دسته‌ها
اخبار

هدف سیاست جدید گسترش حمایت از کارگران غیرشهروندی پس از تبعیض تاریخی است


AILA با افتخار از این پست وبلاگ از دریافت کننده بورسیه تحصیلی دانشجویی حقوق کمیته تنوع، برابری و شمول، تیلور فلورز، بخشی از مجموعه ای که هدف آن برجسته ، راه های مهمی است که در آن تنوع، برابری، و شمول قانون و سیاست های مهاجرت را مشخص می کند، استقبال می کند. اطلاعات بیشتر در مورد کمیته DEI AILA و کار مهم آن در وب سایت آیلا موجود است

طرد اولیه عمدی کارگران کشاورزی از حمایت ها

مختلف خبرگزاری ها و گروه های حقوق کارگران استدلال می کنند که تبعیض نژادی با هدف کار خانگی و کشاورزی با تصویب این قانون پدیدار شد قانون استانداردهای کار منصفانه 1938 (“FLSA”). حتی اگر FLSA به خاطر حمایت از کارگران با ایجاد حداقل دستمزد فدرال، هفته کاری استاندارد شده، و حقوق اضافه کاری که امروزه می شناسیم مورد ستایش قرار می گیرد، اما صراحتاً کارگران خانگی و کشاورزی را از دریافت حمایت حقوق اضافه کاری محروم کرد. از آنجا که کارگران خانگی و کشاورزی در این زمان عمدتاً رنگین پوست بودند، آنها بی دریغ از این حمایت های مهم کنار گذاشته شدند.

وابستگی اقتصادی به نیروی کار غیرمجاز و فقدان مستمر حمایت

امروز، در مورد 86 درصد کارگران کشاورزی در ایالات متحده مهاجران هستند و ،ن زده می شود که 45٪ از کل کارگران کشاورزی فاقد مدرک هستند. کشاورزی کمک کرد بیش از 1.2 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2021از جمله بیش از 164 میلیارد دلار فقط از مزارع. بدون نیروی کار غیرمستند، تولید کشاورزی به طور ،نی کاهش می یابد 30 تا 60 میلیارد دلار با اثرات موج دار ماندگار بر اقتصاد ما، مانند افزایش قیمت مواد غذایی و زیان کلی در تولیدات کشاورزی داخلی. توجه داشته باشید که این فقط زیان کشاورزی را برجسته می‌کند و زیان‌های اقتصادی را بدون نیروی کار غیرقانونی در کارهای خانگی، پوشاک، ساخت‌وساز و محوطه‌سازی و غیره در نظر نمی‌گیرد.

مهمتر از آن، کارگران بدون مدرک در معرض خطر بیشتری برای شرایط کاری خطرناک هستندانتقام از کارفرما، تخلف از دستمزد کم یا دستمزد، و تخلف در محل کار علاوه بر دسترسی محدود به پوشش بهداشتی ارائه شده توسط کارفرما. مهاجران غیرقانونی از ترس کارفرمایان خود را برای این تخلفات گزارش نمی کنند ا،اج یا از دست دادن کار. برای کشوری که به لحاظ تاریخی محکوم و جرم انگاری شده است مهاجرت غیرقانونی، تصادفی نیست که اقتصاد ایالات متحده به شدت به ثمرات کار غیرقانونی متکی است و در عین حال حداقل محافظت در برابر تخلفات کار را ارائه می دهد. کارگران مهاجر بدون در نظر گرفتن وضعیت مهاجرتشان مستحق حمایت های برابر هستند.

جنبش در اصلاحات مهاجرتی ،ت بایدن هریس: اقدام به تعویق افتاد

برای رسیدگی به این موضوع، ،ت بایدن هریس اخیراً سیاستی را وضع کرده است برای افزایش حمایت ها از برخی غیرشهروندان که شاهد یا تجربه تخلفات کار کارفرما هستند. این کارگران اکنون می‌توانند درخواست‌های مربوط به کار و کاریابی را برای اقدام معوق ارائه کنند «تصمیم اختیاری برای به تعویق انداختن ا،اج یک فرد به ،وان یک اقدام قضایی». این سیاست جدید همچنین روند و، امنیت داخلی (DHS) را برای در نظر گرفتن اقدامات معوق با ایجاد یک نقطه پذیرش واحد برای این درخواست‌ها به منظور «حمایت از تلاش‌های تحقیقاتی و اجرایی آژانس کار» ساده‌سازی می‌کند. این درخواست‌های «غیرشهروند، که در مراحل حذف هستند یا حکم نهایی حذف دارند» از خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) به اداره مهاجرت و گمرک (ICE) برای تعیین نهایی بر اساس مورد به مورد ارسال می‌شود. انتظار می رود این سیاست «حفاظت کند[] کارگران غیرشهروندی از تهدیدات انتقام جویانه مرتبط با مهاجرت از [] کارفرمایان استثمارگر.»

کاستی های خط مشی و پلت فرم

بسیاری از گروه های حقوق بشر و کارگران، مانند شبکه سازماندهی روز ملی کارگر و موسسه سیاست اقتصادی، این سیاست را پیروزی بی‌سابقه‌ای برای کارگران غیرقانونی و جنبش کارگری می‌دانند و به کارگران اجازه می‌دهد تا با عدم ترس از گزارش تخلفات کارفرما، استقلال خود را پس بگیرند. با این حال، در حالی که این سیاست جدید گامی قابل توجه به جلو برای افزایش حمایت از کارگران غیرشهروند است، نگر، در مورد نقش ICE در این فرآیند وجود دارد. ضمنی سوگیری ها در سیستم مهاجرت برابر یا بیشتر است در مقایسه با سیستم جنایی، که عمدتاً از پروفایل نژادی (به ویژه ICE) تشکیل شده است. این سوگیری ها بر اعمال صلاحدید دادست، ،ت و اینکه کدام مهاجران در مراحل ا،اج و ا،اج قرار می گیرند، تأثیر می گذارد. اگر صلاحدید دادست، در سیستم مهاجرت قبلاً از سوگیری های ضمنی رنج می برد، چگونه افراد غیرشهروند در روند حذف یا تحت حکم حذف می توانند به ICE اعتماد کنند تا تصمیم نهایی برای تصمیم گیری بی طرفانه در مورد درخواست های اقدام به تعویق افتاده خود را تحت این سیاست جدید داشته باشند؟

علاوه بر این، چگونه غیرشهروندان می توانند انتظار داشته باشند که ،ت بایدن هریس به طور م،اداری بر ICE و تصمیمات نهایی آن برای اقدام به تعویق افتاده نظارت کند؟ ،ت اخیرا تصویب شد اقدامات مرزی جدید در تلاش برای امن تر ، مرز ج،ی. در حالی که این سیاست‌ها مسیرهای جدیدی را برای مجوز کار موقت برای برخی از مهاجران ایجاد می‌کند، ونزوئلایی‌ها، کوبایی‌ها، هائیتی‌ها و نیکاراگوئه‌ای‌هایی که بدون مجوز قبلی وارد ایالات متحده می‌شوند یا تلاش می‌کنند وارد آمریکا شوند، به طور خلاصه به مکزیک ا،اج می‌شوند. حتی اگر قرار است درخواست پناهندگی پذیرفته شود “صرف نظر از اینکه چگونه وارد ایالات متحده شده اید یا وضعیت فعلی مهاجرت شما،” پرزیدنت بایدن به کوبایی‌ها، هائیتی‌ها و نیکاراگوئه‌ها گفت “[s]در جایی که هستید بم،د و از آنجا به طور قانونی درخواست دهید.» این به نظر نمی رسد رئیس جمهوری که پلتفرم مهاجرتی او به آن قول داده است “از مهاجران در جوامع خود استقبال می کنیم.”

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

اگرچه سیاست اقدام به تعویق افتاده برای درخواست‌های مرتبط با کار و کاریابی فضایی برای بهبود دارد، اهمیت این سیاست جدید برای کارگران غیرشهروند غیرقابل انکار است. در حال حاضر، ما باید لحظه ای را به تصدیق و جشن گرفتن این پیروزی تاریخی در جنبش کارگری اختصاص دهیم. امید است این سیاست تنها شروعی برای گسترش حمایت های قانونی و دائمی از کارگران غیرشهروندی باشد.


منبع: https://thinkimmigration.org/blog/2023/01/25/new-policy-aims-to-expand-noncitizen-worker-protections-after-historic-discrimination/