دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه 2022 + بررسی شرایط، هزینه ها و روش ها

البته سایر کشورهای جهان نیز مانند کشورهای برتر اروپایی، آمریکا و کانادا نیز از این سیستم پذیرش مهاجر حمایت می کنند. یکی از محبوب برنامه های اقامتی برای هنرمندان در دنیا، ویزای هنرمندان اتریش می باشد که مؤسسه MIE از معدود موسساتی است که در این زمینه فعالیت دارد و می تواند راهنمای هنرمندان در اخذ اقامت باشد. هرساله هزینه های دریافت کارت اقامت تغییر می کند، اما در حال حاضر یعنی در سال۲۰۲۲ میلادی، برای دریافت کارت کیملیک یک ساله ترکیه حدودا۲۰۰۰لیر باید هزنیه پرداخت نمایید. باید با پاسپورت ایرانی خودتان یک حساب در یکی از بانک های ترکیه باز کنید و برای آن کد مالیاتی دریافت کنید.

  • این کشور دارای انواع مناطق طبیعی زیبا مانند سواحل دیدنی و آبشارهای آرامش‌بخش می‌باشد.
  • تحصیل در مدارس بین المللی در ترکیه بسته به نوع مدرسه ممکن است سالانه 10 تا 20 هزار دلار هزینه داشته باشد.
  • شما می‌توانید شهروندی این کشور را با اقامت از طریق ویزاهای مختلف در این کشور دریافت کنید.
  • افرادی که دارای پاسپورت ترکیه هستند از برنامه های بازنشستگی در کشور ترکیه بهره مند می شوند.

از خرید ملک در استانبول، می توان به عنوان بهترین روش مهاجرت به استانبول نام برد. برای مهاجرت به ترکیه علاوه بر داشتن مهارت لازم، دانستن زبان ترکی هم لازم می باشد. برای مهاجرت کاری به ترکیه لطفا مقاله کار در ترکیه را مطالعه کنید.

برای مثال هزینه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از هزینه‌های مهاجرت از طریق کار و یا تحصیل به ترکیه خواهد بود. از مهم‌ترین شرایط مهاجرت از طریق کار می‌توان به یادگیری و داشتن تسلط کافی به زبان ترکی اشاره کرد. مردم کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و اگر می‌خواهید تا در این کشور مشغول به کار شوید، باید با زبان ترکی آشنایی کاملی داشته باشید. فراموش نکنید که شما در زمان کار در این کشور نیاز دارید تا با کارفرما، سایر همکاران و مردم ترکیه به‌صورت مستقیم در ارتباط باشید.

هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اخذ اقامت در ترکیه به چه صورت است؟

متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه پذیرش بگیرند. جهت دریافت ویزای تحصیلی ترکیه افراد باید حداقل دارای ۱۸ سال باشند و بتوانند در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه نمره قبولی را به دست بیاورند. برخی از این دانشگاه ها به مدرک زبان نیز نیاز دارند و دانشجویان باید به مدرک زبان ترکی داشته باشند تا بتوانند از این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. این افراد می توانند با کسب تجربه پس از پایان تحصیلات در کشور ترکیه مشغول به کار شوند.

متقاضیان می‌بایست پس از اتمام این زمان برای تمدید مجدد ویزای خود اقدام کنند. این ویزا برای بار دوم به مدت سه سال و برای بار سوم به مدت شش سال تمدید می‌شود. در صورتی که ملکی با ارزش کمتر خریداری کنید اقامت 3 ساله ترکیه به شما اعطا می شود که قابل تمدید است.

قوانین جدید سرمایه‌گذاری در ترکیه

هزینه ای که باید بابت دریافت کارت کیملیک پرداخت میکنید 120 دلار است. دوست عزیز برای اخذ اقامت شما می بایست مدرک مالکیت را ارائه دهید و شرایط خرید ملک را بایستی از بنگاه های معاملاتی اطلاعات بگیرید. از معایب مهم مهاجرت به ترکیه این است که فرد حتما لازم به دانستن زبان ترکی استانبولی است چون یکی از مشکلات مردم ترکیه این است که به انگلیسی صحبت نمی کنند. خارجیانی که اجازه اقامت مجاز (توریستی، درمانی، ورزشی و ..) را دارند و اعتبار آن حداقل 6 ماه است، می تواند برای کسب اجازه کار به وزارت کار ترکیه درخواست دهند.

معایب مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فرد متقاضی می تواند یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار در کشور ترکیه خریداری کند. هم چنین می تواند به جای خرید ملک، 500 هزار دلار در بانک ترکیه بیعانه بگذارد یا یک سرمایه گذاری 500 هزار دلاری ثابت در آن کشور داشته باشد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند با داشتن رزومه علمی قوی و ریز نمرات عالی بورسیه تحصیلی دریافت کنند و به راحتی به کشور ترکیه مهاجرت کنند.

کشور ترکیه با نزدیکی به فرهنگ و زبان و تاریخ ایران، یادآور وطن برای مهاجران است، اما با این تفاوت که کیفیت همه چیز در آن بالاتر و بهتر است. با سلام و عرض ادب دوست عزیز در اروپا کشورهایی چون قبرس جنوبی، اسپانیا، فرانسه آلمان رومانی گزینه های کم هزینه ای هستند. با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید ببینید دانشگاه مورد نظر شما چه مدارکی میخاد بهتر است ابتدا برای پیش دانشگاهی اقدام کنید و سپس وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه تان بشوید. استانبول بزرگترین، پرجمعیت ترین و پلی بین اروپا و آسیا در ترکیه می باشد.