دسته‌ها
اخبار

مهاجرت چیست و کشورهای مهاجرپذیر کدامند صباویزا-مهاجرت دی بی

اما عموما با در نظر گرفتن زمان فراهم آوردن شرایط، الزامات و مدارک، موافقت با پرونده مهاجرتی (مانند اخذ پذیرش تحصیلی، دریافت جاب آفر یا…) و مدت زمان صدور ویزا این فرآیند می‌تواند از 4 ماه تا حتی 2 سال هم زمان ببرد. برخی از کشورها مانند آمریکا یا آلمان مدت زمان بیشتری را برای بررسی پرونده‌ها در نظر می‌گیرند، اما اخذ ویزای کشورهایی همچون کانادا یا استرالیا با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌گیرد. شرایط مهاجرت به خارج، با توجه به کشور مقصد و روش مهاجرتی متفاوت است. مثلاً شرایط مهاجرت کاری با مهاجرت تحصیلی تفاوت‌های زیادی دارد.

وکیل مهاجرت شما باید بتواند در مورد مسائل جاری فکر کند و به آنها پاسخ دهد. بنابراین اگر به دنبال بهترین وکیل مهاجرت هستید، مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما سابقه چندین ساله در این زمینه را داشته و با مراجع مربوطه در این زمینه آشنایی دارد. این دانش اولیه و اعتماد به مقامات مهاجرت مطمئناً هنگام رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود.

  • پناهندگی نوعی از مهاجرت خارجی است که عوامل دافعه در مبدا؛ مردم را مجبور به نقل مکان می‌کند.
  • این نوع از مهاجرت با مخالفت بازار کار روبه‌رو می‌شود، گروه‌های محافظتی محافظت کنندگان و اغلب از ناسیونالیسم اقتصادی بحث می‌کنند.
  • برای اخذ درجه شهروندی، مهاجران باید به مدت حداقل 10 سال در این کشور زندگی کرده و در یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانش (زبان سوئیسی) تسلط داشته باشند.
  • با توجه به نرخ ارز و مشکلات دیگر، بسیاری از متقاضیان به‌دنبال ارزان ترین روش مهاجرت هستند که باز هم با توجه به کشور مقصد و شرایط شما متفاوت است.
  • اما اگر قصد دارید یا روش ثبت شرکت اقامت اتریش را اخذ کنید، به عنوان یک مدیر باید برنامه ای برای ثبت شرکت ارائه دهید.

از ایران هم هر سال تعداد بسیار زیادی برنده لاتاری می‌شوند. شما اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت خواهید کرد و می‌توانید همانند شهروند عادی آمریکایی در این کشور کار کنید. ملاک آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده در زمان ثبت نام لاتاری است. اگر هنوز در حال تحصیل هستید، مدرک تحصیلی قبلی خود را وارد کنید. فقط همسر و فرزندان زیر 21 سال را خودتان را می‌توانید به همراه ببرید. اگر مجرد هستید، باید تنها به آمریکا بروید، مگر آنکه زیر مجموعه پدر و مادر خود در لاتاری ثبت نام کنید و در صورت برنده شدن پدر و مادر در لاتاری، می‌توانید همراه آن‌ها به آمریکا بروید.

انواع روش های مهاجرت 2023 (معرفی روش + شرایط بهترین مقاصد)

کشور استرالیا به لحاظ وضعیت آموزشی و صدور ویزای کار برای ایرانیان، جزء ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می گردد. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است و حتی در شرایط رکود، وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و کاملا پیشرفته است. نکته ای که در این کشور در خصوص دریافت اقامت وجود دارد این است که افراد نیز می توانند بعد از ۵ سال کار کردن در این کشور اقامت دائم خود را دریافت نمایید.

وکلای مهاجرت چگونه می توانند به ما کمک کنند؟

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از زمان‌بندی یک برنامه لاتاری را مشاهده کنید. برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام لاتاری امسال، توصیه می‌کنیم مقاله تاریخ دقیق ثبت نام لاتاری امسال (شمسی و میلادی) را بخوانید. مجری برگزاری و ثبت نام برنامه لاتاری آمریکا مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC است. برگزاری لاتاری آمریکا در هر سال سه مرحله دارد که مرحله شامل مرحله ثبت نام لاتاری ، مرحله اعلام نتایج لاتاری و مرحله انجام امور اداری و اعطای ویزا به برندگان لاتاری است.

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان چیست؟

پس از آنکه شما مورد تأیید قرار گرفتید حالا، باید درخواست خود را به دولت فدرال کانادا ارسال کرده باشید. توجه داشته باشید که شما برای آنکه بتوانید به کانادا مهاجرت کنید تنها دولت فدرال کانادا است که می تواند به شما مجوز اقامت دائم در این کشور را اعطا کند. مطابقت داشتن برنامه مهاجرتی نامزدی استانی با اکسپرس انتری بدین معنی است که برخی از برنامه های نامزدی استانی در کانادا نیازمند هستند که متقاضی یک پروفایل اکسپرس انتری را برای خود ایجاد کرده باشد. بر اساس اطلاعاتی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی به سامانه اکسپرس انتری می دهد مورد ارزیابی قرار می گیرد و امتیازی دریافت می کند. بعد از برنده شدن، کمتر یکسال دیگر در آمریکا خواهید بود. از زمان دریافت ویزای لاتاری حداکثر شش ماه وقت خواهید داشت که وارد خاک آمریکا شوید و گرین کارت بگیرید.

فرانسه روش های متفاوتی برای درخواست ویزای دانشجویی دارد که به دوره ای که دانشجو می خواهد در فرانسه دنبال کند و مدت دوره آن بستگی دارد. ممکن است در برخی موارد کسب مهارت های زبانی برای دریافت ویزای همراه الزامی باشد و اما در اکثر موارد نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. این روش‌ها که معمولاً به آنها Golden Visa نیز گفته می‌شود در کشورهای آلمان، یونان، اسپانیا، مجارستان و چند کشور دیگر حوزه شنگن قابل انجام هستند. حداقل سرمایه گذاری برای کشور مجارستان است و مبلغ آن 180 هزار یورو می‌باشد.

بعد از 5 سال می‌توانید برای دریافت پاسپورت آمریکا درخواست دهید. از زمانی که برنده لاتاری می‌شوید تا زمانی که پرونده برندگان لاتاری به جریان بیافتند، چهار ماه زمان خواهید داشت. پس از شروع رسیدگی به پرونده ها، برندگان لاتاری بر اساس کیس نامبر به مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا دعوت می‌شوند. بعد از دریافت ویزا لاتاری و ورود به آمریکا، پس از شش ماه دوباره می‌توانید به ایران سفر کنید. لاتاری پولی آمریکا، یک برنامه بخت آزمایی است که برای شرکت در آن باید بلیط های بخت آزمایی بخرید.