دسته‌ها
اخبار

بولتن ویزا دسامبر 2022 | تحلیل و پیش بینی


یکی از مهم ترین بخش های گرفتن گرین کارت در ایالات متحده این است که منتظر بم،د تا تاریخ اولویت شما مشخص شود. برای ،، که زمان، تلاش و پول خود را برای ویزای مهاجرتی سرمایه گذاری کرده اند، سوالاتی مانند “چه مدت طول می کشد تا تاریخ من به روز شود؟” و “آیا می توانم این روند را تسریع کنم؟” ما به‌روزرس،‌های منظم ماهانه را در مورد آ،ین بولتن ویزا ارائه می‌کنیم، حرکت تاریخ را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنیم تا به این سؤالات پاسخ دهیم. در این ماه، بولتن ویزای دسامبر 2022 را بررسی خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پس‌زمینه بولتن ویزا و نحوه خواندن بولتن ،ب کنید، حتماً به پایین پست بروید یا روی پیوند علاقه‌مند در فهرست مطالب کلیک کنید.

بولتن ویزا دسامبر 2022: بررسی اجمالی و پیش بینی ها

در این بولتن جدید، ما شاهد هیچ تغییری در تاریخ‌های مبتنی بر خانواده برای نمودار بایگ، یا نمودار اقدام نهایی نیستیم. در نمودار تاریخ های اقدام نهایی مبتنی بر اشتغال، ما شاهد قهقرایی EB-2 برای همه کشورها هستیم. EB-3 هند و چین پیشروی می کنند. حرکت جزئی نیز در نمودار تاریخ ثبت برای EB-3 هند و چین دیده می شود.

نمودار تاریخ های اقدام نهایی تعیین می کند که چه زم، می توان I-485 یا IV را تایید کرد، در حالی که نمودار تاریخ های تشکیل پرونده تعیین می کند که متقاضی چه زم، می تواند I-485 را ارسال کند.

فرض کنید در حال حاضر یک برنامه Adjustment of Status (AOS) در انتظار دارید. تاریخ اولویت شما باید بر اساس نمودار اقدام نهایی باشد تا گرین کارت شما قضاوت شود. اگر در فکر interfiling هستید – فرآیندی که به متقاضیان AOS اجازه می دهد تا دسته ترجیحی خود را تغییر دهند – در تماس با VisaNation Law Group تردید نکنید.

گرین کارت های خانواده محور

مقوله مهاجرت مبتنی بر خانواده شامل چهار سطح ترجیحی است که بر اساس اینکه عضو خانواده حامی شما در رابطه با شما چه ،ی است. پنج حوزه قابل شارژ برای این دسته وجود دارد: چین، هند، مکزیک، فیلیپین و همه کشورهای دیگر. با توجه به همه گیری جه، و قرار ملاقات های محدود در دفاتر کنسولی خارج از کشور، ویزای مهاجرتی مبتنی بر خانواده همچنان با تعداد کم استفاده می شود. بنابراین، هر گونه ویزا مبتنی بر خانواده استفاده نشده به دسته های EB اضافه می شود.

تاریخ‌های خانوادگی برای پر ، نمودارها

نمودار تاریخ های تشکیل پرونده تعیین می کند که متقاضی چه زم، می تواند I-485 را ارسال کند. ما از زمان ویزای نوامبر بولتن هیچ تغییری نمی بینیم. همه کشورهای در رده F-2A فعلی هستند.

در رده F1، چین، هند و سایر کشورهای قابل شارژ در 8 آگوست 2016 باقی می مانند. مکزیک در 1 دسامبر 2002 باقی می ماند و فیلیپین در 22 آوریل 2015 باقی می ماند.

در رده F2B، چین، هند و سایر کشورهای قابل شارژ در 1 ژانویه 2017 باقی می مانند. فیلیپین در 1 اکتبر 2013 باقی می ماند. مکزیک در 1 ژانویه 2002 باقی می ماند.

در رده F3، چین، هند و سایر کشورهای قابل شارژ در 8 نوامبر 2009 باقی می مانند. مکزیک در 15 ژوئن 2001 باقی می ماند و فیلیپین در 8 نوامبر 2003 باقی می ماند.

در رده F4، چین، هند و سایر کشورهای قابل شارژ در 15 دسامبر 2007 هستند، در حالی که مکزیک تا 1 آوریل 2001 باقی می ماند و فیلیپین در 22 آوریل 2004 باقی می ماند.

برای اه، بولتن دسامبر 2022 AOS، USCIS هنوز نشان نداده است که نمودار مورد استفاده برای پرونده های حمایت شده توسط خانواده. در مرحله بعد دوباره بررسی کنید. اگر یک دسته ویزای مهاجرتی خاص در نمودار تاریخ‌های اقدام نهایی «جاری» باشد یا تاریخ قطع در نمودار تاریخ‌های اقدام نهایی دیرتر از تاریخ در نمودار تاریخ‌های تشکیل پرونده باشد، متقاضیان در آن Imm هستند.دسته ویزای مهاجرتی ممکن است با استفاده از نمودار تاریخ های اقدام نهایی در آن ماه ثبت شود.

*اعداد داخل پرانتز میزان جابجایی در تاریخ تشکیل پرونده برای آن دسته خاص را نسبت به ماه قبل مشخص می کند. اگر هیچ براکتی زیر تاریخ‌های خاص وجود نداشته باشد، در آ،ین بولتن ویزا هیچ حرکتی برای آن تاریخ‌ها/رده‌ها وجود ندارد.

نمودار تاریخ های اقدام نهایی خانواده محور

نمودار تاریخ های اقدام نهایی هیچ تغییری را از آ،ین بولتن ویزا نشان نمی دهد. همه کشورهای F-2A جاری هستند.

در رده F-1، چین، هند و بقیه جهان در 1 دسامبر 2014 باقی می مانند. مکزیک در 15 نوامبر 2000 باقی می ماند. فیلیپین در 1 مارس 2012 باقی می ماند.

در رده F-2B، چین، هند و بقیه جهان در 22 سپتامبر 2015 باقی می مانند، در حالی که مکزیک در 1 ژوئن 2001 و فیلیپین در 22 اکتبر 2011 باقی می مانند.

در رده F-3، چین، هند و بقیه جهان در 22 نوامبر 2008 باقی می مانند، در حالی که مکزیک در 1 نوامبر 1997 و فیلیپین در 8 ژوئن 2002 باقی می مانند.

در نهایت، در رده F-4، چین و بقیه جهان در 22 مارس 2007، هند در 15 سپتامبر 2005 و فیلیپین در 22 آگوست 2002 قرار دارند. مکزیک در 1 آگوست 2000 باقی می ماند.

*اعداد داخل پرانتز میزان حرکت در تاریخ اقدام نهایی برای آن دسته خاص را نسبت به ماه قبل مشخص می کند. اگر هیچ براکتی زیر تاریخ‌های خاص وجود نداشته باشد، در آ،ین بولتن ویزا هیچ حرکتی برای آن تاریخ‌ها/رده‌ها وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که متقاضیان ازدواج مبتنی بر گرین کارت به ،وان اقوام نزدیک شناخته می شوند و نیازی به صبر برای دریافت گرین کارت ندارند.

گرین کارت مبتنی بر اشتغال

USCIS با پنج سطح ترجیحی مختلف و هفت حوزه قابل پرداخت، ویزاهای دسته‌بندی شغلی را از طریق شغل یا شغل شما صادر می‌کند. مناطق قابل پرداخت عبارتند از چین، هند، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی (گواتمالا، هندوراس، السالوادور)، ویتنام، و دسته کلی.

نمودار تاریخ های اقدام نهایی مبتنی بر اشتغال

ما شاهد عقبگرد همه کشورها در EB-2 برای نمودار تاریخ های اقدام نهایی در دسته مبتنی بر اشتغال هستیم. همه کشورهای موجود در EB-1 جاری هستند.

در EB-2، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی، و بقیه جهان تا 1 نوامبر 2022 عقب‌نشینی می‌کنند. چین به 8 ژوئن 2019 منتقل می‌شود، در حالی که هند در 8 اکتبر 2011 است.

برای رده EB-3، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی و بقیه جهان جاری هستند. سرزمین اصلی چین در 1 آگوست 2018 است، در حالی که هند به 15 ژوئن 2012 منتقل می شود.

در رده EB-4، همه مناطق قابل شارژ در 22 ژوئن 2022 از جمله چین و فیلیپین هستند. آمریکای مرکزی در 15 مارس 2018 است.

برای EB-5، همه کشورها به غیر از چین (22 مارس 2015) و هند (8 نوامبر 2019) جاری هستند.

USCIS هنوز مشخص نکرده است برای استفاده از نمودار تاریخ های بایگ، برای همه فایل های AOS مبتنی بر اشتغال.

تاریخ های مبتنی بر استخدام برای بایگ، نمودار

در اینجا تاریخ‌های اقدام نهایی بولتن ویزا در دسامبر 2022 برای ویزای مهاجرت مبتنی بر اشتغال آمده است. همه کشورهای موجود در EB-1 در این بولتن جاری هستند.

در EB-2، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی و بقیه جهان را می بینیم که به 1 دسامبر 2022 حرکت می کنند. چین در 8 ژوئیه 2019 باقی ماند و هند در 1 می 2012 باقی ماند. در EB-3 رده، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی، و بقیه جهان جاری است. چین به 1 سپتامبر 2018 می رود در حالی که هند به 1 اوت 2012. برای EB-3 Other، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی و بقیه جهان را در 8 سپتامبر 2022 می بینیم.

در نهایت، در رده بدون رزرو EB-5، مکزیک، فیلیپین، آمریکای مرکزی و بقیه جهان جاری هستند. چین در 1 ژانویه 2016 و هند در 8 دسامبر 2019 باقی ماندند.

*اعداد داخل پرانتز میزان حرکت در تاریخ اقدام نهایی برای آن دسته خاص را نسبت به ماه قبل مشخص می کند. اگر هیچ براکتی زیر تاریخ‌های خاص وجود نداشته باشد، در آ،ین بولتن ویزا هیچ حرکتی برای آن تاریخ‌ها/رده‌ها وجود ندارد.

تاریخ های مهم ویزا بولتن دسامبر 2022

برای ،، که تازه با فرآیند گرین کارت آشنا شده اند، باید چند اصطلاح را یاد بگیرند و به یاد داشته باشند که بقیه گزارش بولتن ویزا دسامبر 2022 را درک کنند. اگر سؤالات بیشتری در مورد فرآیند یا هر چیز دیگری در مورد گرین کارت خود دارید، باید با وکیل مهاجرت خود مشورت کنید.

بولتن ویزا

تاریخ های اولویت

اولین عبارتی که می شنوید تاریخ اولویت است. هر فردی که درخواستی را به USCIS ارسال می کند، زم، که ،ت درخواست شما را دریافت می کند، یک تاریخ اولویت دریافت می کند. تاریخ اولویت مکان فرد را در صف دریافت ویزای مهاجرت مشخص می کند. این تاریخ را در دسترس داشته باشید زیرا برای مقایسه با تاریخ های این بولتن به آن نیاز دارید. به یاد داشته باشید که تاریخ اولویت شما تغییر نمی کند و نمی تو،د آن را تغییر دهید مگر در شرایط خاص.

توجه داشته باشید: تاریخ های اولویت برای بستگان فوری شهروندان ایالات متحده (به ،وان مثال، همسران یا فرزندان ،دسال) مرتبط نیست، زیرا آن دسته همیشه جاری است.

تاریخ های اقدام نهایی

تاریخ های اقدام نهایی بر اساس دسته گرین کارت و منطقه قابل شارژ – کشور مبدا شما است. بنابراین، تاریخ اقدام نهایی به طور مداوم بر اساس تعداد افرادی که از هر منطقه قابل شارژ برای آن گرین کارت درخواست داده اند تغییر می کند.

اگر کارت سبز همچنان در دسترس باشد، تاریخ اقدام نهایی احتمالا به تاریخ اولویت شما نزدیک‌تر خواهد شد. اگر کارت سبز در دسترس نباشد، هیچ حرکتی از آن تاریخ اقدام نهایی نخواهید دید. با این حال، اگر محدودیت از بین رفته باشد، ممکن است تاریخ را به عقب برگرد،د یا از تاریخ اولویت خود به عقب برگردید.

هنگامی که تاریخ اقدام نهایی در سطح ترجیحی کارت سبز و منطقه قابل شارژ به تاریخ اولویت شما برسد، تاریخ اولویت شما جاری در نظر گرفته می شود. پس از فعلی، وضعیت خود را تنظیم خواهید کرد یا از طریق پردازش کنسولی گذر خواهید کرد.

تاریخ برای بایگ، نمودارها و I-485

متوجه خواهید شد که برای هر دسته دو نمودار وجود دارد.

نمودار تاریخ تشکیل پرونده تعیین می کند که آیا فرد می تواند درخواست نهایی ویزای مهاجرت را ارسال کند یا خیر.

نمودار تاریخ اقدام نهایی نشان می دهد که آیا شماره ویزای مهاجرت در دسترس خواهد بود یا خیر.

اگر نیاز به تنظیم وضعیت، فرم I-485 دارید، باید نمودار تاریخ اقدام نهایی را دنبال کنید تا بد،د بر اساس تاریخ اولویت خود چه زم، باید پرونده را ثبت کنید. با این حال، گاهی اوقات USCIS متوجه می شود که I-485 را بر اساس نمودار تاریخ ثبت می پذیرد. USCIS زم، از این نمودار استفاده خواهد کرد که ویزای مهاجرتی بیشتری نسبت به متقاضیان در دسترس باشد.

USCIS اعلام می کند که متقاضیان نمودار می توانند ظرف یک هفته پس از انتشار بولتن ویزا از کدام نمودار استفاده کنند.

آیا می تو،د زمان انتظار خود را کوتاه کنید؟

پاسخ کوتاه این است: احتمالاً نه. با این حال، دو مورد برجسته وجود دارد که ممکن است بتو،د زمان پردازش گرین کارت خود را کوتاه کنید که در اینجا توضیح خواهیم داد.

راه اول این است که یک I-140 برای یک کارت سبز و منطقه شارژ با تاریخ اولویت فعلی تشکیل دهید. در این حالت، به جای اینکه شش ماه معمول برای رسیدگی به دادخواست خود صبر کنید، می تو،د هزینه اضافی برای پردازش حق بیمه پرداخت کنید که زمان رسیدگی را به 15 روز تقویمی کاهش می دهد. با این حال، این فقط برای گرین کارت های خاصی که از I-140 استفاده می کنند در دسترس است. برای مهاجرت خانوادگی یا سرمایه گذاری و EB-1C یا EB-2 NIW در دسترس نیست.

حالت دوم شامل “انتقال” کارت سبز یا انتقال برنامه شما از یک سطح ترجیحی پایین تر به سطح بالاتر برای استفاده از زمان انتظار کوتاه تر است. این گمراه کننده است زیرا گرین کارت خود را پورت نمی کنید. در واقع، شما باید با یک دادخواست جدید (و در صورت ،وم یک PERM جدید) شروع کنید. جنبه “انتقال” تنها زم، وارد می شود که نشان دهید می خواهید تاریخ اولویت اصلی خود را حفظ کنید.

همانطور که “انتقال” ممکن است جذاب به نظر برسد، یک فرآیند ظریف با ا،امات خاص است. بنابراین، اجرای چنین تصمیماتی از طریق وکیل مهاجرت همیشه خوب است.

به روز ماندن

در دنیای قانون مهاجرت، همیشه آگاه بودن ارزش دارد. هرچه بیشتر در مورد گرین کارت خود بد،د، تصمیم گیری آگاهانه در مورد پرونده خود آسان تر خواهد بود. برای اطلاع از مواردی مانند جدیدترین بولتن ویزا، می تو،د با ارسال ایمیل در خبرنامه و، امور خارجه مش، شوید. [email protected] با پیام “Subscribe Visa Bulletin”


منبع: https://www.immi-usa.com/visa-bulletin/