دسته‌ها
اخبار

هر آنچه باید در مورد مهاجرت بدانید! ⭐ کاریابی بین المللی کاربین با مجوز رسمی

شما با توجه به موانعی که بر سر راه مهاجرت شما به واسطه قوانین به وجود آمده است با دسته ای از مشکلات مواجه خواهید شد که می توانند امر مهاجرت شما را با شکست مواجه سازند اما چالش اصلی مهاجرت هنگامی شروع می شود که شما برای سازگاری و جا افتادن در محیط جدید با قوانین جدید تلاش می کنید. بسیاری از افراد هستند که در این مرحله با مشکلات جدی شخصی و یا قانونی مواجه شده و اقدام به برگشت می کنند. مهاجرت یکی از پدیده هایی است که اغلب به عنوان سبک زندگی برخی از حیوانات به خصوص پرندگان شناخته می شود. هدف از مهاجرت و چیستی آن، رفتن از جایی به جای دیگر به منظور به دست آوردن نیاز ها و شرایط مطلوب است. این تعریف می تواند تا حد زیادی پدیده مهاجرت را در میان حیوانات توصیف کند اما هنگامی که در خصوص انسان ها صحبت می کنیم این تعریف گستردگی بیشتری پیدا می کند. در میان انسان ها مهاجرت پدیده ای است که به موجب آن فرد به تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده خود تصمیم می گیرد محل زندگی و سکنی خود را تغییر دهد و آن را به محل دیگری انتقال دهد.

پس از افغانستان، بیشترین مهاجران در طی ۲ دهه اخیر از عراق به ایران آمده‌اند که البته در سال ۱۹۹۰ تعداد این افراد ۹۰۶ هزار نفر بوده که در سال ۲۰۰۰ تقریباً به یک‌دوم یعنی رقم ۵۲۰ هزار نفر رسیده و در سال ۲۰۱۰ با کاهش چشمگیری به تنها ۸۰ هزار نفر رسیده‌است. اما مهاجران پاکستانی از تعداد ۱۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۰ در سال ۲۰۰۰ به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسیده و سپس با سیر روندی صعودی در سال ۲۰۱۰ به ۳۰ هزار نفر افزایش‌یافته‌است. اهالی آذربایجان نیز که در سال ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ تنها کمتر از ۱۰۰۰ نفر در ایران ساکن بوده‌اند، تعدادشان در سال ۲۰۱۰ به ۱۰ هزار نفر رسیده‌است. بر اساس گزارش آماری سازمان مهاجرت جهانی در سال ۲۰۱۹ تعداد مهاجران به ۲۷۲ میلیون نفر رسیده‌است.

  • که البته این را هم باید در نظر داشت که برای بهره‌مندی از این نظام آموزش قوی و پیشرفته در کنار رایگان بودن آن، طبیعتا متقاضی از هر روشی (تحصیلی، کاری و…) باید زبان آلمانی را فرا بگیرند.
  • سوئیس یکی از بهترین نظام‌های آموزش عالی را در رشته‌های فنی و مهندسی داشته که بورسیه‌های متنوعی را نیز در این زمینه ارائه می‌دهد و همچنین امکان تحصیل رایگان در این کشور بدون بورسیه هم حتی برای دانشجویان بین‌المللی؛ البته اگر دوره به زبان سوئیسی باشد؛ وجود دارد.
  • در این مطلب نگاهی به وضعیت مهاجرت ایرانیان، آمار ایرانیان مقیم خارج، روش‌ ها و شرایط مهاجرت می‌اندازیم.

همچنین وقوع دو جنگ بزرگ جهانی به همراه دیگر وقایع سیاسی همچون فروپاشی امپراطوری عثمانی و شوروی، تشکیل کشورهای تازه استقلال یافته و نزاع‌های قومیتی شرایط تازه‌ای را برای ساختار جمعیتی جهان رقم زد و موجب مهاجرت اجباری بسیاری از گروه‌های قومی شد. صدور ویزای تحصیلی بنا به سیاست‌های اقتصادی تقریبا همه‌ی کشورهای جهان به دلیل انتقال پول و ارز قابل توجهی به کشور مقصد توسط متقاضی ارجحیت دارد. هرکدام از روش‌های مهاجرتی شامل هزینه‌هایی مخصوص به خود هستند اما با این حال مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های مهاجرت به شمار می‌آیند. شما همچنین می‌توانید با داشتن رزومه‌ی علمی قوی از انواع بورسیه‌های تحصیلی برخوردار شده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نماید و در نتیجه از طریق مهاجرت تحصیلی نیز خرج چندانی نداشته باشید.

فواید مهاجرت

اگر بتوانید در مهاجرت به ایتالیا یک خانه بخرید یا آن را اجاره کنید و 5 سال اقامت قانونی در این کشور داشته باشید می توانید برای ویزای دائم دریافت کنید. کانادا مکان جذابی برای کارآفرینی است و در لیست بهترین کشورها برای انجام تجارت، در رتبه هفتم قرار دارد. دولت کانادا علاقه مند به جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی است که پول به کشور می آورند. یک کارآفرین باید شناخت خوبی از بازار محلی و شرایط انجام تجارت داشته باشد.

کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار در فرانسه

دانشجویان از سراسر جهان به دانشگاه های معتبر کانادا، به عنوان یکی از مقصدهای دانشجویی مورد علاقه، سر می زنند. زیرساخت های قوی، برنامه درسی پیشرفته و پردیس های گسترده از ویژگی های برجسته موسسات کانادایی است. پس از پنج سال، می توانید کارت اقامت تجدید پذیر (10 ساله) و طولانی مدت EC را دریافت کنید. کارت آبی اتحادیه اروپا یک مجوز کار و اقامت یک تا سه ساله برای کارگران با مهارت بالا است.

آن‌ها از حوادثی مانند تظاهرات افراد شخصی در فرانسه در سال ۲۰۰۵ ترس و واهمه دارند. آن‌ها به افزایش تنش ناشی از انتشار کارتونهای محمد توسط یولاندز پستن به‌عنوان مثالی در برخورد ارزش‌ها که از مهاجرت یا مسلمانان در اروپای غربی ناشی می‌شود، یاد می‌کنند؛ اما با وجود همه این مسائل و برخوردها، مهاجرت یک مسئله سیاسی مهم و پویا در بسیاری از کشورهای اروپایی شده‌است. مهاجرت بدون پول مستلزم برخی فداکاری ها و کنار گذاشتن عادات پرهزینه است. فارغ از سن، تحصیلات، تجربه کاری یا وضعیت مالی، مهاجرت بدون پول می تواند تجربه ای ماجراجویانه و گران بها در راستای رشد فردی و حرفه ای مهاجران به شمار آید. دو راه اصلی برای مهاجرت به کانادا بدون پول وجود دارد که تنها نیاز به تلاش و سرمایه اندک شما دارد. امیدواریم این مقاله برای شما انگیزه ای باشد تا اولین قدم برای مهاجرت به کانادا را بردارید.

بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی

البته متقاضیان در این مسیر همانند متقاضیان مهاجرت تحصیلی، ضمن آنکه به دلایل گفته شده برای مهاجرت کاری اقدام نموده، از جمله دیگر اهداف اصلی اکثر افراد در این روش اخذ اقامت دائم و سپس دستیابی به شهروندی کشور مقصد می‌باشد. کشور پرتغال جزء 50 کشور برتر جهان در زمینه اقتصاد و میزان تولید ناخالصی داخلی بنا به آمار سال جاری میلادی بوده و از طرفی این کشور با سرعتی بسیار بالا در حال رشد می‌باشد و طبق پیشبینی محققان اقتصادی، این کشور به زودی در صدر جدول قدرت‌های اقتصادی اروپا و جهان قرار خواهد گرفت. تنها چندی از برنامه‌های در دست اقدام توسط دولت این کشور است که نوید این را داده پرتغال که هم‌اکنون نیز کشوری بسیار زیبا و پیشرفته است، در آینده به یکی از کم رقیب‌ترین‌ها در زمینه اقتصادی، رفاه و پیشرفت مبدل گردد. همچنین در این برنامه‌ها امکان همراهی خانواده متقاضی (عموما همسر و فرزندان زیر 18 سال) بسیار راحت انجام خواهد شد. همچنین اخذ اقامت و شهروندی این کشور از طریق خرید ملک نیز امکانپذیر است.

این تعداد تا سال 2014 به 19.5 میلیون نفر افزایش یافته است (بر اساس رقم ثبت شده در سال 2013، تقریباً 7.9 درصد از کل مهاجران را شامل می شود). در حدود 3 درصد سهم مهاجران در بین جمعیت جهان طی 5 دهه گذشته به طور چشمگیری ثابت مانده است. در مقابل، پناهندگان به طور محدود تعریف نشده اند و به عنوان افرادی توصیف می شوند که با میل خود جابجا نمی شوند. دلایل مهاجرت پناهندگان معمولاً شامل اقدامات جنگی در داخل کشور یا انواع دیگر ظلم و ستم است که از دولت یا منابع غیر دولتی ناشی می شود.

در پایان سال 2018 ، تخمین زده می شود 67.2 میلیون مهاجر اجباری در سطح جهان وجود داشته باشد – 25.9 میلیون مهاجر آواره از کشورهای خود، و 41.3 میلیون آواره داخلی که به دلایل مختلف در کشورهای خود آواره شده اند. با توجه به کشور انتخابی، ممکن است از همان ابتدا بجای اقامت، تنها ویزا دریافت کنید. البته با خرید املاک گرانتر (بالای 500 هزار یورو) احتمالا بعد از یک سال اقامت دربافت خواهید کرد. اگر قصد مهاجرت به صورت خانوادگی یعنی با همسر، فرزند یا پدر و مادرتان را دارید باید بدانید که ویژگی های تک تک آن ها می تواند در بهبود شرایط و روند مهاجرتی شما تاثیر گذار باشد پس همه شرایط خود و اعضای خانواده تان را در نظر بگیرید و با مشاور یا وکیل خود در میان گذارید.

مهاجرت در لغت به معنای خروج مردم از شهر یا کشور خود برای زندگی حال به طور دائم یا به صورت موقت در مقصدی دیگر می‌باشد. این لغت نخستین بار در قرن هفدهم برای اشاره به مردم غیرنظامی به کار رفت که در میان دولت-ملت‌ها در حال جابه‌جایی بودند. در قرن بیستم شاهد رشد 41 درصدی مهاجرت در سراسر جهان بودیم، تا جایی که در سال 2015، حدود 244 میلیون نفر مهاجر در دنیا وجود داشتند که این رقم تا به زمان حال نزدیک به 280 میلیون نفر رسیده است. نزدیک به نیمی از مهاجران (43%) از قاره آسیا بوده که به مقصد ایالات متحده و اروپا کشور خود را ترک می‌کنند. همچنین کشور هند با 16 میلیون مهاجر، بیشترین میزان مهاجرت را در میان کشورهای جهان در اختیار دارد. تنوع روش‌های مهاجرتی موجب شده تا سن افراد تنها یکی از ملاک‌های مهاجرت باشد.