دسته‌ها
اخبار

هدف دوگانه در مهاجرت به کانادا


اقامت دائم کانادا

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • هدف دوگانه در مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادانیت دوگانهویزای موقت

تاریخ انتشار: 9 دسامبر 2022


نویسنده: سامانتا ایوانز

“نیت دوگانه” به قصد آمدن به کانادا برای اقامت موقت و دائم اشاره دارد. در حالی که داشتن قصد دوگانه مشروع است، می تواند درخواست ویزای اقامت موقت را پیچیده تر کند.

عدم نشان دادن قصد دوگانه واقعی یک دلیل رایج برای امتناع ویزای اقامت موقت است. این مشکل اغلب بر متقاضیان حمایت از همسر در خارج از کشور تأثیر می گذارد و حتی می تواند برای متقاضی، که نمایه ا،پرس انتری ارسال شده دارند نیز ایجاد شود.

ارزیابی رایگان

قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا چیست؟

هدف دوگانه اساساً به این م،ی است که یک تبعه خارجی دارای دو هدف است – یکی برای وضعیت اقامت دائم و دیگری برای وضعیت اقامت موقت. اتباع خارجی که برای ویزای اقامت موقت در کانادا درخواست داده اند و قبلاً برای اقامت دائم کانادا درخواست داده اند یا قصد خود را برای درخواست اقامت دائم کانادا نشان داده اند، نشان می دهند که قصد دوگانه دارند.

این ممکن است برای داوطلب، نیز اعمال شود که نمایه ا،پرس انتری کانادا را ارسال کرده اند، زیرا انجام این کار نشان دهنده قصد متقاضی برای اقامت دائم در کانادا است.

قصد دوگانه چگونه می تواند بر درخواست اقامت موقت من در کانادا تأثیر بگذارد؟

برای درخواست ویزای اقامت موقت (بازدید، تحصیل یا کار)، اتباع خارجی باید قصد خود را برای ، کانادا تا پایان اقامت مجاز خود نشان دهند. برای متقاضی، که قبلاً ثابت کرده اند که قصد دارند به طور دائم در کانادا مستقر شوند، اغلب اثبات این امر دشوارتر است.

به عبارت دیگر، نیت دوگانه اغلب با شرایطی که متقاضیان برای آمدن موقت به کانادا باید داشته باشند، تناقض دارد.

اگر برای اقامت دائم درخواست داده باشم، هنوز هم می توانم به ،وان یک مقیم موقت به کانادا بیایم؟

اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، اما افراد می توانند اقامت موقت و اقامت دائم دریافت کنند اگر بتوانند ثابت کنند که قصد دوگانه واقعی دارند. هنگام تصمیم گیری برای صدور ویزای موقت، افسران ویزا باید ارزیابی کنند که آیا متقاضی قصد واقعی برای ،وج از کشور پس از انقضای ویزای خود را دارد یا خیر. حتی اگر متقاضی درخواست دائمی برای اقامت دائم داشته باشد، افسر ویزا در صورتی که متقاعد شود که متقاضی شرایط صدور ویزای موقت را رعایت می کند، می تواند ویزای موقت بدهد.

اگر متقاضی نتواند افسر ویزا را متقاعد کند که قصد دوگانه آنها واقعی است، افسر می تواند درخواست ویزای موقت را رد کند.

در این نوع موارد، افسر ویزا ممکن است مشکوک باشد که متقاضی فقط برای اقامت در کانادا برای ویزای موقت درخواست می کند، در حالی که درخواست وی برای اقامت دائم بررسی می شود. بنابراین، آنها پس از پایان اعتبار ویزای موقت خود، قصد ،وج از کشور را ندارند. رد شدن ویزای موقت به این م،ی نیست که ویزای اقامت دائم متقاضی رد خواهد شد.

دانش آموزان بین المللی

اتباع خارجی که مایل به تحصیل در کانادا هستند باید افسر ویزا را متقاعد کنند که قصد دارند به شرایط ویزای موقت احترام بگذارند. ی،ی اینکه آنها قصد ،وج از کشور را در پایان ویزای دانشجویی خود دارند.

با این حال، ،ت فدرال کانادا علاقه مند به حفظ دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات آنها است. برنامه هایی مانند مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، و برنامه های است، نامزد برای دانشجویان بین المللی، برای آسان تر ماندن دانشجویان بین المللی در کانادا پس از اتمام برنامه تحصیلی، ترویج می شوند. به نظر می رسد که این به طور مستقیم با شرایطی که دانشجویان بین المللی برای صدور ویزای دانشجویی باید داشته باشند، تناقض دارد.

این یک مثال رایج از جایی است که قصد دوگانه اعمال می شود. هنگام درخواست برای مجوز تحصیل، اتباع خارجی باید به وضوح نشان دهد که قصد دارد به این ا،ام احترام بگذارد که دارندگان مجوز تحصیل تا پایان دوره مجاز اقامت خود، کانادا را ، کنند. تمایل آن اتباع خارجی برای درخواست اقامت دائم قبل یا در طول دوره تحصیل در کانادا به طور خودکار مانع از صدور ویزای موقت برای آنها نمی شود، تا زم، که این شرایط را داشته باشند.

کفالت همسر

هنگام ارزیابی درخواست‌های اقامت موقت، افسران ویزا اغلب به این موضوع نگاه می‌کنند که آیا متقاضی پیوندهای محکمی با کانادا دارد یا نه تا مشخص شود که آیا احتمالاً تا زمان انقضای مجوز خود کانادا را ، خواهند کرد یا خیر. به همین دلیل، نرخ امتناع ویزای اقامت موقت (TRV) برای متقاضی، که درخواست اسپانسرشیپ همسر در خارج از کشور دارند بسیار بالا است.

در حالی که دریافت TRV برای متقاضیان حمایت از همسر امکان پذیر است، اما به دلیل ارتباط قوی آنها با کانادا، می تواند بسیار دشوارتر شود.

چگونه می توان نیت دوگانه واقعی را نشان داد

افسران ویزا باید بین متقاضی، که قصد دوگانه واقعی دارند و ،، که قصد ، کانادا را ندارند در صورت رد درخواست اقامت دائم تمایز قائل شوند. این بر عهده متقاضی است که افسر ویزا را متقاعد کند که قصد دوگانه دارد.

هنگام تعیین اینکه آیا یک متقاضی قصد دوگانه واقعی در درخواست ویزای موقت دارد یا خیر، یک افسر به عوامل مختلفی توجه می کند، از جمله:

  • چه مدت قصد دارند در کانادا بمانند
  • این که آیا آنها روابط یا تعهدات قوی در کشور خود دارند (مثلاً کار، خانواده، دارایی)
  • دلیل آنها برای آمدن موقت به کانادا
  • خواه قبلاً ویزای خود را در کانادا یا هر کشور دیگری پشت سر گذاشته باشند

هنگام تهیه یک درخواست برای اقامت موقت، توجه به عوامل فوق برای کمک به نشان دادن قصد دوگانه واقعی اهمیت دارد.

اگر درخواست شما برای اقامت دائم در زم، که در کانادا هستید مورد تایید قرار گرفت، نیازی نیست در پایان وضعیت موقت خود را ، کنید. هنگامی که مقیم دائم کانادا (PR) شدید، تا زم، که به تعهدات روابط عمومی خود ادامه دهید، می تو،د در کانادا بم،د.

ارزیابی رایگان


منبع: https://www.ca،im.com/blog/dual-intent-ca،a-immigration/