دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه ترامند انجام امور مهاجرتی ترکیه-مهاجرت دی بی

ترکیه پناهجویان را به طور موقت حمایت می‌کند؛ اما پس از مدتی کوتاه، آن‌ها را به سایر کشورها هدایت می‌کند که راهی بسیار پر خطر است. بنابراین مهاجرت به ترکیه از این راه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بله، ترکیه با داشتن بیش از 206 موسسه آموزش عالی، طی سال‌های اخیر با جذب دانشجویان بین‌المللی بی‌شمار، به یکی از مقاصد محبوب تحصیلی جهت تحصیل رشته‌ها و مقاطع مختلف تبدیل شده است.

  • شخص متقاضی پس از یک سال کار و زندگی در ترکیه همچنین پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور می تواند برای همراهان خود اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزا نماید.
  • تولیدات ناخالص داخلی کشور ترکیه در سال 2020، برابر با 720 میلیارد دلار بوده است و در رتبه 11 جهان قرار دارد.
  • هزینه مهاجرت به ترکیه کاملاً وابسته به این است که شما از چه طریقی مهاجرت کنید و چه نوعی از زندگی را داشته باشید.
  • یک مشاوره زبده، با توجه به شرایط، مهارت و میزان سرمایه هر متقاضی است که انتخاب می کند کدام راه مناسب وی بوده و با آگاهی از قوانین و شرایط هر راه مهاجرتی، کمک می کند تا فرد با صرف کمترین هزینه و زمان، اقامت ترکیه را به دست آورد.
  • در این مرحله باید از طریق شیوه ای که برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده اید در سایت وزارت کشور ترکیه فرم درخواست را تکمیل کرده و مشخصاتی نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام والدین، ملیت و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.

فرزندان متولد شده در کشور دیگری مشروط بر اینکه والدین آنها اتباع ترکیه بوده و به طور رسمی ازدواج کرده باشند. مانند بسیاری از کشورهای جنوبی، آنها هرگز عجله نمی‌کنند و همیشه برای همه چیز وقت دارند. ترک‌ها بسیار گشاده روی هستند، آنها دوست دارند با مردم ملاقات کنند و مهمانی برگزار کنند. فرهنگ ترکی بسیار خانواده محور است و زندگی حول محور خانواده می‌چرخد. آنها دوست دارند مهمانان را دعوت کنند و تا آنجا که ممکن است دید و بازدید کنند. آنها همیشه مایل به کمک هستند و به راحتی با ساکنان خارجی دوست می‌شوند.

ماده 65 FLIP، محدودیت زمانی را برای اشخاصی كه قصد ثبت چنین درخواستی را دارند، چه در سرزمین، چه در بازداشت و چه در مرز، تعیین نمی‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که ماده 65 مسئولیت مراجعه به مقامات ذیصلاح را “در یک زمان معقول” به متقاضیان تحمیل می‌کند. این امر، به عنوان پیش شرطی وضع شده است که از مجازات ورود یا اقامت غیرقانونی افراد پناهنده، جلوگیری می‌کند. ارزیابی اینکه آیا یک درخواست‌نامه “در مدت زمان معقول” ارائه شده است، باید به صورت فردی انجام شود.

مراحل مهاجرت به ترکیه

نداشتن اطلاعات کافی در این خصوص می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان به وجود بیاورد. مهاجرت به ترکیه راه‌های ساده تری دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. من خودم ارومیه زندگی می کنم و چندین بار به ترکیه و اکثر نقاط آن سفر داشتم. یعنی می خوام کل دارییم رو در ایران بفروشم و به این کشور و شهر استانبولش برم. در حال مطالعه سایر مقالاتتون هستم و ممنونم از این همه اطلاعات مفیدی که به رایگان در اختیارمون میزارید.

با به دست آوردن پاسپورت ترکیه می توانید از امکانات شهروندی و اعتبار پاسپورت این کشور برای سفر یا مهاجرت به سایر کشورها اقدام کنید. حال با دانستن این نکات، می توانید عمیق تر به مساله مهاجرت فکر کرده و مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کنید. اگر به هر دلیلی شما هم یکی از علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و از همه روش های مهاجرتی و اقامت این کشور اطلاع یابید. در صورتی که والدین اقامت موقت یا اقامت دائم ترکیه را داشته باشند در صورت تولد فرزند در ترکیه، فرزند آن ها نیز همان نوع اقامت را در ترکیه خواهد داشت. در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های مهاجرپذیری کشور ترکیه و آسانتر شدن اخذ تابعیت این کشور از طریق خرید ملک در ترکیه و یا سرمایه‌‌گذاری در ترکیه موجب شده است. ایرانی‌های بسیاری این کشور را به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی انتخاب کنند.

متقاضی موظف است که آدرس محل سکونت و اطلاعات ارتباطی خود در ترکیه را به طور صحیح و کامل اطلاع دهد. در صورتی که متقاضی آدرس خود را در مدت مجوز اقامت تغییر دهد، می بایست ظرف 20 روز کاری با ارائه مدارک لازم به ریاست مدیریت مهاجرت استانی و ریاست ثبت احوال و امور شهروندی استان اطلاع دهد. شما می توانید منبع درآمد خود را بر حسب دارایی هایی مانند درآمد املاک، اجاره، حقوق، سود کسب و کار، میراث، پس انداز بیان کنید. اگر قرار است تعهدی برای حمایت مالی ارائه شود، باید این موضوع ذکر شود و تعهد باید به اسناد درخواست پیوست شود. از متقاضیانی که هزینه آنها در مدت اقامت در کشور ترکیه بر عهده سازمانهای دولتی است، مدارک تأییدی برای اظهار درآمد درخواست نخواهد شد.

مهاجرت به ترکیه از راه دریافت ویزای کار

گران‌ترین قیمت خدمات عمومی، هزینه برق است که در فصل زمستان به بیشترین حد خود می‌رسد. بزرگترین شهرهای ترکیه عبارتند از؛ استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا و آنتالیا. ترکیه یکی از کشور‌های پر جمعیت خاورمیانه است و جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر دارد. بر اساس پیش بینی مرکز آمار این کشور، ترکیه تا سال 2040 به جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر خواهد رسید. به این ترتیب که شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آنتالیا در رده‌های اول شهرهای پر جمعیت این کشور قرار خواهند گرفت.

گزینه هایی برای اخذ اقامت دائم

در این مقاله ما سعی کرده ایم به صورت مختصر و مفید، شما را در مورد مهاجرت به ترکیه راهنمایی کنیم و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. اگر سؤال شود مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد در جواب باید بگوییم مقدار هزینه مهاجرت به ترکیه بر اساس مسیر مهاجرتی فرد و مجرد و متأهل بودنش متغیر است. درواقع هرچقدر فرد تخصص و تحصیلات بیشتری داشته باشد و مهم‌تر آنکه به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد، می‌تواند در هزینه‌های مهاجرت به ترکیه صرفه‌جویی کند. ترکیه یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای تحصیل است، شهریه تحصیل به زبان ترکی استانبولی در بسیاری از رشته‌ها سالانه کمتر از هزار دلار و به زبان انگلیسی ۱۵۰۰ دلار آمریکا است. در جدول زیر هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق مسیرهای مشهور را ملاحظه می‌کنید.

پس از خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار طی 70 روز پاسپورت ترکیه را کسب می کنید. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است. مهم‌ترین نکته در مهاجرت تحصیلی این است که شما با ویزای تحصیلی ترکیه نمی‌توانید اقامت دائم دریافت کنید و پس از فارغ‌التحصیل شدن باید ویزای خود را به ویزای کاری یا ویزای سرمایه‌گذاری تبدیل کنید. از بین تمامی راه‌هایی که برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد، ارزان‌ترین آن‌ها، مهاجرت از طریق تحصیل و یا مهاجرت کاری است. دریافت ویزای تحصیلی و یا کاری کشور ترکیه هزینه‌های پایینی داشته و شما می‌توانید به‌سادگی با اخذ آن‌ها، مهاجرت به ترکیه را تجربه کنید.

بله، با استخدام پنج نیروی تبعه کشور ترکیه، پرداخت بیمه و مالیات آن‌ها و پس از گذشت 5 سال، شخص می‌تواند جهت اقامت دائم درخواست دهد. اصلی‌ترین مزیت مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان، نزدیک بودن مسافت آن به کشورمان است. بنابراین افراد می‌توانند به راحتی به ایران رفت وآمد داشته باشند.