دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه در کوتاه ترین زمان در سال 2022 برای ایرانیان

باتوجه‌به نرخ بیکاری بالا، پیدا کردن شغل ممکن است کمی سخت باشد. ارائه بلیط رفت و برگشت و اثبات این که نشان دهد این اشخاص هزینه خرید بلیط برگشت را دارند. هزینه پناهندگی در ترکیه شامل هزینه های مالی، روحی و گاها جانی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخچه و سوابق شرکت به قسمتدرباره مامراجعه کنید. من تخصصم در رشته مستند سازی و کلا تلویزیون هستش، آیا میتونم از طریق شما با تلویزیون های فارسی زبان در ترکیه Gem لینک بشم . خیر، شما حتی با خرید به صورت ۳ دانگ ۳ دانگ هم نمیتوانید هر دو با هم اقامت بگیرید و فقط یک نفر به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالش میتواند اقامت بگیرد.

این افراد هم چنین باید مقالات علمی خوبی به زبان انگلیسی داشته باشند و ریز نمرات آن ها عالی باشد. لازم به ذکر است که امکان مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای تحصیلی بدون بورسیه تحصیلی هم وجود دارد. ترکیه از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیست و آمار بیکاری بالایی هم دارد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج به این صورت است که فرد باید اقامت ترکیه را داشته باشد که بعد از ازدواج همسر او بتواند اقامت دریافت کند.
  • شرایط زندگی در کشور مبدا برای این افراد چنان سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود که به جان خریدن سختی‌های مهاجرت در برابرش چیزی نیست.
  • برای ورود به ترکیه ویزا نیازی نیست مگر اینکه بخواهید اقدام برای اقامت یکساله داشته باشید.
  • در همین ارتباط، مصاحبه‌ها جهت ثبت درخواست برای افراد زیر سن قانونی بدون همراه و سایر افرادی که قادر به گزارش در محل‌های ثبت شده در استان نیستند، ممکن است در مکان‌هایی که افراد در آن قرار دارند، انجام شود.

قطعا آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه، مسیری است که مراحل قانونی پیچیده ای نداشته باشد و همچنین نباید نگران ریجکتی ویزا در آن مسیر بود. همواره می توان از بازار املاک به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه نام برد. قطعا برای متقاضی که دارای سرمایه کافی است، خرید ملک نه تنها آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه است بلکه مسیری سودآور نیز می باشد. برای این امر متقاضی تنها کافی است که ملکی را با قیمت مشخص شده خریداری نماید، در این صورت علاوه بر اینکه در بازار املاک سرمایه گذاری نموده است، اقامت این کشور را نیز اخذ کرده است. انتخاب سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه برای هر متقاضی متفاوت می باشد. قطعا اشخاص با رزومه و شرایط متفاوت خود برای انتخاب سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه به پاسخ های مختلفی می رسند.

مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه در حال رشد است و تعداد آپارتمان های خریداری شده توسط خارجی ها اکثرا در شهرهای استانبول ، آنتالیا ، بورسا و یالوا است ، البته شهرهایی نظیر ازمیر نیز بسیار مورد توجه مهاجران هستند. از عمده دلایلی که سرمایه داران را به سوی مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت سوق می دهد؛ داشتن نیروی کار پویا ، مشوق های دولتی و معافیت های مالیاتی می باشد. خارجیانی که مجوز اقامت و کار را از کنسولگری دریافت می کنند و وارد کشور می شوند ، باید حداکثر ظرف بیست روز کاری پس از تاریخ ورود ، در سامانه ثبت آدرس در ترکیه ثبت نام کنند.

هم چنین متقاضیان می توانند در آزمون های دانشگاه های ترکیه شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون از دانشگاه پذیرش بگیرند. ترکیه یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان است و از آنجایی که با ایران هم مرز می باشد یک انتخاب خوب برای مهاجرت به حساب می آید. ایرانیان بسیاری ترکیه را برای مهاجرت انتخاب می کنند، چون هم هزینه زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و هم راه زیادی تا ایران ندارد و افراد به راحتی می توانند بین دو کشور رفت و آمد داشته باشند. ترکیه با وجود جاذبه های گردشگری زیاد، هر ساله توریست های زیادی را جذب می کند. اگرچه پدیده مهاجرت در همه زمان‌ها و در طول تاریخ دلایل مختلفی دارد، اما دلیل مهم آن تمایل مهاجران به ترک کشورشان به منظور فراهم کردن کیفیت زندگی بهتر برای خود و خانواده‌شان است.

دولت ترکیه با تصویب قوانین جدید به منظور جذب سرمایه های خارجی و ترغیب مهاجران برای شرکت در سود اقتصادی این کشور، راه های بسیاری را پیش روی مهاجران قرار داده تا بتوانند با استفاده از آن ها شهروندی ترکیه را به دست بیاورند. ایکامت یک کارت شناسایی ترکی است که فقط به خارجی‌هایی که اجازه اقامت دارند، داده می‌شود‌. مدت اعتبار ایکامت به نوع اجازه اقامت شما بستگی دارد‌ و ممکن است با پایان اقامت اعتبار آن نیز ساقط شود. این شهر زیبا و دیدنی بیش از هزار متر ساحل دارد و از دیگر شهر های ترکیه زیبا تر می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به ترکیه

دانشجو می‌تواند پس از یکسال اقامت دانشجویی اجازه کار نیز دریافت کند تا بتواند به تأمین هزینه زندگی خود بپردازد. بله، اقامت ترکیه می تواند در روند اخذ اقامت سایر کشور ها کمک کننده باشد. شهر قونیه با 2 میلیون جمعیت، هفتمین شهر پرجمعیت و شلوغ در ترکیه شناخته شده است. این شهر در فلات مرکزی آناتولی واقع شده و شهری رویایی و زیبا می باشد. متقاضیانی که به مراسمات مذهبی علاقه دارند می توانند این شهر را برای اقامت انتخاب نمایند. شهر قونیه بنا های تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی را هم در خود جای داده است.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی خواهیم پرداخت. طبق قوانین مهاجرتی ترکیه، اتباع خارجی با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار می‌توانند شهروندی و تابعیت کشور را در همان ابتدا کسب کنند. اما این بدان معنا نیست که شما پس از گرفتن شهروندی می‌توانید ملکتان را بفروشید و یا به دیگری واگذار کنید. بلکه می‌بایست برای حفظ شهروندی تا سه سال ملک خریداری شده را نگه دارید. برای پیدا کردن کار قانونی در ترکیه، اتباع خارجی در ابتدا باید مجوز اقامت داشته باشند و پس از آن می‌توانند برای اجازه کار که توسط وزارت کار و تامین اجتماعی جمهوری ترکیه داده می‌شود، درخواست دهند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه از طریق کار را دارند، برای گرفتن مجوز اقامت و کار می توانند از طرف کارفرمایان قانونی اقدام کنند.

این مورد موجب شده است که تعهد و پایبندی آنان طولانی تر و عمیق تر شود. گردشگران می توانند در نزدیکی تنگه بسفر و ساحل روملی، یکی از منحصر به فرد ترین قطعه های کشور ترکیه را مشاهده نمایند. این قطعه توسط سلطان محمد ساخته شده است و دیوار های آن به شکل مستطیل می باشد. علت ساخت این قلعه توسط سلطان محمد، جلوگیری از حمله احتمالی از طرف دریای سیاه بوده است. افراد در این قطعه می توانند به برج اصلی و 13 برج مراقبت آن بروند و از آنجا دیدن نمایند.