دسته‌ها
اخبار

شکایت مهاجران از فلوریدا به دلیل قانون غیرقانونی و تبعیض آمیز که آنها را از خرید زمین منع می کند – اخبار خارجی – قانون مهاجرت


“گروهی از شهروندان چینی که در فلوریدا زندگی می کنند، کار می کنند، تحصیل می کنند و خانواده بزرگ می کنند و همچنین یک شرکت کارگزاری املاک و مستغلات در فلوریدا که عمدتا به مشتریان چینی تبار خدمات می دهد، برای مبارزه با قانون تبعیض آمیز مالکیت فلوریدا، SB 264، شکایت می کنند. این قانون که توسط فرماندار ران دیسانتیس امضا شده است، ا،ر شهروندان چینی – و ا،ر شهروندان کوبا، ونزوئلا، سوریه، ایران، روسیه و کره شمالی – را از ،ید خانه در این ایالت محدود می‌کند. مگر اینکه دادگاه‌ها اقدامی انجام دهند، قانون این کار را خواهد کرد. از 1 ژوئیه 2023 اعمال می شود.

وکالت شاکیان توسط اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، ACLU فلوریدا، دفاتر حقوقی DeHeng PC، و صندوق دفاع قانونی و آموزش آسیایی آمریکایی (AALDEF)، با هماهنگی اتحادیه دفاع حقوقی چینی آمریکایی (CALDA) نمایندگی می شوند.

شکایت امروز استدلال می کند که SB 264 تبعیض مسکن را علیه افراد آسیایی تبار که نقض قانون اساسی و قانون مسکن عادلانه است، تدوین و گسترش خواهد داد. همچنین بر هر ،ی که به دنبال ،ید ملکی است که نامش آسیایی، روسی، ایر،، کوبایی، ونزوئلا یا سوریه از راه دور به نظر می‌رسد، مشکوک است. فرماندار DeSantis استدلال کرده است که این قانون برای محافظت از فلوریدا در برابر حزب کمونیست چین و فعالیت های آن ضروری است. اما این منطق نادرست به طور ناعادلانه مردم چین را با اقدامات ،تشان یکی می کند و هیچ مدرکی دال بر آسیب امنیت ملی ناشی از مالکیت املاک و مستغلات توسط مردم چین در فلوریدا وجود ندارد.

گفت: «قانون تبعیض‌آمیز مالکیت فلوریدا ناعادلانه، غیرقابل توجیه و خلاف قانون اساسی است. اشلی گورسکی، وکیل ارشد کارکنان پروژه امنیت ملی ACLU. «همه در ایالات متحده تحت قو،ن ما از حمایت ی،ان برخوردارند، از جمله شهروندان سایر کشورها. اگر SB 264 اجرایی شود، به مشتریان ما و تعداد بیشماری از مهاجران دیگر در فلوریدا آسیب عمیقی وارد خواهد کرد.

قانون جدید خطرناک فلوریدا تلاش‌های مشابهی را در قرن گذشته به یاد می‌آورد تا ادعاهای دروغین «امنیت ملی» را علیه مهاجران آسیایی و سایر جوامع به حاشیه رانده شده به‌کار برد. در اوایل دهه 1900، سیاستمداران در سراسر کشور از توجیهات مشابهی برای تصویب «قو،ن زمین بیگانه” ممنوعیت مالکیت مهاجران چینی و ژاپنی. این سیاست های نژادپرستانه نه تنها از نظر مالی به مهاجران آسیب می رساند، بلکه خشونت و تبعیض علیه جوامع آسیایی ،ن ایالات متحده را نیز به شدت تشدید کرد. با گذشت زمان، این قو،ن توسط دادگاه ها لغو شدند یا توسط قانونگذاران ایالتی لغو شدند زیرا ضمانت های حمایت برابر قانون اساسی را نقض می ،د.

گفت: «همه آسیایی‌آمریکایی‌ها ننگ و تأثیر وحشتناک ایجاد شده توسط این قانون فلوریدا را احساس خواهند کرد، درست مانند قو،ن تبعیض‌آمیز که بیش از صد سال پیش با اجداد ما انجام داد.» کلی ژو، وکیل دفاتر حقوقی DeHeng PC و یکی از بنیانگذاران CALDA. ما به عقب برنمی گردیم.»

بیش از دوازده قانونگذار ایالتی اخیراً قو،ن مشابهی را ارائه کرده اند و بسیاری از این لوایح نیز افراد چینی را هدف قرار می دهند. لایحه فلوریدا اولین مورد از این موج قانونی بود که به قانون تبدیل شد.

گفت: «سیاست‌های بیگانه‌هراسی و لفاظی‌ها در قبال چین باعث افزایش تعصب نژادی می‌شود بت، لی، مدیر حقوقی AALDEF. ما بارها دیده‌ایم که چگونه سیاست‌ها به نام امنیت ملی به آمریکایی‌های آسیایی آسیب رسانده است – از محدودیت‌های مهاجرتی گرفته تا حبس آمریکایی‌های ژاپنی آمریکایی در اردوگاه‌ها در جنگ جه، دوم و نظارت پس از 11 سپتامبر. ناتو، در فراخو، تأثیرات تبعیض آمیز به این م،ی است که جامعه ما همچنان نژادپرستی، خشونت و تضییع حقوق را تجربه خواهد کرد.»

مهاجران آسیایی بخشی از بافت فلوریدا هستند. برای صدها سال، آنها به جوامع ما کمک کرده اند و این ایالت را خانه خود کرده اند.» د،ل تیلی، مدیر حقوقی ACLU فلوریدا. «سیاست های تبعیض آمیز اعمال شده توسط ،ت DeSantis بدون کنترل نخواهد ماند. قانون اساسی از همه ما محافظت می کند.»


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/immigrants-sue-florida-over-uncons،utional-and-discriminatory-law-banning-them-from-buying-land