دسته‌ها
اخبار

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه ️ قوانین و هزینه‌ها ایمیگو-مهاجرت دی بی

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه برای خارجی‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار امریکا در سال متغیر است. برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید سهام، لازم است مبلغی معادل ۵۰۰ هزار دلار امریکا سرمایه داشته باشید. اقامت موقت ترکیه از طریق خرید ملک هرگز تبدیل به شهروندی نمی‌شود و فرد باید هر سال آن را تمدید کند. یکی از قدیمی ترین سفارت های موجود در این کشور می‌باشد این سفارت در سال 1853 در ایران تاسیس شد و هدف از این کار بهبود روابط دیپلماتیک و سیاسی بین دو کشور ایران و ترکیه بود و این موضوع تاثیر مثبت بسیار داشته است.

  • رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی ترکیه هستند.
  • تبلیغات گسترده در خارج از کشور باعث تقویت صنعت گردشگری و همراه با آن، تعداد خارجی هایی است که ملک خریداری می کنند.
  • البته موارد اسناد مربوط به مالکیت ملک محل متقاضی ویزا برای مالکان اموال در ترکیه و یک دعوتنامه همکاری و یا سند صادر شده توسط اشخاص حقیقی و یا تجاری در ترکیه برای متقاضیان بیزینس در این کشور است.
  • بر اساس پیش بینی مرکز آمار این کشور، ترکیه تا سال 2040 به جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر خواهد رسید.

پس در صورتی که می خواهید به طور مدام با خانواده تان در ارتباط باشید و از طرفی هم به کشور خودتان سر بزنید، ترکیه می تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. ترکیه کشور همسایه ایران است و در واقع از نظر مسافت بسیار به ایران نزدیک است که این امر باعث کاهش مشکلات انتقال مهاجران ایرانی به ترکیه شده است. گواهی که نشان می دهد والدین در خاک ترکیه زندگی می کنند از دیگر مدارکی است که حتما باید ارائه گردد.

تحصیل در ترکیه

با توجه به آنچه بررسی کردیم، می توان گفت که بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت است. هر کس بسته به میزان تمکن مالی، شرایط تحصیلی، سن، تجربه کار، سطح زبان و سایر ویژگی های خود می بایست مناسب ترین برای خود را انتخاب کند. به علاوه پروسه دریافت اقامت و تابعیت از این روش در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است لذا می توان این روش را سریع ترین روش مهاجرت به ترکیه نیز دانست.

کارشناسی ارشد در ترکیه

در صورتی که ملکی با ارزش کمتر خریداری کنید اقامت 3 ساله ترکیه به شما اعطا می شود که قابل تمدید است. حداقل مبلغ برای خرید آپارتمان در ترکیه جهت اخذ اقامت 60 هزار دلار آمریکا می باشد. این اقامت از نوع توریستی می باشد، بنابراین شما اجازه کار در ترکیه نخواهید داشت. البته در صورتی که بتوانید پیشنهاد کار مناسب بگیرید امکان دریافت مجوز کار وجود دارد. می‌توان گفت نرخ بیکاری در کشور ترکیه مهم‌ترین مسئله‌ای است که افراد علاقه‌مند پیش از هرگونه اقدام باید آن را بررسی کنند.

مهاجرت به ترکیه توجه بسیاری را بخصوص در ایران به خود جلب کرده است. زیرا کشور ترکیه در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های بسیار و پیشرفت‌های اقتصادی مناسب توانسته به یکی از کشورهای سطح بالا دنیا تبدیل شود. مهاجران زیادی سالانه به دلیل ویژگی‌های عالی زندگی در این کشور به ترکیه مهاجرت می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها به خصوص برای شهروندان ایرانی می‌توان به رواج داشتن دین اسلام در میان مردم ترکیه و شباهت سبک زندگی آن‌ها به ایرانیان اشاره کرد.

از بهترین شغل‌ها برای مهاجران در ترکیه، می‌توان به سرمایه‌گذاری، آرایشگری، هتلداری، مهمانداری و تدریس زبان اشاره کرد. شما می‌توانید در بخش زیر، پاسخ سوالات خود را در زمینه مهاجرت به ترکیه، راه‌ها و شرایط آن بیابید. اگر امیدوار هستید که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی تدریس کنید یا وارد صنعت گردشگری شوید، شانس آوردید!

تحصیل پزشکی در ایتالیا

مدنظر داشته باشید در صورت دستگیری، فرد متخلف موظف به خروج از کشور است و هنگام عبور از مرز باید جریمه پرداخت کند. یک پناهنده غیرقانونی رسما نمی‌تواند در ترکیه شغلی پیدا کند، مسکن بخرد یا کمک پزشکی دریافت کند؛ بنابراین فریب سراب‌های موجود در ذهنتان را نخورید و هرگز به مهاجرت غیرقانونی به ترکیه یا هر کشور دیگری فکر نکنید. از سال 2016 و پس از توافق ترکیه با اتحادیه اروپا، شمار مهاجرت به ترکیه از روش های غیرقانونی کم شده است. زیرا پروسه گرفتن انواع اقامت‌های قانونی ترکیه ساده است و زمان زیادی نمی‌برد. بنابراین اکثر مهاجران ترجیح می‌دهند اقامت خود را در ترکیه قانونی کنند، اما همچنان مهاجران غیرقانونی نیز وجود دارند. شما قبل از مهاجرت به این کشور، طبیعتاً باید اطلاعاتی درباره نحوه و شرایط زندگی در ترکیه، مردم آن و… داشته باشید تا بعدها دچار مشکل نشوید.