دسته‌ها
اخبار

پردازش همزمان برای I-539 و I-765 برای همسران H1B و L1 بازگردانده شد


اسکان و، امنیت داخلی در Edakunni v. مایورکاس هنگامی که این فرم‌ها هستند، «به بسته‌بندی داوری I-539 (برنامه برای تمدید/تغییر وضعیت غیرمهاجر) و I-765 (درخواست مجوز استخدام) برای مشتقات H-4 و L-2 به همراه I-129 بازگشته است. با هم تشکیل شده است.» تغییر پردازش از 25 ژانویه 2023 اعمال می شود.

پیشینه موضوع

قبل از مارس 2019، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده یک دادخواست H4 و درخواست EAD را به طور همزمان به ،وان دادخواست H1B از طرف همسر بررسی می کند. پردازش ممتاز نیز در دسترس بود و زمان پردازش را به 15 روز کاهش داد. زم، که سیاست‌ها در ،ت ترامپ در سال 2019 تغییر کرد تا همسران H4 را م،م به دریافت بیومتریک کنند و I-539 و I-765s را همزمان با I-129 پردازش نکنند، زمان انتظار H4 EAD طول، شد. به ،وان مثال، مرکز خدمات کالیفرنیا، تمدید ویزای H4 (از طریق فرم I-539) را تا دو سال در مقابل 4 ماه برای سایر مراکز خدمات پردازش می کرد. شاکیان این پرونده استدلال ،د که ا،امات بیومتریک جدید به گونه ای طراحی شده است که دارندگان ویزای H1B مجوز کار خود را از دست بدهند و هدف قانونی را دنبال نمی کند.

شاکیان گفتند: “هر یک از شاکیان H-4 قبلاً در رابطه با درخواست مزایای مهاجرت در کنسولگری یا ایالات متحده، مشخصات بیومتریک ارائه کرده اند.”

نکته اصلی این است که پردازش همزمان برای این فرم‌ها برای مقامات USCIS کارآمدتر و برای دریافت‌کنندگان سودمند بود، زیرا همسران وابسته کمتر با از دست دادن شغل به دلیل عقب ماندگی مواجه می‌شوند.

موردی که همسران L2 را در نوامبر 2021 تحت تأثیر قرار داد، شرگیل v. مایورکاس، از معلق خارج شد ادا، طرح دعوی در دادگاه. در شرگیل شاکیان پرونده L-2 و H-4 خواهان مجوز مجدد یا تمدید استخدام بودند.

تسویه نهایی به این صورت است که USCIS به قضاوت همزمان I-539 و I-765 برای مشتقات H-4 و L-2 با I-129 همراه (در صورت تشکیل پرونده) باز خواهد گشت. اگر فرم ها به طور جداگانه بایگ، شوند، اینطور نیست.

چگونه می تو،م کمک کنیم

اگر مطمئن نیستید که چگونه این حل و فصل جدید بر تصمیم مهاجرت فعلی یا آینده شما تأثیر می گذارد، بهتر است با یک وکیل گروه حقوقی VisaNation مشورت کنید.


منبع: https://www.immi-usa.com/concurrent-processing-for-i-539-and-i-765/