دسته‌ها
اخبار

مهاجرت به استرالیا در سال 2022 و مسیرهای قابل دسترس برای متقاضیان

سازمان FRIB وظیفه گزینش اشخاص مجاز و بررسی درخواست‌های ارائه شده را بر عهده دارد و معمولا ظرف 1 تا 2 ماه تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند. اگر اجازه حضور در کشور بیان شده را دارید و می‌توانید سرمایه اولیه مناسبی را برای تهیه مستغلات فراهم کنید، قادر خواهید بود از وام خرید مسکن در استرالیا استفاده کنید. اگر به دنبال زندگی در یکی از کشورهای برتر جهان از نظر سطح زندگی، امنیت، تنوع فرهنگی، علم و فناوری می‌گردید، استرالیا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مهاجرت به استرالیا با توجه به سختگیری‌های دولت استرالیا، پیچیدگی‌ها و موانعی دارد. در این موضوع کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت به استرالیا می‌تواند روند بررسی پرونده شما را سریع‌تر کرده و شانس اخذ ویزای استرالیا را دوچندان کند. یکی از مسائلی که مهاجرین با آن روبه‌رو هستند مسئله پذیرش در کشور مقصد است. استرالیا با قرار دادن شرایطی برای افراد متقاضی، امکان شهروندی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

  • بله شما می‌توانید به عنوان نفر اصلی همسر و فرزندانتان را با خود به استرالیا ببرید.
  • همسر متقاضی می‌تواند حتی شهروند کشور نیوزلند بوده و یا دارای اقامت کشور نیوزلند باشد.
  • این تصمیم گیری ممکن است زمانی رخ می دهد که دافعه کشور مبدا مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی و یا آموزشی بیشتر و پر رنگ تر از عوامل جذب کننده ی آن است و در نتیجه افراد برای حرکت به سمت آینده، تغییر شرایط و تحقق آرزوهای خود به مهاجرت فکر می کنند.
  • پیشنهاد می‌کنم به دنبال رسیدن به حداقل سطح زبان 4/5 باشید تا این مبلغ بالا را پرداخت نکنید.

استرالیا اقامت دوگانه را می پذیرد به این معنی که شما بعد از اخذ اقامت استرالیا قادر به حفظ اقامت کشور خود نیز می باشید. صدور ویزاهای مهارتی و نیروی متخصص توسط یک سیستم امتیازبندی تحت برنامه عمومی SkillSelect، برای متقاضیان واجد شرایط از سراسر جهان انجام می شود. امروزه، استرالیا در کنار کانادا و آمریکا به یکی از مقاصد اصلی مهاجرین تبدیل شده است. استرالیا توانسته با فراهم کردن بستری مناسب از نظر شغلی و اقتصادی به یکی از پیشگامان در زمینه جذب مهاجرین جویای کار، تحصیل و سرمایه گذاری تبدیل شود.

این ویزا مختص سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی است که تمایل به راه‌اندازی کسب وکار در یک کشور بدون ریسک را دارند. از طرفی، فاکتورهایی مثل شرایط سنی، تحصیلات، سابقه کار، رشته و سابقه تحصیلی، سرمایه شخصی و بیزینس و … می‌توانند شرایط مهاجرت به استرالیاو دریافت ویزای این کشور را متفاوت کنند. این کشور برای زندگی دانشجویی بسیارگران به حساب می­آید، اما بسیاری از افرادی که از طریق اپلای تحصیلی به این کشور وارد می‌شوند، در واقع قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و تحصیل را تنها پله‌ای اولیه در مسیر دریافت اقامت دائم می‌دانند. و آشنایی با آن از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا علاقه‌مندان ورود و زندگی در این کشور باید خود را برای پرداخت آنها قبل از اقدام نهایی آماده کنند. به صورت کلی می‌توان مخارج موجود در این زمینه را به دو نوع آماده سازی مدارک ارائه شده و بررسی پرونده تقسیم بندی کرد. در کنار موارد بیان شده باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که برخی روش‌ها نظیر سرمایه گذاری نیازمند صرف مبالغ بیشتری هستند.

نمرات سطح زبان انگلیسی کاربردی Functional English:

به‌همین دلیل مهاجرت کاری، یکی از محبوب‌ترین راه های مهاجرت به استرالیا برای نیروهای متخصص است. یکی از مسیرهای اخذ اقامت دائم استرالیا هم از جاده مهاجرت کاری به این کشور می‌گذرد. در این راهنما قصد داریم درباره شرایط مهاجرت به استرالیا، هزینه‌ها و انواع ویزای استرالیا صحبت کنیم. امتیازبندی مهاجرت، مدارک و مراحل اخذ ویزای استرالیا هم از موضوعات دیگری است که به آن‌ها خواهیم پرداخت. که می بایست با دید روشن و شناخت کامل از شرایط اقامت در استرالیا، برای آن اقدام نمود و بهترین مسیر متناسب با شرایط خود را انتخاب کرد. یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به استرالیا انتخاب مسیر مهاجرتی متناسب با شرایط خود می باشد.

برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

مرکز استان استرالیای جنوبی، آدلاید در سال‌های اخیر به دلیل فرهنگ دوستانه و هزینه‌های مسکن مقرون به صرفه خود محبوبیت زیادی پیدا کرده است. فرصت‌های شغلی در این شهر در حدی است که سالیانه حدود 5000 نفر از میان مهاجرین متخصص را به ویژه در حوزه‌های سلامت، آموزش و تولید استخدام می‌کند. همچنین شهر آدلاید در میان مهاجران خانوادگی به دلیل آرامش، امنیت و فضای سبز خود طرفدار بیشتری دارد.

این نوع ویزا برای گرفتن اقامت دائم استرالیا پیشنهاد می‌شود و نیازی به اسپانسر ندارد. نکات قابل توجه برای درخواست این نوع ویزا، نخست، نیاز دولت استرالیا به نیروی کار در شغل مورد نظر، دو، شرط سنی 18 تا 45 سال، سه، دارا بودن تجربه کاری در رشته شغلی مورد نظر، چهار، داشتن تحصیلات مرتبط با شغل مورد نظر و نهایتا پنج، ارائه مدرک زبان انگلیسی است. توجه به این نکته ضروری است که از میان انواع متنوع ویزای استرالیا، چهار ویزای کار، تحصیلی، الحاق به خانواده و سرمایه گذاری، بالاترین میزان درخواست را دارند. یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور، اخذ ویزای ازدواج است. ویزای کار استرالیا یکی از مرسوم‌ترین راه ها برای دریافت اقامت دائم این کشور است.

شما برای مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی وحرفه ای باید حداقل 60 امتیاز را کسب کنید. کارفرمای شما می تواند به عنوان حامی مالیتان جهت مهاجرت به استرالیا از شما حمایت کند. تحت این سیستم، اگر شما دارای مدرک فنی وحرفه ای هستید، می توانید بدون مدرک به استرالیا مهاجرت داشته باشید. اگر شما تخصص و مهارت دارید می توانید با ویزای مهارت کاری در استرالیا کار و زندگی کنید. یکی از مهمترین شرایط برای کار در استرالیا با مهارت کاری این است که شما در آزمون ارزیابی مهارت شرکت کرده باشید.

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

البته که این هزینه‌های مهاجرت به طور کلی به شهر محل زندگی، موقعیت و شرایط خانه شما، تعداد افراد خانواده، سبک زندگی و بسیاری از معیارهای دیگر وابسته است. شاخص‌های رتبه بندی هزینه‌ها و گرانی استرالیا مواردی همچون هزینه خرید و اجاره خانه در استرالیا، هزینه‌های خرید معیشتی‌های روزانه و غیره می‌باشد. طبق آمار وزارت آموزش، مهارت و اشتغال استرالیا ؛ در سال‌های اخیر تقریبا 480 هزار دانشجوی خارجی در این کشور با ویزای تحصیلی اقدام به تحصیل کردند که 1600 تن از دانشجویان ایرانی بودند.