دسته‌ها
اخبار

نکات مهم مهاجرت به عمان راهنمای 0تا100 مهاجرت به عمان

با سلام، برای کار در عمان باید پیشنهاد کاری داشته باشید و یک کار فرما تضمین کند که هزینه ها شما را در این کشور پوشش می دهد. تمام داوطلبان گروه های پزشکی اعم از تکنسین های درمان، پزشکان و متخصصان، جهت دریافت ویزاری کار عمان باید پروسه دیتافلو را انجام دهند. لازم به ذکر است این پروسه امری حساس و نیازمند تجربه و پیگیری می‌باشد تا در نهایت به مرحله تایید برسد. تیم ما با سابقه انجام ده ها پروسه موفق با به حداقل رساندن هزینه و زمان در این زمینه آماده انجام این مهم برای متقاضیان عزیز است. تنها دانشگاه ملی این کشور نیز در نزدیکی شهر مسقط است که دانشگاه سلطان قابوس نام دارد. صنایع دستی و محصولات کشاورزی این شهر به شدت مورد توجه افراد گردشگر و حتی مهاجرین قرار می‌گیرد و از نظر آب و هوایی و جغرافیایی فوق‌العاده بی‌نظیر است.

  • بر این اساس صرفاً به دنیا آمدن فرزند در این کشورها منجر به اخذ تابعیت نخواهد شد؛ بنابراین افرادی که تابعیت این کشورها را ندارند، نمی‌توانند با مهاجرت و به دنیا آوردن فرزند خود، تابعیت بگیرند.
  • از دیگر روش‌های شایع برای دریافت ویزای کشور عمان و ویزای پیوست به خانواده در عمان ازدواج است و به این صورت است که شخصی باید با یک مرد عمانی ازدواج کند.
  • همچنین آموزش رایگان برای خارجیان در کشور عمان مهیا نیست و در بسیاری از مدارس هزینه تحصیل باید قبل از شروع سال تحصیلی یا به عبارتی قبل از شروع ترم پرداخت شود.
  • فرد متقاضی بعد از چندین سال کار کردن در این کشور،اگر شرایط لازم داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت و پاسپورت کشور عمان درخواست دهد.
  • در صورتی که نرخ مصادره اموال در هر کشور یک باشد، یعنی این کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری است و از اموال شما از امنیت کامل برخوردار است و هرچه این عدد به 7 نزدیک تر شود ریسک بیشتری شامل اموال شما خواهد شد.

مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی از دیگر راه‌های مهاجرت به این کشور است. از این رو بهتر است از این روش استفاده نکنید و در صورت داشتن شرایط، روش‌های دیگر را امتحان کنید. عبور از مرزها، خطرات جانی زیاد و ضررهای مالی جبران ناپذیری دارد. کمپ‌هایی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود مساعد نیستند. مهاجرت به عمان از طریق تحصیل یکی از انواع مهاجرت به این کشور است.

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج:

اگر در انتخاب محل زندگی در کشور عمان مردد هستید، توصیه می‌کنیم که به نیزوا نیز فکر کنید‌. و شهرهای کشور عمان می‌توانیم به مسقط،‌ ظفار‌، مسندم و البریمی اشاره کنیم. عمان از نظر مساحت معادل ۳۰۹۵۰۰ کیلومتر مربع بوده و با کشورهایی مانند عربستان، امارات و یمن همسایه است. واحد پول کشور عمان ریال بوده و مردم این کشور به زبان عربی گفت‌وگو می‌کنند. البته اگر به این کشور مهاجرت می‌کنید و به زبان عربی تسلط ندارید، نگران نباشید.

وضعیت حقوق و درآمد در عمان

سیلست های اقتصادی کشور عمان به سمت جذب سرمایه و سرمایه گذاران خارجی سوق پیدا نموده است که وجود مناطق آزاد فراوان، عمان را برای رسیدن به هدفش یاری نموده است. سرمایه اولیه ی مورد نیاز، از جمله نکات مهم مهاجرت به عمان در باب ثبت شرکت میباشد که میزان این سرمایه در مناطق آزاد به 20 هزار ریال میرسد که برای فرد سرمایه گذار اقامتی 2 ساله را در پی دارد که این اقامت قابل تمدید میباشد. نظرات و تصمیم گیری های حکومت پادشاهی عمان از مسائل تاثیرگذار در سرمایه گذاری نظیر مالیات می باشد. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که از طریق سرمایه گذاری نمیتوانید اقامت دائم کشور عمان را بدست آورید.

در بحث مهاجرت و اخذ اقامت عمان یکی از شرایط مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج این است که شخصی که تابعیت عمان رو دارد باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد. به طور کلی، کشورهای عربی از قانون خون برای اقامت دادن، تبعیت می کنند، بدین معنی که تنها کسانی که پدر و یا جدشان، تبعه آن کشور باشد، می توانند اقامت دائم و حق شهروندی را دریافت کنند. مهاجرت به عمان، به دلیل قوانین خاصی که دارد، پروسه ای پیچیده دارد و در صورتی که قصد اقدام از این روش را دارید، بهتر است با یک وکیل مهاجرت معتبر و مطمئن، مشورت کنید. اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید و نمی دانید چه روشی برای شما بهتر است، همین حالا با مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من، تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی و رایگان آنها بهره مند شوید. بهتر است، در این خصوص با تیم های با تجربه و با سابقه مشورت نمایید و از نظرات کارشناسی شده ی ایشان در حوزه ی مهاجرت های کاری و از جمله مهاجرت کاری ماما به عمان استفاده نمایید.

روش‌های سرمایه‌گذاری در عمان و مهاجرت به این کشور

پیدا کردن کار در عمان، از شیوه های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از رایج ترین آن ها، ارسال رزومه برای کارفرما به صورت مستقیم می باشد. در این شیوه، شما باید رزومه ای کامل برای خود ایجاد کنید که به طور خلاصه کلیه سوابق شغلی و تحصیلیتان در آن درج شده باشد. عمان، یکی از کشور های واقع شده در حاشیه خلیج فارس است که مردم آن به تواضع و فروتنی معروف هستند و پایتخت آن معروف بهعروس کشورهای عربیاست. این کشور از طریق مرز های خاکی با کشور های عربی عربستان، امارات و یمن، همسایه است و دارای استان هایی به نام های الظفار، مسندم، البریمی و مسقط می باشد. در قلب این کشور که پایتخت آن است یعنی شهر مسقط، بزرگ ترین شهر عمان، قرار دارد که در بین کشور های عربی به برخی دلایل به عروس کشور های عربی معروف است.