دسته‌ها
اخبار

پادکست NPR در باربری ماریل کوبا و موارد دیگر: دروغ های سفید – اخبار بیرونی – قانون مهاجرت


تری، White Lies: Season 2 – “در سال 1991، گروهی از مردان یک زندان فدرال در روستایی آلاباما را تصرف ،د. اما این افراد زند، نبودند، آنها زند، های مهاجرت بودند، همه آنها از کوبا بودند. این افراد چه ،، بودند؟ چه چیزی آنها را از کوبا به زند، در روستایی آلاباما آورده بود، و بعد از آن چه شد؟ در فصل جدید سریال دروغ های سفید، چیپ برانتلی و اندرو بک گریس مجریان برنامه به آنجا رفتند. مرد، را بیابید که زندان را تصاحب کرده‌اند و در این فرآیند، داست، پراکنده از مهاجرت دسته‌جمعی از طریق دریا، بی،ه‌های جنگ سرد، جدایی خانواده‌ها و فهرستی مخفی را افشا کنید.”

دروغ های سفید: مردان روی بام – “همه چیز با یک ع، شروع شد. ع،ی از سال 1991 از تصرف یک زندان در روستایی آلاباما. ع،ی از گروهی از مردان بر روی پشت بام آن زندان که ملحفه ای در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: “برای ما دعا کنید.” اولین ،مت از فصل جدید دروغ های سفید، میزبان چیپ برانتلی و اندرو بک گریس به دنبال پاسخ به سؤالاتی هستند که این ع، مطرح می کند. این مردان چه ،، بودند؟ چه چیزی آنها را وادار کرده بود که آن زندان را تصرف کنند؟ و چه شد. همانطور که آنها جستجو می کنند، داستان گسترده ای را کشف می کنند: یک مهاجرت دسته جمعی از طریق دریا، یک لیست مخفی، و خیانت در قلب آرمان های این کشور.”

دروغ های سفید: قایق لیفت – “داستان مردان روی پشت بام با تسخیر زندان در سال 1991 شروع نشد. از زم، که آنها در زندان های فدرال بازداشت شدند شروع نشد. و زم، شروع نشد که ،ت لیستی مخفی از اسامی آنها تهیه کرد. در سال 1984. در عوض، در بهار 1980، با یکی از بزرگترین بحران پناهندگان در تاریخ آمریکا آغاز شد: ماریل قایق لیفت.

دروغ های سفید: شایعات – «در طول گزارش‌هایمان، بارها و بارها یک داستان شنیدیم: اینکه فیدل کاسترو زندان‌هایش را خالی کرده بود تا قایق را پر کند. این داست، است که بارها و با چنان اعتقادی گفته شده که البته باید درست باشد، درست است؟ اما اگر این بیشتر تئاتر بود تا تاریخ چه؟ چه اتفاقی در سال 1980 در میامی و در سراسر کشور می افتاد که این داستان را بسیار جذاب کرد؟ چرا این کار را کرد احساس کنید برای بسیاری از مردم چقدر صادق است؟ در ،مت 3، ما به میامی می رویم تا بفهمیم.”

دروغ های سفید: داستان ورودی – “وقتی رئیس جمهور کارتر قول داد که از مردان و زن، که با “قلب باز و آغوش باز” وارد قایق ماریل می شوند استقبال کند، آنها را پناهنده نامید. اما از نظر فنی، آنها پناهنده نبودند. آنها به ،وان ورودی طبقه بندی شدند. ، یک وضعیت مهاجرتی با موقعیت قانونی عجیب و غریب در ایالات متحده. در حالی که شرکت کنندگان به طور فیزیکی مجاز به ورود به کشور هستند، از نظر قانونی هنوز در مرز هستند و درخواست می کنند که وارد شوند. حضور آنها در کشور به ،وان یک تخیل قانونی شناخته می شود – به طور خاص، «داستان ورودی.» بنابراین حتی زم، که کوبایی‌ها در تابستان 1980 دسته دسته قایق‌ها را پیاده می‌،د، هنوز رسماً در سواحل کی وست شناور بودند. در بخش روستایی آرکانزاس. در ،مت 4، مورد عجیب مرز نظامی در میان کوه های اوزارک.”


منبع: https://www.lexisnexis.com/legalnewsroom/immigration/b/outsidenews/posts/npr-podcast-on-the-mariel-cuban-boatlift-and-more-white-lies