دسته‌ها
اخبار

نحوه ارتقاء دادخواست I-130 پس از تابعیت


تنظیم گزینه وضعیت

اگر همسر و/یا فرزند ذینفع در حال حاضر در ایالات متحده هستند، ممکن است واجد شرایط تغییر وضعیت به وضعیت اقامت دائم باشند. تعدیل وضعیت فرآیند درخواست گرین کارت از داخل ایالات متحده است. این یک جایگزین برای پردازش کنسولی برای ذینفعان خاص است. وقتی اعضای نزدیک خانواده از طریق یک ورود قانونی وارد شدند، معمولاً می‌توانند فرم I-485، درخواست تنظیم وضعیت را برای دارندگان گرین کارت تشکیل دهند.

حتی اگر در ابتدا پیش‌بینی می‌کردید که مهاجرت از طریق پردازش کنسولی انجام می‌شود، مسیر را می‌توان به تنظیم وضعیت تغییر داد. ذینفعان به سادگی بسته درخواست وضعیت را تنظیم می کنند. شامل یک پوشش کوتاه که توضیح می دهد که متقاضی شهروند ایالات متحده شده است و ذینفع ترجیح داده است به جای درخواست از طریق سفارت ایالات متحده در خارج، وضعیت خود را تغییر دهد.

تنظیم معمولی بسته وضعیت شامل فرم های زیر است:

  • I-485، برنامه کاربردی برای تنظیم وضعیت
  • I-864، سوگندنامه پشتیب،
  • I-693، گزارش معاینه پزشکی و پرونده وا،یناسیون
  • I-765، درخواست مجوز استخدام (اختیاری)
  • I-131، درخواست برای سند سفر (اختیاری)

به شرطی که قبلاً یک دادخواست I-130 برای ذینفع ارسال کرده باشید، دیگر مجبور نخواهید بود آن را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که مدارکی دال بر وضعیت جدید متقاضی به ،وان شهروند ایالات متحده در بسته تعدیل قرار دهید. بررسی کنید تا تنظیمات معمولی هزینه‌ها و فرم‌های وضعیت را برای وضعیت خود ببینید.




منبع: https://citizenpath.com/upgrade-an-i-130-pe،ion-after-naturalization/