دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه 2022 + بررسی شرایط، هزینه ها و روش ها

لذا تحصيل در تركيه فرصت مناسبی است تا با يكی از راه‌های مهاجرت به تركيه اقدام به أخذ اقامت دائم كرد مثل مهاجرت از طريق كار يا سرمايه گذاري. لازم به ذكر است كه كيفيت دانشگاه‌های تركيه به قدری بالا است كه بيش از ده دانشگاه اين كشور در رنكينگ جهاني QS قرار دارد. با حداقل سرمایه گذاری 250 هزار دلار می‌توانید در پروژه‌های املاک ترکیه فعالیت کنید تا موفق به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت ترکیه گردید. بله، شما در صورت اجاره ملک فقط اقامت موقت ترکیه را دریافت می کنید. توضیح بیشتر آنکه در صورت اجاره ملک به مدت یک سال اجازه اقامت دارید و در صورت خرید ملک با مبالغ پایین تر به مدت 3 سال که این اقامت موقت هر سه سال یکبار تمدید می شود.

  • ترکی استانبولی بی شباهت با ترکی آذری نیست و تفاوت کمی بین آنها وجود دارد.
  • در غیر این صورت مهاجران تحت تعقیب قرار می‌گیرند و تحویل مقامات قضایی داده می شوند.
  • اگر به دنبال جاذبه های گردشگری لوکس و جدید هستید، می توانید از این کاخ زیبا و مشهور در ترکیه دیدن کنید.
  • از سوی دیگر با توجه به جایگاه اجتماعی پایین پناهجویان در این کشور، آمار خودکشی در بین پناهجویان به علت لطمات اجتماعی قابل توجه است.

هنگامی که شخصی اقامت کشوری را دارد یعنی در آنجا بصورت قانونی حضور دارد (شرط حضور دارد) اما هنگامی که شخصی تابعیت کشوری را دریافت می کند می تواند رأی بدهد و از سایر حقوق شهروندی استفاده نماید. این کار در مورد شرکت‌هایی امکان‌پذیر است که رئیس آن قصد واگذاری شرکت را داشته باشد. برای مثال، ابتدا هر کس که می‌خواست به جایی از شهر خود به صورت دربست حرکت کند، از طریق آژانس تاکسی کرایه می‌کرد.

بررسی اولویت‌بندی و پردازش سریع

اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید در همان اول از ایران اقدام کنید بهتر است. برای مهاجرت به ترکیه کارت پایان خدمت شما مورد بررسی قرار نمیگیرد. وقت بخیر، کاش مبلغ اجاره خانه در شهرهای دیگر ترکیه رو با استانبول به صورت مقایسه ای توی سایت قرار میدادین. لطفا برای آگاهی از شرایط اقامت ترکیه به مقاله لینک شده مراجعه کنید. لطفاهزینه هایی رو که اینجا در “هزینه های زندگی در ترکیه” درج کردین، آپدیت کنید. زیرا دولت ترکیه به هیچ عنوان در سال ۲۰۲۲ تمدید اقامت را انجام نداده است و خانواده هایی بودند که پس از چند سال زندگی در ترکیه مجبور به ترک خاک این کشور شده اند.

ذهنیت محلی مردم ترکیه

به همین دلیل بسیاری از افراد با مبالغ کمتری اقدام به خرید خانه در ترکیه می‌کنند که ویزای توریستی ۳ ساله برای آن‌ها صادر می‌شود. در زبان ترکی کلمه هویت، کیملیک ترجمه می‎‌‌شود، این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که افراد درخواست کارت اقامت ترکیه را داشته باشند. نکته قابل ذکر این است که شما با این نوع اقامت اجازه کار ندارید و باید اجازه کار را نیز از دولت ترکیه کسب نمائید. اگر شما هم علاقه مند به دانستن شرایط مهاجرت به ترکیه، هزینه مهاجرت به ترکیه، مهاجرت به استانبول و اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از روش های مختلف هستید، با ما همراه باشید. در این نوشتار تا حد امکان به سوالات اساسی شما متقاضیان عزیز را نیز پاسخ گفته ایم.

به طوری که 35% از نیروی کار این کشور در صنعت کشاورزی مشغول به کار هستند. همچنین تولید پوشاک، تجهیزات، مواد اولیه و حمل و نقل بین‌المللی نیز از جمله محصولات و خدمات صادراتی ترکیه هستند. ✔️ با توجه به این که متقاضی از چه طریقی برای مهاجرت اقدام می کند هزینه کاملا متغیر و متفاوت است که در مقاله هزینه هر یک از روش های مهاجرت به صورت حدودی ذکر شده است. لازم به ذکر است که اصل خون در ترکیه وجود دارد ولی اصل خاک خیر. یعنی اگر فرزندی در خاک ترکیه از پدر و مادر غیر ترک متولد شود از همان لحظه شهروند ترکیه به حساب نمی آید.