دسته‌ها
اخبار

لیست قیمت هارد دیسک اینترنال خرید هارد داخلی کامپیوتر HDD

این درایو‌ها قادرند با سرعت بالای 7200 دور در دقیقه بدون نگرانی از خرابی درایو کار کرده و از این طریق قیمت بالای خود را توجیه کنند. در‌واقع اگر یکی از بهترین دستگاه‌های NAS را برای محل کار یا منزل خود می‌خواهید، Seagate IronWolf NAS به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ به شما معرفی می‌شود. از مواردی که هنگام تهیه هارد باید به آن توجه داشته باشید ، نوع و ابعاد هارد می باشد. هارد دیسک ها در انواع مختلف و اندازه های گوناگون به بازار عرضه می شوند ظرفیت هارد نیز از موارد حائز اهمیت در هنگام خرید آن قطعه می باشد.

  • کمپانی آمریکایی سیگیت یکی از برترین تولیدکنندگان در زمینه تولید هارد دیسک است که شما می توانید از محصولات آن با اطمینان خاطر بسیار بالا استفاده نمایید.
  • درایو معمولی با فضای ذخیره‌سازی بالا را نیز برای ذخیره‌سازی فایل‌هایی که کمتر به آن‌ها مراجعه می‌کنید، مورد استفاده قرار دهید.
  • البته همانطور که ذکر کردیم وظیفه اصلی این صفحات حفظ و ذخیره سازی داده ها به صورت مقادیر مغناطیسی صفر و یک بر روی قسمت های بسیار ریز می باشد که سکتور نامیده می شود، نا گفته نماند هر کدام از این سکتورها توانایی نگه داری یک بیت داده را دارند.
  • همانطور که اشاره کردیم هارد دیسک ها از لحاظ تکنولوژی و عملکرد به دو نوع  HDD  و SSD تقسیم بندی می شوند که در ادامه با بیان نوع کارایی و تفاوت آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

البته نا گفته نماند این نوع از هاردها از قیمت بسیار بیشتری به نسبت هاردهای HDD برخوردار می باشند اما در عوض کارایی فوق العاده بهتری را نیز از خود نشان می دهند. بیشتر شرکت ها و سازمان ها از این نوع هارد برای ذخیره و نگهداری اطلاعات استفاده می کنند. هارد اینترنال مکانیکی از دیسک، بازو و موتور در یک پوشش فلزی ساخته شده است. همراه رایانه کمک باشید و از جدید ترین اخبار روز تکنولوژی  در اینستاگرام رایانه کمک با خبر شوید. این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست.

برد الکترونیکی هارد دیسک چیه و چه کاربردی داره؟

همانند سیستم جستجو و ایمیلی که توسط شرکت‌های بزرگی همچون گوگل سفارش داده شده‌است. گزینه دیگری که پیش روی ما قرار دارد، این است که این دو نوع درایو ذخیره‌سازی را با هم ترکیب کنیم. اگر رایانه رومیزی شما مانند اغلب رایانه‌های دیگر، توانایی پشتیبانی بیش از یک درایو ذخیره‌سازی را دارد، می‌توانید سیستم‌عامل خود را بر روی درایو SSD اصلی نصب کنید تا از سرعت دسترسی بالا به برنامه‌ها و فایل‌های ضروری بهره‌مند شوید. درایو معمولی با فضای ذخیره‌سازی بالا را نیز برای ذخیره‌سازی فایل‌هایی که کمتر به آن‌ها مراجعه می‌کنید، مورد استفاده قرار دهید.

مزایا و معایب لپ تاپ اپل

علاوه بر این، شما در طول سفر یا مکان‌هایی که به هر دلیل به اطلاعات ذخیره‌ شده درون هارد اینترنال سیستم‌تان نیاز دارید، نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در این مقاله به 3 روش متداول برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال اشاره شده است که با استفاده از آنها می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در نظر داشته باشید که همانطور که گفته‌ شد بدسکتوری هارد نیز یکی از علائم خرابی هارد دیسک به شمار میرود. برای دیدن بد سکتور ها و چک کرد خرابی هارد که از طریق بد سکتورها به وجود آمده است میتوانید از ابزار Check Disk، استفاده کنید و اقدام به چک کردن هارد دیسک خود نمایید . هارد دیسک‌ها در انواع مختلف به صورت داخلی (Internal)و خارجی (External)تولید شده‌اند که هاردهای داخلی خود دارای چندین مدل با چندین پورت مختلف می‌باشند.

بررسی هارد درایو WD-Ultrastar؛ بهترین هارد درایو برای ویدیو ادیتور‌ها

هارد دیسک‌های سنتی دارای یک دیسک دایره‌ای هستند که داده‌های شما را ذخیره می‌کند؛ به طوری که بازوی مربوط به خواندن و نوشتن، در حین چرخش دیسک داده‌های مربوطه را می‌خواند یا هنگام چرخش، داده‌ها را روی آن می‌نویسد. این در حالی است که درایو‌های حالت جامد یا همان SSD ها که در جایگاه بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ طرفدار بیشتری دارند، هیچ قطعه متحرکی ندارند و در عوض از حافظه فلش NAND استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که هر‌چه تراشه‌های حافظه SSD بیشتر باشد، ظرفیت ذخیره سازی نیز به همان میزان بیشتر می‌شود. یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ معرفی می‌شود، WD My Book است که تعادل بسیار خوبی بین فضای ذخیره سازی و قیمت ایجاد می‌کند و فضای زیادی را برای حجم زیادی از اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن مجهز به رابط USB 3.0 می‌باشد که به نسبت درایو‌های داخلی سرعت کم‌تری دارد اما بازی‌ها را اجرا می‌کند و فضای ذخیره سازی بیشتری را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. در نتیجه اگر به دنبال یک هارد درایو برای کنسول بازی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم WD My Book را در صدر جدول خود قرار دهید.