دسته‌ها
اخبار

هدف از مهاجرت به کانادا را در چه می دانید؟ چرا کشور کانادا؟ کدام استان کانادا؟

پس از افغانستان، بیشترین مهاجران در طی ۲ دهه اخیر از عراق به ایران آمده‌اند که البته در سال ۱۹۹۰ تعداد این افراد ۹۰۶ هزار نفر بوده که در سال ۲۰۰۰ تقریباً به یک‌دوم یعنی رقم ۵۲۰ هزار نفر رسیده و در سال ۲۰۱۰ با کاهش چشمگیری به تنها ۸۰ هزار نفر رسیده‌است. اما مهاجران پاکستانی از تعداد ۱۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۰ در سال ۲۰۰۰ به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسیده و سپس با سیر روندی صعودی در سال ۲۰۱۰ به ۳۰ هزار نفر افزایش‌یافته‌است. اهالی آذربایجان نیز که در سال ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ تنها کمتر از ۱۰۰۰ نفر در ایران ساکن بوده‌اند، تعدادشان در سال ۲۰۱۰ به ۱۰ هزار نفر رسیده‌است. بر اساس گزارش آماری سازمان مهاجرت جهانی در سال ۲۰۱۹ تعداد مهاجران به ۲۷۲ میلیون نفر رسیده‌است.

  • مهاجرت بدون تایید رسمی می تواند طبق این قوانین یک خلاف تلقی شود و حتی اگر آن به عنوان خلاف تعریف نشود، دولتها معمولاً برای مهاجرت غیر قانونی بازداشت و حبس تعیین می کنند.
  • در این نوع از مهاجرت شما نیاز خواهید داشت از یکی از دانشگاه ها و یا مدارس کشور مقصد مدنظر خود، پذیرش بگیرید.
  • این مسئله باعث تنش‌های اجتماعی ترس و واهمه از خارجی و برخورد و مقابله با هویت ملی و بومی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به حساب می‌آید.
  • اگر شما تحصیلات، سابقه کار و تسلط به زبان را دارید اما فقط دعوت نامه کاری ندارید، امکان درخواست ویزای جستجوی کار آلمان را خواهید داشت.

ممکن است علل دیگری هم به ذهن شما برای مهاجرت برسد اما می توان گفت تمامی دلایل به نحوی در زیر مجموعه، کسب رضایت و فرصت بیشتر قرار می گیرند. حال این حس رضایت و یا فرصت می تواند با توجه به شرایط هر شخص در زمینه های مختلفی قرار بگیرد. به تمام این موارد می توان مهم‌ترین دلیل و عاملی که در این کار نقش دارد را اضافه کرد.

مهاجرت از ایران به کشور های مختلف

شما با توجه به موانعی که بر سر راه مهاجرت شما به واسطه قوانین به وجود آمده است با دسته ای از مشکلات مواجه خواهید شد که می توانند امر مهاجرت شما را با شکست مواجه سازند اما چالش اصلی مهاجرت هنگامی شروع می شود که شما برای سازگاری و جا افتادن در محیط جدید با قوانین جدید تلاش می کنید. بسیاری از افراد هستند که در این مرحله با مشکلات جدی شخصی و یا قانونی مواجه شده و اقدام به برگشت می کنند. مهاجرت یکی از پدیده هایی است که اغلب به عنوان سبک زندگی برخی از حیوانات به خصوص پرندگان شناخته می شود. هدف از مهاجرت و چیستی آن، رفتن از جایی به جای دیگر به منظور به دست آوردن نیاز ها و شرایط مطلوب است. این تعریف می تواند تا حد زیادی پدیده مهاجرت را در میان حیوانات توصیف کند اما هنگامی که در خصوص انسان ها صحبت می کنیم این تعریف گستردگی بیشتری پیدا می کند. در میان انسان ها مهاجرت پدیده ای است که به موجب آن فرد به تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده خود تصمیم می گیرد محل زندگی و سکنی خود را تغییر دهد و آن را به محل دیگری انتقال دهد.

بهترین کشور ها برای مهاجرت

استرالیا برای جذب متخصصان واجد شرایط از سراسر جهان، روش مهاجرت جداگانه ای را با استفاده از ویزای مستقل مهارت ایجاد کرده است. مهاجرت حرفه ای از طریق برنامه نامزدهای استانی در صورتی امکان پذیر است که داوطلب دارای معیارهای یکی از برنامه های فدرال باشد و از یکی از استان های کانادا نامزد شود. ابتداداوطلب باید تصمیم بگیرد که در کدام استان یا سرزمین می خواهد زندگی و کار کند و سپس در آنجا برای نامزدی در جریان Express Entry اقدام کند. ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت برای دانشجویانی است که می خواهند برای مدت بیش از 6 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند. به طور کلی این ویزا برای یک دوره سه ساله برای مقطع کارشناسی، دو سال برای یک مقطع کارشناسی ارشد و چهار سال برای مقطع دکترا اعطا می شود.

دانشجویان از سراسر جهان به دانشگاه های معتبر کانادا، به عنوان یکی از مقصدهای دانشجویی مورد علاقه، سر می زنند. زیرساخت های قوی، برنامه درسی پیشرفته و پردیس های گسترده از ویژگی های برجسته موسسات کانادایی است. پس از پنج سال، می توانید کارت اقامت تجدید پذیر (10 ساله) و طولانی مدت EC را دریافت کنید. کارت آبی اتحادیه اروپا یک مجوز کار و اقامت یک تا سه ساله برای کارگران با مهارت بالا است.

از چه روش‌های قانونی می‌توان برای مهاجرت اقدام کرد؟

آن‌ها از حوادثی مانند تظاهرات افراد شخصی در فرانسه در سال ۲۰۰۵ ترس و واهمه دارند. آن‌ها به افزایش تنش ناشی از انتشار کارتونهای محمد توسط یولاندز پستن به‌عنوان مثالی در برخورد ارزش‌ها که از مهاجرت یا مسلمانان در اروپای غربی ناشی می‌شود، یاد می‌کنند؛ اما با وجود همه این مسائل و برخوردها، مهاجرت یک مسئله سیاسی مهم و پویا در بسیاری از کشورهای اروپایی شده‌است. مهاجرت بدون پول مستلزم برخی فداکاری ها و کنار گذاشتن عادات پرهزینه است. فارغ از سن، تحصیلات، تجربه کاری یا وضعیت مالی، مهاجرت بدون پول می تواند تجربه ای ماجراجویانه و گران بها در راستای رشد فردی و حرفه ای مهاجران به شمار آید. دو راه اصلی برای مهاجرت به کانادا بدون پول وجود دارد که تنها نیاز به تلاش و سرمایه اندک شما دارد. امیدواریم این مقاله برای شما انگیزه ای باشد تا اولین قدم برای مهاجرت به کانادا را بردارید.

در این شیوه از مهاجرت مدارک زبان به عنوان امتیاز محسوب می شوند اما اغلب ضروری نیستند. حال که با روش های گوناگون و شرایط هجرت به خارج از کشور آشنا شدید، باید سعی کنید از بین راه های مختلف، یکی را انتخاب کنید. انتخابی که متناسب با هدف خود باشد نه تنها به خاطر خارج شدن از کشور مبدا و زندگی در یک کشور دیگر.