دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه در کوتاه ترین زمان در سال 2022 برای ایرانیان-مهاجرت دی بی

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان بسیار راحت تر از زبان های دیگر کشورها است. فرهنگ، آداب و رسوم و غذای مردم ترکیه بسیار نزدیک به ایرانیان است. از آنجایی که در ایران افراد ترک تبار زیادی زندگی می کنند و به زبان ترکی و فرهنگ مردم ترکیه اشراف دارند، تفاوت فرهنگی ترک و ایرانی زیاد نیست و این دو ملیت به راحتی می توانند بدون مشکل در کنار هم زندگی کنند. زیرا طبق قانون جدید اقامت توریستی ترکیه اقامت با اجاره خانه قابل تمدید نیست و در صورت عدم رعایت یکی از روش های ذکر شده باید پس از یک سال ترکیه را ترک کنید.

  • تحصیل، کار و سرمایه گذاری در ترکیه، از روش های مهاجرت به این کشور می باشند که طرفداران بسیاری نیز دارند.
  • شما با توجه به بودجه، سبک و شرایط خود می توانید یکی از این راه ها را انتخاب کنید و برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.
  • یا برای مجوز کار اقدام کرده و پس از اخذ مجوز کار در ترکیه، به دنبال کار باشید و کار پیدا کنید و اقامت کاری ترکیه را دریافت نمایید.
  • یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن اقامت دائم ترکیه، خرید ملک در این کشور است.

یکی از مراحل بسیار مهم برای مهاجرت به این کشور جمع‌آوری مدارک لازم و ارائه آن‌ها در زمان مناسب است. جمع‌آوری صحیح مدارک لازم برای دریافت ویزای ترکیه به متقاضیان کمک خواهد کرد تا با صرف هزینه کمتر و زمان کوتاه‌تری به اهداف خود دست پیدا کنند. به عبارتی در این روش از مهاجرت تمام هزینه‌های زندگی فرد در کشور فوق بر عهده همسر دارای تابعیت ترکیه است. در همین راستا فرد دارای تابعیت ترکیه باید حتماً تمکن مالی خود را به مدیران مربوطه ارائه دهند. تحصیل در ترکیه نمی‌تواند منجر به کسب اقامت دائم این کشور شود و افراد بعد از اتمام تحصیلات باید به کشور خودشان برگردند. درصورتی‌که می‌خواهید اقامت دائم کشور ترکیه را کسب کنید، باید ویزای تحصیلی خود را به یکی دیگر از ویزاهای ترکیه که منجر به اقامت دائم می‌شوند، مانند ویزای کار و یا سرمایه‌گذاری، تبدیل کنید.

جمعیت ترکیه چقدر است؟

به طور کلی روش های قانونی مهاجرت به ترکیه می تواند شامل روش تحصیلی، کاری ، ثبت شرکت و یا خرید ملک باشد. شما می توانید با خواندن این مقاله اطلاعاتی در خصوص نحوه کسب انواع ویزای ورود به کشور ترکیه را به دست آورید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا ضمن ارائه اطلاعات کلی، اطلاعاتی از مدارک و اسناد مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه نیز در اختیار شما قرار دهیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

ما در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین و رایج‌ترین برنامه‌های مهاجرتی ترکیه را بررسی کنیم. در پایان شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. اما راه‌ها و روش‌های اخذ اقامت دائم ترکیه مشخصص است و شما باید براساس آن همان مسیر‌ها اقدام کنید. از معایب مهم مهاجرت به ترکیه این است که فرد حتما لازم به دانستن زبان ترکی استانبولی است چون یکی از مشکلات مردم ترکیه این است که به انگلیسی صحبت نمی کنند. با توجه به سختی ها که در راه پناهندگی وجود دارد موسسه MIEاین راه را برای مهاجرت به ترکیه پیشنهاد نمی کند.

تحصیل روانشناسی در ترکیه

برای تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور پهناور، باید به زبان های ترکی و انگلیسی مسلط باشید و میانگین نمرات مقاطع تحصیلی سابقتان قابل قبول و بالا باشد. افرادی که می خواهند در دانشگاه های دولتی و ترک زبان تحصیل کنند باید در آزمون Yos شرکت کرده و قبول شوند. افرادی هم که می خواهند در دانشگاه های خصوصی و انگلیسی زبان شرکت نمایند، باید در آزمون Sat نمره قبولی کسب کنند. گران‌ترین هزینه زندگی در ترکیه مربوط به اجاره و خرید خانه است بااین‌حال نسبت به قیمت املاک در تهران ارزان‌تر است. استانبول گران‌ترین شهر ترکیه است و برای اجاره خانه در این شهر باید ۲۰ درصد از سایر شهرها بیشتر خرج کنید.

خرید ملک یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. و همچنین در صورتی که بتوانید چند ملک در کشور ترکیه خریداری نمایید برای درآمد زایی بیشتر، می‌توانید بخشی از املاک خود را اجاره دهید و دیگر نگران درآمد خود در کشور ترکیه نخواهید بود. هرچند شرایط افراد در انتخاب سریع‌ترین راه مهاجرت به ترکیه کاملاً تأثیرگذار است اما به‌طور عموم تحصیل در ترکیه یکی از سریع‌ترین راه‌های ورود به این کشور است.