع،‌های عروسی، سفر، رویدادهای خاص با خانواده و دوستان و غیره باشد. (همچنین باید مکان، نام و تاریخ‌ها را در پشت ع،‌ها بنویسید.) به یاد داشته باشید، اگر ع،‌ها ثابت کنند که ،ج می‌کنید، شواهد قانع‌کننده‌تری می‌شوند. با شرکت در مراسم خانوادگی و معاشرت با جامعه (مثلاً مذهبی، دوستان، مدارس و غیره) زندگی مش، خود را انجام دهید.

موارد بالا برخی از رایج ترین و مفیدترین اسناد برای اثبات ازدواج با حسن نیت شما هستند، اما فهرست کاملی نیست. اگر فکر می کنید که باعث بهبود پرونده شما می شود، ممکن است از شواهد دیگری استفاده شود.

سوگندنامه ها می توانند به پشتیب، از انواع دیگر شواهد اولیه ذکر شده در بالا کمک کنند. شما می‌تو،د سوگندنامه‌هایی را ارائه کنید که توسط افرادی که هر دوی شما را از زمان اعطای اقامت مشروط شما می‌شناخته‌اند سوگند یا تأیید کرده‌اند و از ازدواج و رابطه شما اطلاعات شخصی دارند. (ممکن است از چنین افرادی خواسته شود که در برابر یک افسر مهاجرت در مورد اطلاعات مندرج در سوگندنامه شهادت دهند.)

توصیه شده: چگونه یک نامه پشتیب، سوگندنامه I-751 بنویسیم

چند مدرک لازم است که بپرسید؟ مقدار لازم وجود ندارد. به طور کلی، هر چه بیشتر، بهتر است. هدف شما ارائه شواهد قاطع دال بر این است که ازدواجی با حسن نیت دارید و از مصاحبه I-751 اجتناب کنید.

شرایط معافیت

اگر شما و همسرتان با هم کنار نمی آیید و قبل از انقضای کارت دو ساله ازدواج در حال از هم پاشیدن است یا قبلاً فسخ شده باشد، چه اتفاقی می افتد؟ اگر همسرتان حاضر به امضای دادخواست نباشد چه؟ شرایطی وجود دارد که در آن شما مجاز به درخواست خود هستید و درخواست چشم پوشی از ا،امات تشکیل پرونده مش، را دارید.

در صورتی که شما:

  • آیا بیوه یا بیوهی هستید که با حسن نیت وارد ازدواج شما شده است.
  • با حسن نیت وارد ازدواج شد، اما با طلاق یا فسخ ازدواج پایان یافت. یا
  • با حسن نیت وارد ازدواج شده اید، اما شما یا فرزندتان توسط همسر شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته اید یا در معرض سختی شدید قرار گرفته اید.
تمدید گرین کارت بعد از 2 سال

در بسیاری از موارد زوجین درخواست طلاق داده اند اما طلاق قطعی نشده است. طلاق باید قطعی باشد تا مشمول معافیت طلاق شود. چشم پوشی از سختی شدید یکی دیگر از راه های ممکن در این شرایط است، اما می تواند استاندارد دشواری باشد. به این دلایل، همیشه بهترین کار این است که هنگام ثبت فرم I-751 با معافیت از شرایط تشکیل پرونده مش،، از مشاوره تخصصی یک وکیل مهاجرت استفاده کنید.

توصیه شده: چشم پوشی I-751 پس از طلاق: تشکیل پرونده بدون سند سابق

زمان استفاده از فرم I-90

همانطور که قبلا توضیح داده شد، تمدید کارت سبز پس از 2 سال در واقع فرآیندی است که به ،وان حذف شرایط اقامت شناخته می شود. گرین کارت 2 ساله قابل تمدید نیست.

مقیم دائم قانونی با گرین کارت 10 ساله از فرم I-90، درخواست جایگزینی کارت اقامت دائم، زم، که زمان تمدید گرین کارت فرا می رسد، استفاده می کنند. یک ،ن مشروط هرگز نباید از فرم I-90 برای تمدید گرین کارت استفاده کند. با این حال، مواردی وجود دارد که یک مقیم مشروط ممکن است از فرم I-90 استفاده کند.

یک مقیم مشروط ممکن است از فرم I-90 استفاده کند جایگزین ، یک کارت سبز یک مقیم مشروط ممکن است از فرم I-90 برای جایگزینی گرین کارت استفاده کند اگر کارت شما:

  • گم شده، دزدیده شده، مثله شده یا از بین رفته است
  • داده های نادرست دارد
  • صادر شد اما هرگز دریافت نشد
  • حاوی نام یا سایر اطلاعات بیوگرافی است که از نظر قانونی تغییر کرده است

تا الان فهمیده اید که چیزی به نام تمدید گرین کارت بعد از 2 سال وجود ندارد. دارنده گرین کارت مشروط 2 ساله باید درخواست حذف شرایط اقامت را بدهد تا بتوان کارت اقامت دائم 10 ساله دریافت کرد.

درباره CitizenPath

CitizenPath راهنمایی های ساده، مقرون به صرفه و گام به گام را از طریق برنامه های مهاجرتی USCIS ارائه می دهد. افراد، وکلا و غیر انتفاعی از این سرویس روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند تا فرم های مهاجرت را به طور دقیق تهیه کنند و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنند. CitizenPath به کاربران اجازه می دهد تا این سرویس را به صورت رایگان امتحان کنند و 100٪ ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد که USCIS برنامه یا دادخواست را تأیید می کند. ما از دادخواست حذف شرایط اقامت (فرم I-751)، تمدید کارت سبز (فرم I-90)، و چندین فرم رایج دیگر USCIS پشتیب، می کنیم.

توجه به خواننده: این پست در ابتدا در تاریخ 16 ژانویه 2018 منتشر شده است و با بهبودهایی اصلاح شده است.




منبع: https://citizenpath.com/renewing-green-card-after-2-years/