دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به ترکیه، شرایط و راه‌های آسان مهاجرت به ترکیه تکینکوگروپ

همینطور مشاغل فصلی مانند مشاور سفر در هتل‌ها برای خارجی ها مناسب است. این‌ها و موارد بسیار دیگری دلایلی شد تا بسیاری از ساکنان خاورمیه ترکیه را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. با خیال‌پردازی یا سردرگمی نمی‌توانید به هدف خود یعنی مهاجرت نزدیک شوید. فکر پناهندگی، ازدواج و … را دور بریزید و روی اهدافتان تمرکز کنید.

شهروند ترکی می‌بایست درآمد دائمی داشته باشد که مقدار آن برابر با حداقل دستمزد ترکیه (500 یورو) باشد که او بتواند با استفاده از آن اعضای خانواده‌اش را تامین نماید. یک کارآفرین خارجی باید در مقابل استخدام هر خارجی، حداقل 5 شهروند ترکیه را استخدام کند. برای کار در ترکیه داشتن مدرک فنی آرایشگری و یا طراحی لباس ویا حتی طراحی داخلی می تونه گزینه مناسبی باشد . با توجه به شرایط موجود جنگ روسیه و اوکراین و حضور اتباع روسیه در این کشور و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی ترکیه اصلاً پیشنهاد نمی شود. استانبول، آنتالیا و ازمیر جزو مهمترین شهرهای تفریحی ترکیه و اولین مقصد گردشگری ترکیه به حساب می‌آیند.

این شهر برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است؛ چرا که دو دانشگاه معتبر قاضی و آناتولی را در خود جای داده است. متقاضیان در این شهر دانشجویان بین المللی زیادی را مشاهده می کنند به همین خاطر دولت ترکیه برای تفریح، خدمات، غذا و نوشیدنی و… دانشجویان شرایط مناسبی را در این شهر فراهم ساخته است. اداره مهاجرت ترکیه، به صورت مستقیم تحت نظارت مدیریت کل این کشور اداره می شود. این سازمان در تاریخ 2013 تاسیس شد تا بتواند خدمات مناسبی را به اتباع خارجی و ترک ها ارائه دهد. توجه داشته باشید که بین عملکرد سفارت ترکیه و اداره اقامت و مهاجرت ترکیه تفاوت زیادی وجود ندارد؛ اما اداره مهاجرت قدرت بیشتری در صدور انواع ویزا برای اتباع خارجی را داراست.

  • این بدان معنی است که، شما می‌توانید تابعیت ترکیه را برای خود و همچنین برای اعضای خانواده خود اخذ نمائید.
  • بزرگترین شهرهای ترکیه عبارتند از؛ استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا و آنتالیا.
  • حقوق و درآمد نیروی کار در ترکیه به حدی مناسب است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند به‌آسانی هزینه استفاده از امکانات رفاهی مختلف مانند مسکن، مواد غذایی و غیره را پرداخت کنند.
  • بااینکه شرایط اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه ارتباط بسیار زیادی با مسیر مهاجرتی شما دارد؛ اما برخی از این شرایط می‌توانند به‌عنوان شروط همگانی موردتوجه قرار بگیرند.
  • برای اینکه از طریق خرید ملک موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شوید، باید ارزش ملک خریداری شده حداقل معادل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا باشد.

از راه های مهاجرت به ترکیه که طرفداران بیشتری دارد، روش کار است. توجه داشته باشید، تمام خارجیانی که قصد کار در ترکیه را دارند قبل از استخدام در ترکیه به اجازه کار نیاز دارند. این امر کاملا غیر قانونی است که یک کارفرمای ترک یک شخص خارجی را بدون اجازه کار استخدام کند. برای اخذ ویزای کاری ترکیه شما باید به سفارت ترکیه درخواست دهید.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک به هر ارزشی امکان پذیر است؟

هنگام انتخاب ملک، باید از فاصله آن تا دریا، کوه، مرکز شهر، امکانات محلی، مکان‌های گردشگران آگاه باشید. همچنین قیمت آپارتمان در یک مجتمع مسکونی با ملک یک خانه شخصی یا ویلا متفاوت است. میخواستم یک حرفه فنی مثل برق صنعتی رو در آموزشگاه های داخل ایران آموزش ببینم تا بتونم تو ترکیه کار مناسب پیدا کنم. شهر استانبول تنها شهری در دنیا است که در 2 قاره آسیا و اروپا قرار دارد.

هر آن چیزی که باید در مورد نحوه دریافت کد مالیاتی کشور ترکیه بدانید

برخی افراد نیز از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در ترکیه سرمایه گذاری می کنند و از این طریق به همراه خانواده به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. ترکیه از جمله کشورهایی است که به دلیل قرارگیری بین دو قاره آسیا و اروپا از جذابیت بسیار زیادی برای مهاجرت برخوردار است. به دلیل قرابت‌ها و مشابهت‌های فرهنگی این کشور با ایران، بسیاری از شهروندان ایرانی اقامت در این کشور را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند.

مهاجرانی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند، می‌توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند و آنگاه 90 روز فرصت خواهند داشت که در ترکیه به دنبال کار بگردند و با یک کارفرما به توافق برسند. بعد از خرید ملک، ظرف حدود 70 روز پاسپورت ترکیه برای شما صادر خواهد شد و شما از تمام حقوق شهروندی برخوردار خواهید شد. در صورتی که برای تحصیل بخواهید اقدام کنید باید مدرک زبان ترکی داشته باشید. در زمینه مرمت آثار فرهنگی و تاریخی دارای دو مقاله در سطح ملی و همکاری با دانشگاه به عنوان استاد راهنما می باشم.

شما مانند هر مهاجرتی در مهاجرت به ترکیه نیز یک سری شرایط را باید داشته باشید. زیرا بر اساس قانون جدید اقامت توریستی ترکیه اقامت از طریق اجاره خانه تمدید نمی شود و شما پس از یکسال اگر به یکی از شیوه هایی که در بالا گفته شد اقدام نکنید باید ترکیه را ترک کنید. با این روش می توانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده دریافت کنید. شما اگر زبان ترکی بلد هستید و در حرفه ای تخصص دارید میتوانید از طریق کار برای مهاجرت اقدام کنید. گران‌تر از مناطق دیگر است؛ بنابراین اگر سرمایه چندانی در اختیار ندارید می توانید در شهرهای دیگری مانند آنتالیا، بورسا، مالاتیا، ازمیر و آنکارا ملک مورد نظر خود را خریداری کنید. پاسپورت ترکیه در بین معتبرترین پاسپورت های جهان در رتبه 30 قرار دارد.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد، از مهاجرت کاری گرفته تا انواع مهاجرت‌های سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت از طریق ازدواج، روش‌های مختلف دریافت اقامت ترکیه محسوب می‌شوند. این موضوع معروفی است که در ترکیه افراد معدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند، به همین دلیل، تسلط به زبان ترکی یکی از ضرورت‌ها برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. یکی دیگر از راه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه شامل ثبت شرکت و استخدام شهروندان ترک است.