دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه【شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار، تحصیل، خرید ملک】 صبا

پس از طی تمام مراحل ذکر شده، در صورت خرید ملک و انتقال سند، می‌توانید به اداره‌ی مهاجرت درخواست مصاحبه دهید و در صورت تایید، پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید. جالب است بدانید که برخی کشورها اجازه‌ی اخذ اقامت از طریق خرید ملک را نمی‌دهند. پس اگر تمکن مالی لازم را دارید، بد نیست که این روش راحت را امتحان کنید. همانطور که گفته شد آسانترین راه مهاجرت به ترکیه خرید ملک این کشور است، چرا که در این روش شما به راحتی می توانید اقامت ترکیه را دریافت کرده و پس از مدتی تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داشتن تمکن مالی برای برآمدن از پس هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه اشاره کرد. البته اگر شما بتوانید یک موقعیت شغلی با حقوق و دستمزد مناسب در این کشور پیدا کنید، لازم به ارائه چنین مدرکی نخواهد بود.

  • افرادی که صاحب ملک یا مستغلات در کشور ترکیه هستند و یا قصد سرمایه گذاری یا بیزینس در این کشور را دارند، باید بدانند که ترکیه برای این طیف از افراد ویزای کوتاه مدت اقامتی در نظر می گیرد.
  • شهر ازمیر نیز یکی دیگر از شهر های مناسب برای اقامت و زندگی می باشد که فرصت های شغلی مناسبی را در خود جای داده است.
  • متقاضیان می توانند امکانات درجه یکی را با قیمت های مناسب در این شهر استفاده نمایند.
  • یکی دیگر از معایب زندگی در ترکیه پایین بودن دستمزد کار و بالا بودن ساعت کاری در این کشور می باشد.
  • شهر ازمیر نیز یکی از شهرهای تجاری و گردشگری کشور ترکیه است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

مهاجرانی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند، می‌توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند و آنگاه 90 روز فرصت خواهند داشت که در ترکیه به دنبال کار بگردند و با یک کارفرما به توافق برسند. بعد از خرید ملک، ظرف حدود 70 روز پاسپورت ترکیه برای شما صادر خواهد شد و شما از تمام حقوق شهروندی برخوردار خواهید شد. در صورتی که برای تحصیل بخواهید اقدام کنید باید مدرک زبان ترکی داشته باشید. در زمینه مرمت آثار فرهنگی و تاریخی دارای دو مقاله در سطح ملی و همکاری با دانشگاه به عنوان استاد راهنما می باشم.

شما مانند هر مهاجرتی در مهاجرت به ترکیه نیز یک سری شرایط را باید داشته باشید. زیرا بر اساس قانون جدید اقامت توریستی ترکیه اقامت از طریق اجاره خانه تمدید نمی شود و شما پس از یکسال اگر به یکی از شیوه هایی که در بالا گفته شد اقدام نکنید باید ترکیه را ترک کنید. با این روش می توانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده دریافت کنید. شما اگر زبان ترکی بلد هستید و در حرفه ای تخصص دارید میتوانید از طریق کار برای مهاجرت اقدام کنید. گران‌تر از مناطق دیگر است؛ بنابراین اگر سرمایه چندانی در اختیار ندارید می توانید در شهرهای دیگری مانند آنتالیا، بورسا، مالاتیا، ازمیر و آنکارا ملک مورد نظر خود را خریداری کنید. پاسپورت ترکیه در بین معتبرترین پاسپورت های جهان در رتبه 30 قرار دارد.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج چگونه است

همینطور مشاغل فصلی مانند مشاور سفر در هتل‌ها برای خارجی ها مناسب است. این‌ها و موارد بسیار دیگری دلایلی شد تا بسیاری از ساکنان خاورمیه ترکیه را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. با خیال‌پردازی یا سردرگمی نمی‌توانید به هدف خود یعنی مهاجرت نزدیک شوید. فکر پناهندگی، ازدواج و … را دور بریزید و روی اهدافتان تمرکز کنید.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد، از مهاجرت کاری گرفته تا انواع مهاجرت‌های سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت از طریق ازدواج، روش‌های مختلف دریافت اقامت ترکیه محسوب می‌شوند. این موضوع معروفی است که در ترکیه افراد معدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند، به همین دلیل، تسلط به زبان ترکی یکی از ضرورت‌ها برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. یکی دیگر از راه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه شامل ثبت شرکت و استخدام شهروندان ترک است.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق تحصیل و دریافت شهروندی

در مطالب قبلی با روش های مهاجرت به ترکیه آشنا شدید و کم و بیش با هزینه های مهاجرت به این کشور آشنایی پیدا کردید. در این قسمت قصد داریم به صورت کامل تری به پرسش برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است ، پاسخ دهیم. جدا از هزینه هایی که هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز دارند، شما باید هزینه پردازش مجوز اقامت ترکیه و سایر هزینه های مربوط به اخذ اقامت ترکیه از جمله بیمه درمانی، هزینه های اسناد رسمی، عکس های بیومتریک و..

شهروند ترکی می‌بایست درآمد دائمی داشته باشد که مقدار آن برابر با حداقل دستمزد ترکیه (500 یورو) باشد که او بتواند با استفاده از آن اعضای خانواده‌اش را تامین نماید. یک کارآفرین خارجی باید در مقابل استخدام هر خارجی، حداقل 5 شهروند ترکیه را استخدام کند. برای کار در ترکیه داشتن مدرک فنی آرایشگری و یا طراحی لباس ویا حتی طراحی داخلی می تونه گزینه مناسبی باشد . با توجه به شرایط موجود جنگ روسیه و اوکراین و حضور اتباع روسیه در این کشور و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی ترکیه اصلاً پیشنهاد نمی شود. استانبول، آنتالیا و ازمیر جزو مهمترین شهرهای تفریحی ترکیه و اولین مقصد گردشگری ترکیه به حساب می‌آیند.

در بین مهاجران خارجی که به ترکیه مهاجرت کردند به ترتیب عراقی ها، افغان ها و سوری ها رتبه اول را دارند، بعد از آن ها آذربایجانی ها، ازبکستانی ها، ترکمنستان ها و ایرانی ها در لیست مهاجران به کشور ترکیه قرار میگیرند. از آنجایی که پناهندگان هم جزئی از آمار مهاجران به این کشور محسوب می‎شوند، میتوان گفت که پناهندگان سوری در رتبه ی اول قرار دارند هر چند در این کشور تعداد قابل ملاحظه ای از پناهندگان افغانی، عراقی و ایرانی می‎توان یافت. در مجموع مهاجرت قانونی و اخذ اقامت ترکیه هزینه‌هایی را خواهد داشت و شما نیز باید خود را برای هزینه‌های مهاجرت آماده کنید و این هزینه‌ها می‌تواند شامل بلیط هواپیما باشد تا زمانی که برای این مسیر صرف می‌کنید.

در مقاله قیمت و خرید ملک در استانبول بیشتر در مورد این شهر بدانید. در مقاله اقامت ترکیه از طریق ازدواج در این باره بیشتر بخوانید. برای گرفتن اجازه کار اشخاص خارجی در ترکیه، باید به ازای هر نفر که استخدام می کنند، ۵ ترک استخدام کنند. اگر دانشگاه به زبان ترکی باشد، باید آزمون YOS را پشت گذاشته و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهید. البته توجه داشته باشید که بعد از خرید ملک شما حق فروش آن را به مدت سه سال، نخواهید داشت.